'Kimse işini kaybetmesin' kampanyası

'Kimse işini kaybetmesin' kampanyası
'Kimse işini kaybetmesin' kampanyası

Rifat Hisarcıklıoğlu (ortada),?Biz bir kıvılcımı ateşledik. Kıvılcımı aleve dö-nüştürmek isteyen herkesi burada görmek istiyoruz? dedi. FOTOĞRAF: MEHMET KAMAN /AA

TOBB'un önderliğinde 16 sivil toplum kuruluşuyla hükümetin ve muhalefet partilerinin desteklediği 'Kriz varsa çare de var' kampanyasının ikinci ayağı Ankara'da açıklandı. İkinci haftanın sloganı 'Kimse işini kaybetmesin' oldu

ANKARA -  Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde Hak-İş, Türk-İş, TESK, TİSK ve Kamu-Sen ile TİM, TÜSİAD ve MÜSİAD’ın da aralarında bulunduğu 16 sivil toplum kuruluşunun, hükümetin ve muhalefet partilerinin  bir araya gelerek başlattığı ‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasının ikinci ayağı ‘Kimse işini kaybetmesin’ olarak belirlendi.
Kampanya kapsamında ilk haftaki slogan ‘Eve kapanma, pazara çık’ olmuştu. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, hükümetin dar gelirli vatandaşların alım gücünü artırmaya yönelik harcama çeki ve benzeri tedbirleri hayata geçirmesini, işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini beklediklerini söyledi. 

‘Bazılarının tuzu kuru’

Türkiye iç pazarını canlandırmayı amaçlayan bir sivil girişim olan Üreten Türkiye Platformu’nun genişlediğini de belirten Hisarcıklıoğlu, TÜRKONFED, Ankara Giyim Sanayicileri Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Türkiye İş Kadınları Derneği’nin de platforma katıldığını ifade etti. Üreten Türkiye Platformu’nun bütün katılımcılara açık olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Biz bir kıvılcımı ateşledik. Bu kıvılcımı gür alevlere dönüştürmek isteyen herkesi burada görmek istiyoruz. Tuzu kuru olanlar bunu hissetmiyor. Anadolu’ya gelenler neyin ne olduğunu biliyor. Ankara’da, İstanbul’da oturup yanıt vermek, kriz konusunda konuşmak kolay” dedi.
Krizin en vahim sonucunun işsizlik olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “3.8 milyon insanımız işsizdir, 2.5 milyon insanımız da umudunu kaybetmiş işsizdir. Dolayısıyla 6.3 milyon insanımız evine ekmek götürememektedir” diye konuştu. Bütün göstergelerin işsizlik sorununun küresel krizle birlikte iyice büyüdüğüne işaret ettiğini, bunun gelip geçici bir sorun olmadığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Bu sorun hepimizin sorunu, bu sorun Türkiye’nin sorunudur” görüşünü ifade etti.
Önemli olanın, çareler üzerinde tartışma ortamı oluşturmak ve ekonomiyi bütün Türkiye’nin meselesi haline getirmek olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, sözlerine şöyle devam etti:
“Elbette pazara çıkmak tek başına krizi çözmez, işsizliği azaltmaz ama tedbirlerin bütüncül biçimde alındığı bir ortamda kendimize güveniyor olmak, krizden korkmamak, alışverişi kesmemek, ülkemize çok şeyler kazandırabilir. Şimdi çareler üzerine yoğunlaşmış bir kriz tartışması yapabilmek için çok doğru bir zamandayız. Bu tartışmayı alıp ileriye götürebilmek mümkündür.  Bir taraftan işsizlik sorununun sosyal etkilerini azaltırken, diğer taraftan işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini bekliyoruz.   Mesleksizlik probleminin çözümü için iş gücüne beceri kazandırma kurslarının sayısı ve niteliği artırılmalıdır. İşsizlerimizin hem morallerinin yükseltilmesi hem de kriz ertesi dönemde daha yüksek verimle çalışmaları için bu gereklidir. Bu platformda oturan sivil toplum örgütleri bugüne kadar yaptıkları taleplerden vazgeçmiş değildir. İstihdamın teşviki amacıyla, istihdam yüklerindeki indirimin devamını elbette beklemeye devam ediyoruz.” 

‘Harcama çeki çıkarılsın’

Kampanyanın ekonomiye etkisine ilişkin bir soru üzerine Hisarcıklıoğlu, şu anda ekonominin tartışıldığına işaret ederek, “Lehte, aleyhte her türlü tartışmayı faydalı buluyoruz. Zaten istediğimiz bu... Önceliği ekonomi yapmazsanız bu işsizler artar. Fildişi kulelerde yaşayanlar buralarda yaşayamaz” dedi. Hisarcıklıoğlu, harcama çekleriyle ilgili olarak da “Sabit geliri olanların harcama çeki ile tüketime teşvik edilmeye ihtiyacı var. Bu tulumbaya su dökmek gibi” yorumunda bulundu.
Kampanyayı destekleyen ve katılan örgütlerin sayısının sürekli artarak 16’ya ulaştığını belirten Hisarcıklıoğlu, “Tuzu kuru olanlar bunu hissetmiyor. Anadolu’ya gelenler neyin ne olduğunu biliyor. Gelin Anadolu’yu gezdireyim, neyin ne olduğunu görsünler. Ankara’da, İstanbul’da oturup yanıt vermek, kriz konusunda konuşmak kolay” diye konuştu. Üreten Türkiye Platformu’nun başlattığı ‘Kriz Varsa Çare de Var’ kampanyasının ikinci haftasında ‘Kimse İşini Kaybetmesin’ sloganı ile başlatılan alt kampanya kapsamında dağıtılan afişlerde, şu ifadeler yer alıyor:
“Biz alışverişi kesersek, o işini kaybeder. Ekonomileri üretim, istihdam, tüketim ayakta tutar, Ekonomi, asıl durduğunda ölür. Pazara çık. Krize yenilmeyeceğiz! İşsizler iş bulsun işini kaybedenler işe geri dönsün, kepenkler kapanmasın. Haydi Türkiye önce üretmeye... Sonra da kendi ürettiğini tüketmeye! Türkiye’nin yüzü gülsün diye...” (Radikal)