Komşudan reklamlı davet

Son dönemde Türkiye'nin turizmde 'parlayan yıldız' olarak gösterilmesi Akdeniz bölgesindeki güçlü rakiplerinden Yunanistan'ı da korkuttu.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Son dönemde Türkiye'nin turizmde 'parlayan yıldız' olarak gösterilmesi Akdeniz bölgesindeki güçlü rakiplerinden Yunanistan'ı da korkuttu. Avrupa'dan Türkiye'ye giden turistlerin artması nedeniyle önemli kayıplar yaşayan Yunanistan, kendi ülke vatandaşlarının da Türkiye'yi tercih etmesi nedeniyle bu sefer ülkemizden turist çekmek için reklam kampanyasına başladı.
Türk TV'lerinde 'Efsanenizi Yunanistan'da yaşayın' sloganıyla bir tanıtım filmini yayına sokan Yunanistan'dan Türkiye'ye gelen turist sayısında 1999'da yaşanan depremden sonra her yıl katlanarak artan bir büyüme yaşanıyor. 1999 yılında 30 binlerde seyreden Yunanlı turist sayısı özellikle son iki yılda önemli ivme kazandı ve bu yıl 500 binin üzerine çıktı.
BW The President Hotel Genel Müdür Yardımcısı Erhan Çakay'ın verdiği bilgiye göre, İstanbul'a gelen turist sayısında geçen yılın rakamları bu yılın ilk yedi ayında yakalanacak. Çakay, Türklerin de belirli dönemlerde Yunanistan'a gittiğini, özellikle bayramlarda tek seferde 5 bin Türk'ün tatilini bu ülkede geçirdiğini vurguladı. Eurovision Şarkı Yarışmasında Türkiye'nin verdiği tam puanın bile Yunanlıların bize gelmesi için fırsat yarattığını aktaran Çakay, haziran sonunda bu ülkedeki 1-2 tur operatörünün Güney Kıbrıs'tan Yunanistan'a uçakla ardından otobüsle İstanbul'a turist getirecek şekilde turlara başlayacağını açıkladı.
Çakay, Larnaka'dan kalkan uçakların hava sahası problemini aşmak için Atina havalimanına ineceğini ve yolcularını otobüsle İstanbul'a taşıyacağını belirtti.
Yunanistan'la Türkiye'nin turizmdeki gelişimlerine bakıldığında ise Türkiye'nin bu ülkeye göre turist ağırlama potansiyelini 2.5-3 kat artırdığı gözleniyor.
Türkiye'nin Yunanistan'a göre daha iyi tesislere sahip olduğunu söyleyen Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Timur Bayındır, "Türkiye Akdeniz bölgesinde her şey dahil sistemini de çok iyi uyguluyor. Ayrıca fiyatlarımız cazip, ulaşım kolay. Tüm bu faktörler göz önüne alındığında turizmde Yunanistan'ı geçtik" dedi. Özellikle AB'ye tam üyelikle ilgili olarak müzakere tarihinin alınması nedeniyle Avrupalıların Türkiye'yi çok merak ettiğini vurgulayan Bayındır, "Bu yüzden Türkiye Avrupa'da çok revaçta. Yunanistan'ın doluluk oranları çok etkilendi. Önceden kendi ülkelerine gelen turistleri günübirlik Kuşadası, İzmir, Bodrum'a getirip hemen döndürüyorlardı. Ancak turistler de bizim tesisleri gördükten sonra artık Yunanistan'da kalıp günübirlik Türkiye'ye gelmek yerine direkt bize uçuyorlar. Onlar da kendi ülkelerini doldurabilmek için bizde de reklam yapmaya başladı" diye konuştu.
Sadece kendi otelleri Eresinler'de Yunanistan'dan gelen turist sayısının yüzde 50 arttığını aktaran Eresin Otelcilik Satış ve Pazarlama Direktörü Müberra Eresin, bu tür tanıtıcı filmlerin her iki ülkenin de menfaatine olduğuna dikkat çekti. Eresin, son iki yıldır Yunanistan'dan gelen turist sayısının büyük bir ivme kazandığını vurguladı. Eresin, Yunan TV'lerinde Türkiye'nin tanıtım filmlerinin de belirli zamanlarda yayımlandığını hatırlattı.
Yunanlıların daha önceleri sadece Paskalya, Yunan Bayramı gibi özel günlerde Türkiye'ye gelirken şimdilerde her hafta sonu kültür turları için İstanbul'u tercih ettiğini açıklayan Eresin, "Perşembe-pazar günleri kapsayan dört günlük turlarda artış var. Yunanistan-Türkiye arasındaki ilişkiler olumlu olduğu sürece artış sürer. İki yıl önce Doğu Avrupa'ya giden Yunanlıların ilk tercihi şimdi biziz" dedi.