'Karavan için Çin'e gitmeyin'

Başoğlu Karavan Yönetim Kurulu Başkanı Engin Başoğlu, Türkiye'nin en büyük karavan üreticisi konumunda olduklarını belirterek, "Avrupalı birkaç firmayla ortaklık için görüşmeler yapıyoruz. Çin, Macaristan, Romanya ve Yunanistan'a üretime giden yabancıları Türkiye'ye getireceğiz" dedi.
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - Başoğlu Karavan Yönetim Kurulu Başkanı Engin Başoğlu, Türkiye'nin en büyük karavan üreticisi konumunda olduklarını belirterek, "Avrupalı birkaç firmayla ortaklık için görüşmeler yapıyoruz. Çin, Macaristan, Romanya ve Yunanistan'a üretime giden yabancıları Türkiye'ye getireceğiz" dedi. Türkiye'de satılan karavanların Avrupa'ya göre yüzde 50 daha ucuz olduğunu vurgulayan Engin Başoğlu, "Çekme karavan ve motokaravanlar yurtdışında Türkiye'den çok pahalı. Avrupa ile aramızda kalite farkı yok. Onları Türkiye'ye çekip Avrupa'ya ihracat yapacağız" diye konuştu.
Ortaklık görüşmesi var
Bu konuda Avrupa ülkelerine girmenin en kolay yolunun Avrupa Birliği'ne (AB) üye ülkelerdeki şirketlerle ortaklık kurmak olduğunu vurgulayan Başoğlu, Avrupalıların karavan üretimi için daha çok işçilik maliyetleri nispeten düşük olan Çin, Macaristan, Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan gibi ülkelere gittiğini söyledi. Avrupalı şirketlerle hisse satışı da dahil olmak üzere ortaklık için görüştüklerini anlatan Başoğlu, şöyle konuştu: "Türkiye otomotiv dışında bu alanda da başarılı. Türkiye'ye gelmemeleri için hiçbir neden yok. Ortakla birlikte fabrikamızın kapasitesini de artırmayı planlıyoruz."
7 bin araç piyasada
Şimdiye kadar 9 bin karavan sattıklarını, Türkiye'de ise toplam 7 bin karavan bulunduğunu ifade eden Başoğlu, nüfusu 16 milyon olan Hollanda'daki karavan sayısının 900 bini aştığını belirtti. Başoğlu, Türkiye'deki kullanım imkânlarına göre satışların çok düşük olduğunun altını çizerek, "Türkiye'de 70, İstanbul'da ise üç kamp alanı var. Doğal zenginliklere rağmen kamp alanı sayısı Avrupa ile karşılaştırılamayacak kadar düşük. Sadece İtalya'da 3 bin kamp alanı bulunuyor" ifadesini kullandı.
Adapazarında bulunan 15 bin metrekarelik fabrikada yıllık kapasitelerinin 2 bin adet olduğunu aktaran Başoğlu, talebe bağlı olarak yalnızca 200 adetlik üretim yaptıkları bilgisini verdi. Başoğlu Almanya'daki yıllık üretim kapasitesinin ise 100 bine dayandığını, karavanlarda kullanılan parçaların bir kısmını Türkiye'deki yedek parça üreticilerinden aldıklarını söyleyen Başoğlu, araçlarda kullanılan ithal parça oranının her geçen yıl azaldığını, Türkiye'nin kendini bu alanda geliştirdiğini ve şu an kullanılan ithal parça oranının yüzde 5 civarında olduğunu dile getirdi.
13 bin YTL'den başlıyor
Engin Başoğlu, en ucuz modelleri olan ve 4.25 metre uzunluğundaki üç kişilik çekme karavanda, banyo, tuvalet, sıcak su, ocak, buzdolabı ve 140 litrelik su tankının standart olarak sunulduğunu söyledi. Çekme karavanların fiyatı donanımına göre 13 bin YTL'den 20 bin YTL'ye kadar çıkıyor. Motokaravanlarda ise fiyat 70-75 bin YTL. Başoğlu, "Depremden sonra araçlara ilgi arttı. Son dönemde talep üzerine sıcak suyu standart yaptık" dedi.