Kardemir'de rota ray ile Ortadoğu

Kardemir'de rota ray ile Ortadoğu
Kardemir'de rota ray ile Ortadoğu
Suriye'ye 36 bin ton ray ihracatı yapan Kardemir, bu yeni pazar üzerinden diğer Ortadoğu ülkeleri için kolları sıvadı.

ZİYA ÖZIŞIK

Türkiye ’nin en büyük entegre demir-çelik tesisi Karabük Demir Çelik Fabrikaları AŞ (Kardemir) gözünü Ortadoğu pazarına dikti. Bölgedeki tek ray üreticisi olan şirket Suriye ile başlayan ray anlaşmalarını özellikle Ürdün ve İran gibi ülkelere de yansıtmak istiyor. Şirket yöneticileri özellikle Şam-Medine arasındaki Hicaz demiryollarının rayları için girişimlerde bulunduklarını söylüyorlar.
Kardemir Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yolbulan, Kardemir Yönetim Kurulu Üyesi H. Çağrı Güleç ve Kardemir Genel Müdürü Fadıl Demirel, İstanbul ’da dün düzenledikleri toplantıda Kardemir’deki yeni yatırımları ve önümüzdeki döneme ilişkin planları açıkladı. 

9 Arap ülkesiyle temas var Toplantıda söz alan Yolbulan, geçen yıl iyi ilişkiler içinde bulundukları ve demiryolları konusunda Arap ülkelerinin lideri konumundaki Suriye’ye 36 bin ton ray ihracatı gerçekleştirdiklerini hatırlattı. Yolbulan, Kardemir’in, 9 Arap ülkesinin demiryolları genel müdürlerinin katılımıyla iki yılda bir gerçekleştirilen ve bu yıl 4-5 Ekim’de Halep’te düzenlenen Arap Ülkeleri Demiryolları Birliği Toplantısı’na davet edilen ilk ve tek Türk şirketi olduğunu söyledi. Yolbulan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Heyette yer alan ülkelerden Irak, Ürdün, Lübnan ve Suudi Arabistan başta olmak üzere hepsiyle bire bir görüşmeler yaptık. Birliğe bağlı Arap ülkeleri yıllardır önemsedikleri demiryollarını geliştirmek ve yeni hatlar inşa etmek konusunda oldukça istekli.” 

Abdülhamit yadigârına talip Ortadoğu pazarında potansiyeli önemsediklerini belirten Yolbulan “Irak ve Ürdün, üretim normlarımız ve Suriye referansımız sayesinde ihtiyaçlarını Kardemir’den temin etmek istediklerini dile getirdiler. Önümüzdeki iki aylık dönemde keşif ziyaretleri için yetkililerini Karabük’e gönderecekler. Bundan sonraki hedefimiz Ortadoğu ve Arap ülkelerinin ray ihtiyacını karşılamaktır” dedi.
Kardemir olarak çok heyecanlandıkları bir diğer projenin ise II. Abdülhamit tarafından İstanbul ve kutsal topraklar arasındaki ulaşımı güçlendirmek amacıyla 1900 yılında yapımına başlanan, Şam ve Medine arasında inşa edilen Hicaz demiryolunun yeniden canlandırılması olduğunu belirten Yolbulan, bu proje hayata geçirildiğinde içinde yer almaktan büyük heyecan duyacaklarını dile getirdi.
Kardemir Genel Müdürü Fadıl Demirel de Kardemir’in kapasitesinin bugün 1 milyon 300 bin tona çıktığını, önümüzdeki dönemde 1 milyon 800 bin tona ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
Toplam 450 milyon dolarlık çeşitli yatırımları hakkında bilgi veren Demirel bunların içinde Filyos liman projesini özellikle önemsediklerinin altını çizerek “Beş yıl içinde bu yatırıma başlayıp büyük ölçüde de bitirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

Hammadde kaynağı peşinde
Radikal’in sorularını yanıtlayan Kardemir Genel Müdürü Fadıl Demirel hammadde için birleşme-satın alma alternatiflerinin gündeme gelebileceğinin sinyallerini vererek “Hammadde ile ilgili farklı bir şeyler yapmak istiyoruz. Şu anda somut görüşmelerimiz yok ama olması için çalışmanın gerekli olduğuna inanıyoruz. Hammadde için satın almalar veya buna benzer birleşmeler gündeme gelebilir” dedi. Yaz aylarındaki fiyat politikalarının oynak bir seyir izlemesinin sorulması üzerine ise Demirel “Bizim değil piyasanın dalgalanmasından kaynaklı olarak fiyatlarımız değişti” dedi. Demirel, uluslararası ve yerel demir-çelik piyasası ile ilgili olarak ise “Önümüzdeki dönem de maliyet artışlarına bağlı olarak nihai mamullerin yukarı yönlü fiyatlarının gelmesi olası. Özellikle hurda maliyetlerinin giderek arttığını biliyoruz. Fiyatların aşağı yönlü olacağını düşünmüyoruz. Pozitif baskı için daha esnek bir durum hem Türkiye’de hem dünyada muhtemel” dedi.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Irak

    ,

    İran

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    Ortadoğu