Kıpkırmızı'yı Google buldu

Kıpkırmızı'yı Google buldu
Kıpkırmızı'yı Google buldu

Ödül alan reklamcılar toplu halde.

Kırmızı Reklam Ödülleri'nde büyük ödül Kıpkırmızı'yı Google ilanıyla Grey İstanbul kazandı. Radikal Canlı Kırmızı'da ise sosyal medya konulu ilanla Mürekkep Tanıtım ipi göğüsledi.

İSTANBUL - ‘Reklam dünyasının oskarları’ bu yıl sekizinci kez sahiplerini buldu. 63 ajanstan 634 reklamı içeren 486 ilanın yarıştığı 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ipi Google Türkiye için hazırladıkları ilanla Grey İstanbul göğüsledi. Büyük ödül Kıpkırmızı’yı Grey İstanbul’a veren Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı sekizinci yılına sevgi, ilgi ve destekle geldiğini, bu ilgi, sevgi ve desteğin Kırmızı’yı daha da büyüteceğini söyledi. Ödül gecesi canlı olarak düzenlenen Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında ise ‘Sosyal Medyanın Gücü’ konusunda, katılan ekipler sadece kâğıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladı. Bu eskizler arasından 425 kişinin oylarıyla Mürekkep Tanıtım’a ait iş birinci oldu.

Jürinin seçimi Anadolu
2003’ten bu yana basın reklamlarında yaratıcılığın arttırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklamverenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek için düzenlenen Kırmızı Reklam Ödülleri töreni önceki akşam Hilton Convention Center’da yapıldı. Büyük ödül Kıpkırmızı dahil olmak üzere toplam 38 kategoride yapılan yarışmada 30 kategoride ödüle layık eser bulundu.
Hürriyet Özel Ödülü için işyerinde psikolojik tacize karşı ‘İPTEB - İşyerinde Psikolojik Tacizi Engelleme Birliği’ adında hayali bir oluşum yaratıldı. Bu hayali oluşum için yaratılan ilanlar arasından FG İletişim ödülün sahibi oldu. Ödülü Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan takdim etti. Doğan, Kırmızı gecelerini icat eden Ayşe Sözeri Cemal’i kutlayarak iş hayatında rakiplerinden ayrışmasını sağlayan reklamın gücüne ilişkin bir anısını şöyle paylaştı: “50 yıl önce Sirkeci’de greyder satışı yapıyordum. Reklam fikri daha gelişmemişti. Rakiplerimden ayrışmak için 5 gazeteye reklam vermeye karar verdim. Ve işin sonuçlarını almaya başladım. Ancak pahalı gelmeye başladı. Bu yüzden 5 gazete arasında en pahalı reklamı verdiğim Hürriyet’i kesmeye karar verdim. Muhasebe müdürüm Süleyman abi ‘Gelen müşteri Hürriyet’ten okuyup geliyor, sakın kesme’ dedi ama dinlemedim. Hürriyet’i kestim hemen işler azaldı. Sonra diğer gazeteleri kestim sadece Hürriyet’e reklam verdim. Öyle ki rakiplerimiz anlamasın diye Hürriyet ilanlarında işyerinin değil Süleyman abinin ev telefon numarasını koymuştuk. Büyük başarı elde ettim ve rakiplerimi geçtim. Hürriyet’e reklam vermenin sırrını da böylece keşfettim.”

Öte yandan Jüri Özel Ödülü ise bu yıl ilk kez düzenlenen Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde Foça Yoğurt ilanları ile büyük ödül kazanan İzmir’li ajans Reklam Merkezi’ne verildi. Kırmızı Ödülleri Sertab Erener’in konseriyle son buldu.

Radikal Canlı Kırmızı’sı Mürekkep Tanıtım
Ödül gecesi canlı olarak düzenlenen Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında ise ‘Sosyal Medyanın Gücü’ konusunda, katılan ekipler sadece kâğıt ve kalem kullanarak reklam eskizi hazırladı. Bu eskizler arasından tören misafirlerinden 425 kişinin oylarıyla Mürekkep Tanıtım’a ait iş birinci, Lowe Tanıtım’a ait iş ikinci ve Öykü Diyalog’a ait iş üçüncü seçildi.

Ödül kazananlar

Basında En İyi Dergi Reklam Kampanyası ve Basında En Yaratıcı Sayfa Kullanımı kategorisinde Art Grup; Basında En İyi Gündem Bağlantılı Reklam, Basında En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorisinde Grey İstanbul; Basında En İyi Kurumsal İmaj Reklamı, Basında En İyi Diğer Otomotiv, Yan Sanayi & Aksesuar Reklamı ve Basında En İyi Banka & Bankacılık Hizmeti Reklamı kategorisinde DDB&Co. İstanbul; Basında En İyi Dayanıklı Tüketim Ürünü Reklamı ve Basında En İyi Gıda Reklamı kategorisinde Medina Turgul DDB; Basında En İyi İnsan Kaynakları ve Eğitim Reklamı, Basında En İyi Mobilya & Dekorasyon Reklamı kategorisinde TBWA\İstanbul ödüle layık görülürken; Leo Burnett İstanbul, Basında En İyi Kültür, Sanat & Eğlence Reklamı, Basında En İyi Reklam Fotoğrafı, Basında En İyi Sigorta & Diğer Finans Hizmetleri Reklamı ve Basında En İyi Perakende Reklamı kategorisinde Kırmızı ödülünün sahibi oldu. Rafineri ise, Basında En İyi İçecek Reklamı, Basında En İyi Reklam Metni, Basında En İyi Sanat Yönetimi, Basında En İyi İllustrasyon ve Basında En İyi Moda, Tekstil & Kişisel Aksesuar Reklamı kategorilerinde ödüle layık görüldü.

Kimler katıldı?

Sunuculuğunu Tiyatro Sanatçısı Derya Durmaz’ın yaptığı gecede ödül verenler arasında Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan, Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu, Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Hasan Yılmaz, Hürriyet Gazetesi Köşe Yazarı Sedat Ergin, Milliyet Gazetesi Başyazarı Güneri Civaoğlu, Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can Sağlık da yer aldı. Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Hasan Yılmaz’ın doğum günü olması vesilesiyle, ödül vermek için sahneye çıktığında ‘Happy Birthday’ şarkısı çalındı. (Radikal)

bigPara.com