Kızım bugün ne giysek

Kızım bugün ne giysek
Kızım bugün ne giysek
Hangi kadın küçükken annesinin elbisesini ya da topuklularını giymedi ki... Bu merak artık dünyayı kasıp kavuran bir trend. Hazırgiyimcilerin son gözdesi özel anne-kız koleksiyonları.
Haber: SİBEL CİNGİ / Arşivi

Kız annesi olmak çok zor. Hele de giyim kuşamda sınır tanımayan bir anneyseniz. Kızım Nehir 7 yaşında... Aramızdaki anne kız çatışmasının ilk tohumları atıldı bile. Çünkü onun gözü benim giydiklerimde, benim ki de onun süslü püslü kıyafetlerinde.
İmdadımıza dünyada da dolu dizgin yaşanan ve adına ‘Mini-Me’ akımı denen anne-kız koleksiyonları hazırlamaya başlayan markalar yetişti.
Dünya starlarının çocuklarının bir örnek giyinme merakı ile ortaya çıkan Mini-Me akımı, hazırgiyim sektöründe keşfedilmeyi bekleyen yepyeni bir pazar...
Yabancı markaların yanı sıra Türk markalarının da anne-kızlar için ürettiği koleksiyonlarda sınır yok. Nehir’le bana da ‘Hık demiş burnundan düşmüş’ ya da ‘annesinin kızı’ dedirtecek koleksiyonları keşfetmek için alışverişe çıkmak kaldı. 

Fiyatlar cep yakmıyor 
Mini-Me modasının öncüleri Angelina Jolie, Madonna, Katie Holmes gibi dünya starları... Dünyaca ünlü isimlerin “Ben de çocuklarım da lüks giyinir” havası ile doğan Mini Me modasına ayak uydurmak kısa bir süre öncesine ‘yüklü bir harcamayı gözden çıkarmak’ anlamına geliyordu. Bu modanın cazibesine kapılan şirketlerin anne kızlara yönelik koleksiyon hazırlama yarışına girmesi ile iş kolaylaştı. Chanel gibi lüks markaların öncüsü olduğu bu trend ulaşabilir hale geldi.
Türkiye ’de Mini-Me akımının öncülerinden biri Journey... Journey’deki koleksiyonun ilham perileri markanın sahibi Ercan Görür’ün 4 ve 8 yaşındaki kızları. Türkiye’deki daha çok küçük kız çocukları için günlük kıyafetler üretildiğini ancak onların ise anneleri gibi şık giyinme hevesinde olduğunu fark eden Görür’ün hazırlattığı koleksiyonun ilk denemelerini de kızları yapar. 

Çıktığımız anne-kız alışveriş turunda ilk durağımız olan Journey mağazasında denediğimiz tüm kıyafetler sanki üzerimize dikilmiş gibi. Fiyatlarına gelince... Ceket 59 lira, trençkot 100, elbise 70 lira gibi cep yakmayan etiketlere sahip.
Anne-kız modasına ayak uydurmak için özel olarak hazırlanan koleksiyonların yanı sıra ikinci bir yol da 14+ yaş grubuna kadar hitap ünlü markaların çocuk reyonları...
Sık sık “Bunu nereden aldın” diye soranlar için de itiraf ediyorum: Çocuk reyonları benim gizli hazinem. Anne kız olmasına da gerek yok eğer bedenleri oluyorsa çocuk reyonunda sadece size özel parçalar da bulmanız mümkün.
Mağaza mağaza dolaşıp da bir türlü içinize sinen bir şey bulamıyorsanız mutlaka ‘uğrayın’ derim.
Uğramanız gereken ilk adresler ise Zara, H&M, Benetton, GAP, LCWaikiki, US Polo gibi markalar. Çünkü bu markalar çocuk da geniş yaş grubuna hitap eden bir ürün gamına sahip. Bu markalar da anne-kız toplam 100 ile 400 lira arasında baştan aşağı giyinmek mümkün.


AMAN DİKKAT ABARTMAYIN!
Anne-kız ya da baba-oğul... Bir örnek giyinmenin zevki kadar sakıncaları da var. Uzmanlara göre bir örnek giyinme kararı çocukla birlikte veriliyorsa bir sorun yok. Çünkü kişilik gelişiminde çocukların seçimlerini kendilerini yapmaları önemli bir kriter. Burada önemli olan giyinilenin çocuğun yaşına uyması. Ve aynı giyinme sıklığının abartılmaması. Bu konuda en büyük görev ve dengeyi sağlamak ise ebeveynlere düşüyor.

