Katkılı ürün pazarı büyüdü

Uluslararası Araştırma kuruluşu ACNielsen'in son araştırması, sağlıklı ve fonksiyonel ürünlerin, tüketicilerin en az üçte biri tarafından düzenli olarak satın alındığını ortaya koydu.

ANKARA - Uluslararası Araştırma kuruluşu ACNielsen'in son araştırması, sağlıklı ve fonksiyonel ürünlerin, tüketicilerin en az üçte biri tarafından düzenli olarak satın alındığını ortaya koydu. ACNielsen'ın 38 ülkede gerçekleştirdiği, ek vitaminlerle takviye edilmiş ve sağlıklı içeriğe sahip 'fonksiyonel gıdalar' ve organik ürünler araştırmasına göre bu ürünler, sağladıkları fayda nedeniyle tüketicileri satın alma noktasında ikna ediyor.
Sağlıklı gıdalar ve organik ürünlerin pazardaki büyümelerinin devam edeceğine işaret edilen araştırmaya göre, tüketiciler tarafından çoğunlukla tercih edilen başlıca sağlıklı gıda ürünleri arasında şunlar yer alıyor:
Hangi ürünler var?
"Kolesterolü azaltan yağ ve margarinler, faydalı bakteriler içeren mayalı içecekler, yoğurt ve acidophilus kültürleri, probiyotikler, soya sütü, vitamin ve ek maddelerle takviye edilmiş süt ve ekmek, vitamin ve ek maddelerle takviye edilmiş ekmek, tam buğday, yüksek lifli ürünler, katkılı tahıllar, vitamin ve ek maddelerle takviye edilmiş meyve suları, iyotla zenginleştirilmiş sofra tuzu." Diğer taraftan, faydalı bakteriler içeren mayalı içecekler ve soya sütü, Latin Amerika ve Asya-Pasifik bölgelerindeki tüketici tercihlerinde en ön sırada yer alıyor.
Yüksek fiyat sorun oluyor
Organik ürünlerin satın alma aşamasındaki fiyatlarının yüksek olması, Avrupa ve Kuzey Amerika'nın yanı sıra Asya-Pasifik üreticilerinin büyük çoğunluğunun belirttiği en önemli sorun. Global olarak tüketicilerin büyük kısmı organik ürünlerin zor bulunduğu, bulunduğunda ise fiyatının yüksek olmasından şikâyetçi.
En fazla tercih edilen organik gıda ürünlerini yüzde 32 ile yumurta, yüzde 29 ile sebze ve yüzde 28 ile meyve oluştururken, en az tercih edilen organik ürünler arasında içecekler, şarküteri ve çay ürünleri yer alıyor.