Klasik otomobilde ilk müzayede

Otomobil müzayedeleri otomobili 'bir araçtan' daha öte duygular ile sevenlerin bolca olduğu ülkelerde yapılır. En ünlüleri İngiliz Sothebee's'dir. Geçenlerde bir 38 Auto Union, 11 milyon dolara kadar çıkmıştı! Türkiye'de ise ilk kez...
Haber: İSKENDER ARUOBA / Arşivi

İSTANBUL - Otomobil müzayedeleri otomobili 'bir araçtan' daha öte duygular ile sevenlerin bolca olduğu ülkelerde yapılır. En ünlüleri İngiliz Sothebee's'dir. Geçenlerde bir 38 Auto Union, 11 milyon dolara kadar çıkmıştı! Türkiye'de ise ilk kez, Antik A.Ş. tarafından düzenleniyor. Müzayedeye katılan 35 adet klasik otomobil 1 ve 8 Aralık'ta, Rahmi M. Koç Müzesi'nde 9 Aralık günü ise müzayedede olacaklar. Müzayede Erdoğan Gönül anısına gerçekleştiriliyor.
Rahmetli Erdoğan bey, ülkenin önemli 'otomobilcilerinden' biri idi. Anadol otomobilinin yapılmasında birinci derece rol oynamıştı. Bunların arasında antika olanlar da var. Eski otomobil, antika otomobil ve klasik otomobil arasında farklar vardır. Her iyi bakılmış eski otomobil klasik ya da antika sayılmaz. Klasik olmak için, belirli design özelliklerine sahip olmak, bir yeniliği temsil etmek, zamanında az üretilmiş ve çok beğeni kazanmak gerekir. Antika ise tüm bu özelliklerin yanı sıra bulunmaz ya da az bulunur olmayı temsil ediyor. Antikalar için 'collecters item', 'koleksiyon parçası' sıfatı da kullanılır.
Müzayedede dikkat çeken, Nazilerin resmi geçitlerde ayakta durarak halkı selamladıkları bir 38 Opel Admiral, F1 pilotu Alonso'nun Boğaziçi Köprüsü'nü kullanarak geçtiği 63 Renault Floride, 66 Rolls Royce Silver Shadow, Pininfarina imzalı bir Peugeot 204 Coupe Cabriolet, 1930 Ford gibi otomobiller var. Başlangıç fiyatları averajda 7 bin dolar ile 95 bin dolar aralıklarında değişiyor. Müzayede sorumlusu Karaca Borar, otomobillerin ciddi bir teknik ve tarihsel araştırmadan geçtiği bilgisini verdi.