Koç dışarıda büyüyor

Koç Holding CEO'su Bülend Özaydınlı, Holding bünyesindeki 157 şirketin 55'inin yurtdışında faaliyet gösterdiğini vurgulayarak, bu şirketlerin yurtdışında Türkiye'den daha hızlı büyüdüklerini söyledi.

ANKARA - Koç Holding CEO'su Bülend Özaydınlı, Holding bünyesindeki 157 şirketin 55'inin yurtdışında faaliyet gösterdiğini vurgulayarak, bu şirketlerin yurtdışında Türkiye'den daha hızlı büyüdüklerini söyledi.
Özaydınlı, Avrupa'da 'Her Avrupalı'nın evinde bir Koç ürünü bulunacak' sloganıyla hareket edeceklerini ifade etti.
Özaydınlı, holdingin yayın organı Bizden Haberler dergisinde yayımlanan söyleşide, yeni hedefleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Riski dağıtmak için sektörel çeşitlilik yerine coğrafi yayılımı esas aldıklarını dile getiren Özaydınlı, "Ciromuzun giderek artan kısmını ihracattan ve yurtdışı faaliyetlerden elde etmek istiyoruz" dedi. Özaydınlı, toplam gelirlerinin yaklaşık üçte birini yurtdışı satış ve gelirlerinin oluşturduğuna dikkat çekti.
'Türkiye için de önemli'
"Topluluğumuzun dünya pazarlarında etkinliğinin artışı, her şeyin ötesinde Türkiye'nin tanıtımı açısından önemli bir unsurdur" diyen Özaydınlı, konuya ilişkin şu bilgiyi verdi: "Artık, Ford Otosan, Türk Traktör, Fiat/Tofaş, Arçelik, Beko Elektronik, Migros, OPET, Aygaz, DemirDöküm, Tat, Döktaş, Otokar aralarında olmak üzere pek çok şirketimiz yurtdışında Türkiye'den daha hızlı büyür hale geldir. Doğrusunu isterseniz, ben artık, 'Türkiye'nin her hanesinde bir Koç ürünü bulunur' sloganımızı, 'Her Avrupalı'nın evinde bir Koç ürünü bulunacak' diye değiştirebilmek istiyorum. Bu hedefe ulaşmak biraz zaman ve oldukça yüksek bir çaba gerektiriyor. Ancak, şunu bilin ki, yurtdışında büyüme stratejimizin gerçek anlamı budur."
'İki yılda hedefi aştık'
Holdingin 2002 yılında yaptığı altı yıllık 'yüzde 12 kârlılık ortamında yıllık ortalama yüzde 14 büyüme' hedefine, iki yıl içerisinde ulaştıklarını söyleyen Özaydınlı, şunları söyledi: "İki yılda sağlanan bu büyüme, yıllık ortalama yüzde 50 artışa denk geliyor ve hedefimizin oldukça üzerinde. Kriterlerimiz içinde aslında en önemlisi, sermaye maliyetimiz üzerindeki kara işaret eden ekonomik kârımızdır."
Özaydınlı, 17 Aralık tarihinin Türkiye için yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu belirterek, "Önümüzdeki dönem aynı zamanda 40 yıllık bir beklentinin sona ermesiyle büyümenin daha da hızlanacağı bir zaman dilimi olacaktır. Türkiye kararlılık ile uyguladığı ekonomik program ve Avrupa Birliği ile entegrasyon süreciyle ciddi bir rüzgar yakalamıştır. Bizim de bu rüzgârla yelkenlerimizi doldurmamız gerekiyor" diye konuştu.
'Yelkenimizi rüzgârla doldurduk'
Türkiye'nin, Ekonomik İstikrar Programı, Avrupa Birliği'yle (AB) gelişen ilişkileri ve IMF ile sürdürdüğü işbirliğinden kaynaklanan rüzgârdan olumlu etkilendiğini belirten Bülend Özaydınlı, "Koç Holding olarak bunların yanı sıra dümen görevi gören stratejik planımızla da yelkenimizi iyi doldurmayı başardık. Bu sayede aynı rüzgâr hızının bulunduğu birçok sektörde, yarışı önde bitirme becerisini gösterdik" dedi.
Hükümetin AB sürecinde önemli bir başarıya imza attığını dile getiren Özaydınlı, "Hükümet, Türkiye'nin kredibilite kazanmasına ciddi katkıda bulundu" diye konuştu. Özaydınlı, "Bugün AB'ndeki Türkiye imajında, Koç Topluluğu'nun Avrupa ülkelerinde gösterdiği performans ülkemizin en önemli tanıtım unsurlarından biridir" değerlendirmesi yaptı.