KOBİ'ler bu yıl en büyük kaynağı pazarlama ve tanıtıma ayıracak

KOBİ'ler bu yıl en büyük kaynağı pazarlama ve tanıtıma ayıracak
KOBİ'ler bu yıl en büyük kaynağı pazarlama ve tanıtıma ayıracak

50-249 arasında eleman çalıştıran KOBİ lerle yapılan araştırmada, yatırımlarda yüzde 34 lük oranla cihaz alımı dikkat çekiyor.

Interpromedya'nın 12 bin 962 KOBİ üzerinde yaptığı araştırmaya göre, bu yıl KOBİ'lerin en fazla yatırım yapacağı alan tanıtım ve pazarlama. KOBİ'lerin bilişim yatırımlarında teknolojinin payıysa yüzde 14

İSTANBUL - Türkiye ’de bünyelerinde 50-249 arasında eleman çalıştıran 12 bin 962 KOBİ’nin önemli bölümü 2010 yılında en büyük kaynağı tanıtım ve pazarlamaya ayıracak. Interpromedya tarafından gerçekleştirilen araştırmada KOBİ’lerin yatırım yapacağı alanların başında yüzde 36’yla pazarlama-tanıtım çalışmaları ve yüzde 34’le işe yönelik cihaz alımları geliyor. KOBİ’lerin yüzde 14’ü teknoloji yatırımı yapacağını söylerken, 2010 bütçesini insan kaynağından yana kullanacakların oranı da yüzde 11. 

Ortalama 56 bilgisayar
Araştırmaya katılan KOBİ’lerin yüzde 67.3’ünün bilgi işlem departmanı bulunurken, bu soruya evet diyenlerin içinde yüzde 84’le en büyük grubu 100’ün üzerinde çalışanı olan şirketler oluşturuyor. Kurum üst düzey yöneticilerinin bilgi teknolojileri yatırımına bakışı sorulduğunda ise, yüzde 63’lük kesim “Devamlı destek var, verimlilik için araç olduğu biliniyor” cevabını verirken, yüzde 34.7’si ise üst yönetimin yatırımların geri dönüşü konusunda yeterli bilgi sahibi olmadığını söylüyor.
Firmalarda en fazla kullanılan uygulamanın muhasebe paketi olduğu görülürken, bilgisayar sayısına bakıldığında da, 50-99 çalışanı olan şirketlerde ortalama 19 adet bilgisayar, 100-249 çalışanı bulunan şirketlerde ise ortalama 56 adet bilgisayar bulunuyor.
12 bin 802 firmadaki toplam kurulu bilgisayar sayısı ise 445 bin 640 adet. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de 50-249 çalışanlı 12 bin 962 işletmenin yüzde 73.2’si teknoloji yatırımlarında faydalanabilecekleri Bilişim Teknolojileri (BT) fonları hakkında bilgi sahibi değil.
BT fonlarından bilgi sahibi olan 3 bin 475 işletmenin ise sadece yüzde 43.4’ü bu fonlardan yararlanabiliyor. BT fonları hakkında bilgi sahibi olan firma profillerine bakıldığında, 100 üzerinde çalışanı olan firmaların yüzde 40’ı, 99 ve altında çalışanı olan şirketlerin ise yüzde 17’si bu fonlardan haberdar.
KOBİ’lerin yüzde 28’lik kesim teknoloji şirketlerinin sadece ürün satmak istediğini belirtirken, yüzde 24’lük grup her türlü desteği aldığını yüzde 19’da teknoloji şirketlerinin kendilerini yeni teknolojik gelişmeler konusunda bilgilendirdiğini söylüyor. Yüzde 19’luk kesim “ihtiyacımız olan çözümü oluşturup bize sunuyorlar” derken yüzde 8’i teknoloji şirketlerinin kurumların yaptığı işler konusunda yeterli bilgi sahibi olmadığını vurguluyor. 

Teknolojiye 250 bin TL
KOBİ’lerin bilişim bütçesini de ortaya koyan araştırmaya göre, işletmelerin toplam yatırımları içinde teknolojinin payı ise yüzde 14. Teknoloji yatırımları için 250 bin TL üstü bütçe ayıran yüzde 4.5, 100-250 bin TL arası bütçe ayıran yüzde 6.2, 100 bin TL altı bütçe ayıran ise yüzde 33.4’lük bir kesim bulunuyor.
2010 yılında KOBİ’lerin yapacağı teknoloji yatırımlarının başında ise; yüzde 22.5’la bilgisayar, yüzde 16’yla bilişim teknolojileri güvenliği, yüzde 15’le veri depolama, yüzde 14.1’le sunucu, yüzde 12.5’la kurumsal kaynak kullanımı ve yüzde 12’yle dış kaynak kullanımı geliyor.
Araştırmaya göre, 2009 yılında durdurulan ve 2010 yılı içinde devamı planlanan yüzde 19.7 oranında proje bulunuyor.
Araştırmanın gösterdiği bir başka bulgu da işletmelerin teknoloji ürün ve hizmeti satın alırken gelişen yeni eğilimler. Buna göre teknoloji ürün ve hizmeti satın alırken işletmeler, yüzde 69.1’lik oranla ürünün kalitesine, yüzde 54.4’lük oranla ürünün fiyatına, yüzde 51.1’lik oranla da garanti süresine dikkat ediyor. 

Telefona ayda 3 bin 353 TL
KOBİ’lerden 50-99 arasında eleman çalıştıranların cep telefonu giderinin 1266 TL, sabit telefon giderinin ise 896 TL olduğu görüldü. 100-249 çalışanı bulunan şirketlerde ise bu rakamların cep telefonu harcamalarında 2 bin 777 TL ve sabit telefon görüşmelerinde ise 2bin 406 TL oldu.
Sabit telefon giderlerinin dağılımına bakıldığında; 50-99 çalışanı olan şirketlerin şehir içi payı yüzde 54.97, şehirler arası payı yüzde 37.47, milletler arası payı ise yüzde 7.56 olarak gerçekleşti. 100-249 çalışanı olan şirketlerin sabit telefon giderlerinde ise şehir içi görüşme oranı yüzde 50.26, şehirler arası 37.33 ve milletler arası yüzde 12.41 oldu. (Radikal)


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul