Kişi başı limonata tüketimi 1 litreyi geçti

Kişi başı limonata tüketimi 1 litreyi geçti
Kişi başı limonata tüketimi 1 litreyi geçti

Uludağ, limonatayı 2007 yılında şişeledi. Şu anda pazarda 35 e yakın firma limonata üretiyor.

BURSA - Son üç yıldır üretimi ve tüketimi hızla artan limonata, bu yaz gazlı içeceklere rakip oldu. Bu yıl mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıklarının kişi başı limonata tüketimini 1 litrenin üzerine çıkardığı ve talebin hızla arttığı belirtildi. Uludağ İçecek Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl, 80 yıllık tecrübeyle 2007 yılında ev yapımı tadında Türkiye ’de ilk kez ‘Uludağ Limonata’ adıyla limonatayı şişelediklerini söyledi. 

‘Tüketim birkaç yılda katlanacak’
Yüzyıllardır Türk içeceği olan, genellikle pastanelerde sıcak yaz günlerinde serinlemek amacıyla içilen limonatanın piyasaya sürülmesiyle birlikte büyük talep gördüğünü ifade eden Kızıl, hemen ardından birçok firmanın da benzer şekilde pazara girdiğini belirtti. Limonatada rekabete giren 35 firmaya rağmen Uludağ’ın yüzde 60’ın üzerinde pazar payına sahip olduğunu belirten Kızıl, şunları söyledi:
“Bardağını değil, litrelik şişesini ortalama 1.5 liradan satıyoruz. 2007’den önce limonata, pastanelerde pahalıya satılıyordu. Bugünlerde sıcak yaz aylarında, buzdolaplarının bir bölümünde limonatada rastlamak mümkün. Tüketim her geçen gün artıyor. Limonatada kişi başına düşen yıllık tüketim 1 litreyi geçti. Önümüzdeki birkaç yıl içinde bu rakam iki katına ulaşır, hatta geçer.”

‘İftarda gazlı içeceği solladı’
Kızıl, gazsız içecek sektöründe adeta çığır açtıklarını belirterek, bugün Türkiye’de tüketilen her 10 litre limonatanın altı litreden fazlasının Bursa’da üretildiğini ifade etti. Limonatanın özellikle aşırı sıcakların yaşandığı yaz aylarında başlayan ramazan döneminde daha fazla tüketilmesini beklediklerini ifade eden Kızıl, şöyle devam etti:
“Geçen yıl adeta patlama olmuştu. Sıcak iftar sofralarının serinleten ürünü oldu. Özellikle sofralardaki gazlı içeceklerin tahtını sallamaya başladı. Bu yıl da tüketiminde önemli bir artış bekliyoruz. Ramazanın ilk günlerine bakıldığında talep oldukça yüksek. Limonataya kardeş olarak ‘Narata’ ve ‘Mandalinata’ markalarını da çıkardık.” (aa)


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Ramazan