Kara kış e-ticarete yaradı

Kara kış e-ticarete yaradı
Kara kış e-ticarete yaradı
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Orhun: "Sert geçen kış mevsiminin online alışverişleri artırdığını belirtiyor

ESKİŞEHİR - Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, sert geçen kış mevsiminin online alışverişleri artırdığını belirterek, “E-ticaret siteleri, evin sıcak ortamında ya da yerindeki mola sırasında kullanılabilecek bir alışveriş ortamı sunuyor” dedi.

Orhun, online alışverişlerin, her yıl yüzde 50'nin üzerinde büyüyen bir hacme sahip olduğunu, kriz dönemlerinde bile düşüş yaşamadığını belirterek, internet bankacılığı kullanıcılarının yaklaşık yüzde 70'inin online alışveriş yaptığını kaydetti.

Online alışverişlerde “havale ve kapıda ödemenin” çok tercih ediliyor gibi göründüğünü ancak alışverişlerin daha çok kredi kartı ile yapıldığını ifade eden Orhun, şöyle konuştu:
“Artık internet bankacılığı kullanıcılarının yüzde 100'ünün online alışveriş yapmasını hedefliyoruz. Dernek olarak yaptığımız araştırmalarda, kredi kartının internette kullanımında güvenlik kaygısının aşılmaya başladığını görüyoruz. Kapıda ödeme sistemi ve sanal kart ile ödeme, kart güvenliğinin henüz kurulmadığı aşamalarda daha popülerdi ama şimdi kredi kartıyla ödemek, neredeyse iş hacmimizin tamamına yakın bir kısmını oluşturuyor. Kredi kartı kullanımı bakımından Avrupa ortalamasının üstünde olmamız da bunda etken. Artık kullanıcıların güvenlikle ilgili bir kaygısı yok. Ana kriter ürünün kaç günde geleceği, ne koşulda satın alındığı ve satın alınan yerin (çok düşük oranda da olsa) olası bir problemde muhatap olarak müşterinin yanında yer almasıdır.”

“SERT GEÇEN KIŞ, ONLİNE ALIŞVERİŞLERDE ARTIŞ SAĞLADI”
Orhun, sert geçen kış mevsiminin online alışverişleri artırdığını anlatarak, şöyle devam etti:

“E-ticaret siteleri evinizin sıcak ortamında ya da iş yerinizdeki mola sırasında kullanabileceğiniz bir alışveriş ortamı sunuyor. Burada hava koşulları kullanıcılara ilk deneyimleri için bir fırsattır. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki başarılı bir ilk deneyim sonrası kullanıcılar bu kanala çok hızlı uyum sağlamakta ve bunu bir yaşam biçimi haline getirmektedir. İlk deneyimini soğuk ve karlı bir kış günü yapan kullanıcı, nefis bir bahar gününde de çok hızlı ve avantajlı bir biçimde alışverişi için interneti tercih edebilmektedir.”

“İNTERNET SİTELERİ KUMAŞA NEREDEYSE DOKUNDURTUYOR”
Hediyeler internet üzerinden doğrudan gönderilebildiği için özel günlerde alışverişlerde yoğunluk yaşandığını belirten Orhun, şunları söyledi:

“Konvansiyonel perakende de olduğu gibi 'okula dönüş yani eylül dönemi, aralık ayı, Anneler, Sevgililer ve Babalar Günü ile karne dönemleri' gibi dönemler online alışverişte de hızlanmanın yaşandığı aylardır. Hediye dönemlerinde kişiler hediyelerini doğrudan hediye edecekleri kişiye gönderebilecekleri için bu kanalı tercih etmekte. Ayrıca giysi siteleri için diploma törenleri öncesi hacimler inanılmaz artmakta. Başlangıçta internette alınan ürünün fiziksel özelliklerinin geri planda olduğunu görüyorduk ancak bugün gelişen teknolojiyle internet siteleri kumaşa neredeyse dokundurtuyor, televizyonu izletiyor. O yüzden artık her şey internetten satılıyor. Evinize şöminenizi bile internetten alıyorsunuz.”(aa)

bigPara.com