KDV indirimi piyasayı böldü

Tekstil, hazırgiyim ve deri ürünlerinde katma değer vergisinin (KDV) yüzde 18'den yüzde 8'e indirilmesi piyasayı ikiye böldü.

İSTANBUL - Tekstil, hazırgiyim ve deri ürünlerinde katma değer vergisinin (KDV) yüzde 18'den yüzde 8'e indirilmesi piyasayı ikiye böldü.
Bugün uygulamaya geçen yüzde 10'luk KDV indirimini Vakko, YKM, Marks &Spencer gibi kuruluşlar anında tüketicilerine yansıtırken kimi kuruluşlar da etiketleri değiştirme işinin zaman alacağını belirterek eski fiyatlarla satışlara devam ediyor. Bazı kuruluşlarsa yüzde 18'lik KDV ile aldıkları ürünleri indirimli olarak satamayacaklarını, bunun da karmaşaya neden olacağını belirtiyor. Zeytinburnu'nda bulunan ve içerisinde 127 mağazanın yer aldığı Olivium Outlet Center'ın Genel Müdürü Murat İzci, etiket değişiminin zor bir iş olduğunu, bu nedenle uygulamanın tam anlamıyla tüketiciye yansımasının bir haftayı bulabileceğini söyledi.
KDV'de yapılan yüzde 10'luk indirimin satışları artırma konusunda ciddi bir etki yaratmayacağını ifade eden İzci, "Şu anda piyasada yüzde 50'lere varan oranda indirim var. Kuruluşlar indirime rağmen istedikleri satışı yapamamaktan şikâyet ediyor. Yüzde 50'ye varan indirimde satışlar artmıyorsa, yüzde 10'luk indirim çok fazla etki yaratmaz kanatindeyim" açıklamasını yaptı.
Olivium'da bulunan ayakkabı mağazalarının etiketleri değiştirmeye başladığı görüldü. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Murat Kızıltaş ise "KDV indirimi konusunda dernek üyesi kuruluşlarda sorun yok. KDV indirimi şu anda satışları pek etkilemez. Çünkü zaten indirim var. Ama yeni sezonda etkili olacaktır. Bu arada firmaların ürünleri farklı KDV oranlarından almaları maliyet unsuru yaratmaz" dedi.