BABA OĞULLAR O KADAR ŞANSLI DEĞİL
Baba ve oğullar ise bu konuda biraz şanssız... Markalar son dönemde Babalar Günü’nde özel koleksiyonlar hazırlıyor. Ancak yılın geri kalan bölümünde birebir giyinmek onlar için o kadar da kolay değil. Biraz yaratıcılıkla ve bedenler oluyorsa tek şans çocuk reyonları.

ÇANTADAN ELBİSEYE
Journey’in çantadan elbiseye anne-kız koleksiyonu Samsun, K.Ereğli, Adana, İstanbul , Ankara ’dan büyük talep görmüş. Marka, Ortadoğu ve Balkan ülkelerinden gelen talep üzerine bu yıl kids koleksiyonunu yurtdışına da açacak.

Ayakkabılar da aynı olsun
Ayakkabı da ise bu konuda ilk başvuracağınız adres kısa bir süre önce Türkiye pazarına adım atan ABD’li ucuz ayakkabı devi Payless. Marka, Starbucks, Topshop, Evans, Dorothy Perkins, The Body Shop, Claire’s, Debenhams, Miss Selfridge, Topman, Le Pain Quotidien gibi markaları Türkiye’ye getiren Shaya’ya ait. Uygun fiyata moda satan marka da büyük küçük aynı model babetler satılıyor. Fiyatları da oldukça cazip. Küçük numaralar 19, büyükler ise 39 liradan satılıyor.

Deride fırsat için geri sayım başladı!
80’lerin vazgeçilmezleri deri ceketler parlak günlerine geri döndü. Ama iyi bir deri ceket sahibi olmak için indirimde bile 500 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. “Yok mu bunun uygun bir yolu?” diyorsanız... ‘Evet’ var.
Ucuza kaliteli deri ceketin yolu ünlü markalara üretim yapan firmaların outletlerinden geçiyor.
Buralarda ünlü markalara yapılan üretimlerin numunelerini 150 liradan başlayan fiyatlara bulmak mümkün. En pahalısı bile 300 lira. Diesel, Burberry, Zara, Gap gibi dünya markaları için üretilen deri ceketleri bulabileceğiniz outletlerin başında eskilerin Mıstık’ı şimdinin ise MRM’si geliyor.
MRM’nin İstanbul Güneşli’deki mağazasında eğer sıradışı tasarımları seviyorsanız 90 liraya bile deri ceket bulmanız mümkün. Deri pantolondaki 40, özel tasarım deri elbisedeki 150 lira etiketi de şaşırtıyor.
Bir diğer alternatif ise Matraş’ın yine Güneşli’deki outleti. Burada da uygun fiyatlı deri ceket bulma şansınız yüksek. Fiyatların 250 ile 600 lira arasında olduğu Matraş Outlet’in bir güzel yanı da ünlü markalara ait çantalar.


HARCAMANIN SINIRI YOK
1453 ile imza 19 bin euro 
1453’ün rekoru, Türkiye’de gösterime giren filmler arasında tüm zamanların en çok izlenen filmiyle sınırlı kalmadı. Arte Gioia ve OMAS’ın işbirliğiyle Osmanlı ve İstanbul’un ihtişamını yansıtan “1453, İstanbul’un Fethi” serisi el yapımı kalemler de fiyatı ile rekor kırdı. Fetih yılına ithafen 1453 adet serideki dolmakalemlerin fiyatı 2 bin 700 ile 2 bin 500 euro arasında. İstanbul’un fethedildiği güne gönderme olarak 29 adet üretilen serinin fiyatı ise 18-19 bin euro.

EN SON NE ALDI?
Düğün pastaları butik üretim 
Son bir aydır Cem Yılmaz ve Ahu Yağtu’nun düğünü ile yatıp kalkıyoruz. Yapılacağı mekân, gelinlik damatlık, davetliler, twitter yansımaları derken bizim de aklımız düğün pastasında kaldı! Yakında evlenecekler merak eder diye araştırdık. Çiçeği burnunda çiftin pastası Foodie’den... Emel Başdoğan’ın sahibi olduğu Foodie, Türkiye’nin ilk dekorlu kutlama pastası üreticisi.

bigPara.com