Kleenex'ten Türkiye yatırımı

Genel sağlık ve hijyen sektöründe faaliyet gösteren ve en fazla Kleenex kâğıt mendil markasıyla tanınan...

İSTANBUL - Genel sağlık ve hijyen sektöründe faaliyet gösteren ve en fazla Kleenex kâğıt mendil markasıyla tanınan, ABD merkezli Kimberly-Clark, Türkiye'ye beş yıl içinde 120 milyon dolarlık bir yatırımla bin kişilik istihdam sağlamayı hedefliyor. Tüm dünyada 62 bin çalışanıyla Türkiye dahil 37 ülkede üretim yapan Kimberly-Clark'ın 2004 yılı cirosu 15 milyar doları aştı. Kleenex, Andrex, Huggies, Pull-Ubs, Kotex ve Poise gibi markaların yaratıcısı olan şirket, kâğıtta dünya, kişisel bakım ürün kategorisinde de Asya, Amerika ve Avrupa'nın birçok bölgesinde sektör lideri.
Kimberly-Clark Kuzeydoğu Akdeniz Bölgeler Direktörü Ari Melamud, "Türkiye, Kimberly-Clark için uzun vadede stratejik önem taşıyan bir pazar. Dünyada öncelikli yatırım alanı olarak belirlediğimiz altı ülkeden biri de Türkiye. Türkiye'yi gelecek dönemde çevre pazarlar için bir dağıtım merkezi haline getirmeyi planlıyoruz" dedi. Kimberly-Clark, Türkiye pazarına ilk adımını 1999 yılında lokal bir marka olan Ovisan'ı satın alarak attı. 2000-2005 yılları arasında yaşanan ekonomik kriz dönemini stratejik planlama, pazar araştırmasıyla geçiren şirket aynı zamanda bu süre içinde lokal çocuk bezi markası Pedo'yu geliştirdi.