'Kendimize güvenelim, kabuğumuzu kıralım'

Doğan Yayın Holding (DHY) tarafından 'Marka Güçtür' temasıyla geçen yıl başlatılan Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 9'uncusu Samsun'da yapıldı.

SAMSUN - Doğan Yayın Holding (DHY) tarafından 'Marka Güçtür' temasıyla geçen yıl başlatılan Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 9'uncusu Samsun'da yapıldı. Atatürk Kültür Merkezi'ndeki toplantının açılışında konuşan DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Anadolu'dan çıkan önemli markalarla gurur duyduklarını belirterek, "Artık, hepimiz kendimize güvenelim. Kabuğumuzu kıralım. Markalarımızı yaratalım. Markalarımız, rekabet gücümüzün ispatı olacak" dedi.
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Adnan Sakoğlu'nun yaptığı açış konuşmasından sonra kürsüye gelen Yalçındağ, hedeflerinin Anadolu'daki potansiyeli yüksek kuruluşlara ulaşmak ve Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak yeni markalar yaratılmasına destek olmak olduğunu söyledi. Yalçındağ, "Anadolu'da yıllardır Avrupa'yı aratmayacak yatırımlar yapan ve dünya pazarlarında büyük başarılar elde eden Türk sanayicilerinin deneyim ve bilgilerini paylaşma platformlarını oluşturmaya çalışıyoruz" dedi.
Türkiye'nin, dünyada önemli güç haline geldiğine dikkati çeken Yalçındağ, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Sadece birkaç büyük il ile bu yarışta olmamız mümkün değil. Türkiye'nin tüm illeriyle bir bütün olarak hep birlikte koşmamız gereklidir. Anadolu'da birçok kuruluşumuz var ki, bizler Türkiye'de adını duymamışız. Ama onlar, dünya ve Avrupa pazarlarında büyük başarılara imza atmış. Dünya standartlarında üretim yapıyorlar. Uluslararası pazarda rekabet ediyorlar. Özellikle gerçekleştirdikleri ihracatla ülke ekonomisine büyük katkılar sağlayan ve ekonomimize yön veren Anadolu'daki bu kuruluşları önce tanımak, sonra da tanışmak için buraya geldik."
'Ürettiğimizle büyük olalım'
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen de yaptığı konuşmada, Türkiye'ye sadece nüfusu ve yüzölçümüyle büyük olmanın yetmediğini söyledi. Tüzmen, "Ürettiğimizle, sattığımızla, markalarımızla, elde ettiğimiz ekonomik değerlerimizle büyük ülke olmalıyız" dedi.
Dünyanın herhangi bir yerinde Türkiye denildiği zaman akla gelebilecek markaların olması gerektiğini kaydeden Tüzmen, "İşte bunun için 'önce marka' dedik, 'imaj' dedik. İşte asıl bunu gerçekleştirdiğimiz zaman büyük ülke oluruz" diye konuştu. Bakan Tüzmen, dünya çapında sözü geçen bir ekonomi olabilmek için herkesin daha uzun vadeli bakış açısına sahip olması gerektiğini vurgularken, şöyle dedi:
"Bugün dünya pazarlarına alıcılar hâkimdir. Yerel piyasalar hızla dünya piyasalarına kapılarını açtı. İdare edecek kadar iş yapanlar, artık bugünü bile kurtaramamaktadır. Müşterisini tanıyanlar tercih edilmeye başlamıştır. Bu sürecin en elle tutulur sonucu markalaşma olmuştur. Türkiye'nin de bu sürecin gerisinde kalması düşünülemezdi. Biz de bunu önce marka, ürün farklılaşması diyerek başlattık".