Karaca Narin'le dirilecek

Türkiye'nin en eski triko markası Karaca, dört yıl
aradan sonra yeniden pazardaki yerini alıyor. 12 yıldan bu yana triko imalatı yapan Narin Group tarafından satın alınan Karaca, 2005-2006 Sonbahar/Kış koleksiyonuyla tüketicileriyle buluşacak.

İSTANBUL - Türkiye'nin en eski triko markası Karaca, dört yıl
aradan sonra yeniden pazardaki yerini alıyor. 12 yıldan bu yana triko imalatı yapan Narin Group tarafından satın alınan Karaca, 2005-2006 Sonbahar/Kış koleksiyonuyla tüketicileriyle buluşacak. Karaca markasını Tekfen Holding'den aldıklarını söyleyen Narin Group Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Güneş, markayı ne kadara satın aldıklarını açıklamazken, "Daha önce biçilen 3 milyon dolarlık değerin altında bir fiyatla satın aldık" demekle yetindi.
Hedef 35 yaş üstü
Narin Group olarak Karaca markasına 2 milyon 500 bin avroluk teknoloji yatırımı yaptıklarını belirten Güneş, 2006 ciro hedeflerini 12 trilyon lira olarak açıkladı. Karaca markası altında kadın ve erkek için iki ayrı koleksiyon hazırlayacaklarını ifade eden Güneş sözlerine şöyle devam etti:
"Kaliteli giyimi ilke edinmiş, genç yaşamayı seven, klasik giyimin yanında spor giyimden de vazgeçmeyen 35 yaş üzeri kadın ve erkekleri hedefliyoruz. Yaptığımız araştırmaya göre Karaca müşterilerinin dört yıldır başka bir marka triko ürünü almadığını gördük. İlk etapta markanın eski müşterilerine ulaşmayı planlıyoruz. Biz zaten De Blasio markamızla Karaca kalitesinde üretim yaptığımız için bu efsane markaya talip olduk. Yaptığımız teknoloji yatırımları sayesinde tüketicilere bekledikleri kalitenin de üzerinde bir üretimle cevap vermeyi istiyoruz. Hedefimiz 35 yaş üzeri tüketicilerin aranan markası olmak."
2007'de beş mağaza
Karaca için ayrı bir üretim ve pazarlama departmanı kurduklarını dile getiren Güneş, "İlk etapta Karaca ürünleri bayiler kanalı ile satılacak. 2007 yılından beş adet mağaza açacağız. İlk açacağımız mağazalar İstanbul'da olacak" diye konuştu. İş hayatına İstanbul'da Yeşildirek'te başladıklarını söyleyen İbrahim Güneş, "Narin Group bir aile şirketi. 12 yıl önce 15 kişiyle kurulan grubumuzda şu anda 350 çalışanımız var. Üretim tesisimiz Bayrampaşa'da haftada 14 bin triko, 10 bin de penye üretiyoruz. İbrahim Güneş ve De Blasio markasıyla iç pazara yönelik triko imalatı yaparken, Nardi ve Narin markalarıyla İngiltere, Almanya, Belçika, İtalya, Hollanda ve Rusya'ya ihracat yapıyoruz. Bu yılki ihracat hedefimiz 3 milyon avro" açıklamasında bulundu.
Hayrettin Karaca Tekfen'e satmıştı
TEMA Vakfı Kurucu Başkanı Hayrettin Karaca'nın babası Halil Karaca tarafından 1917 yılında kurulan çorap atölyesi, 85 yılda Karaca mağazalar zinciri haline geldi. 1956 yılında Halil Karaca'nın ölmesiyle firma Hayrettin, Fahrettin ve Nurettin Karaca kardeşler tarafından yönetildi. Kardeşlerinin hisselerini devretmesinin ardından Karaca'yı daha da büyüten Hayrettin Karaca, firmayı 1980 yılında oğlu Atay'a bıraktı. Atay Karaca'nın bir cinayete kurban gitmesinden sonra Hayrettin Karaca, şirketini yakın dostu Nihat Gökyiğit'in ortağı olduğu Tekfen Grubu'na sattı. Tekfen, daha sonra Karaca'yı kâr elde etmediği için elden çıkarmaya karar verdi.