Konseptten gerçeğe L200

Mitsubishi Motors Europe'un Avrupa pick-up pazarı için ürettiği yeni L200 modelinin Avrupa lansmanı Antalya'da gerçekleştirildi.
Haber: GÖKSEL ALTUNSU / Arşivi

ANTALYA - Mitsubishi Motors Europe'un Avrupa pick-up pazarı için ürettiği yeni L200 modelinin Avrupa lansmanı Antalya'da gerçekleştirildi. L200'de, 2001'deki Pajero Evo ve 2002 Pajero Evo 2+2 konseptlerinden esinlenildi.
Pajero Evo'nun yanına park edildiğinde yeni L200'ün tasarım bakımından büyük oranda bu konsept otomobilinden ve Pajero Evolution yarış aracından ilham aldığı açıkça görülüyor ve her iki aracın da pick-up versiyonunu andırıyor. Türkiye'de bu yıl ağustos ayında piyasaya sunulması beklenen L200'ün 4X4 Çift Kabin düz ve otomatik vites seçeneği ile satışa sunulması planlanıyor. Euro 4 normlarına uyumlu 2.5 lt Common-Rail Turbo Dizel motora sahip Yeni L200, 4000 devirde 136 hp güç, 2000 devirde 314 Nm tork üretiyor. Ağırlık güç oranı 13.7 kg/bg. Sıfırdan 100 kilometreye 14.6 saniyede çıkan Yeni L200 maksimum 167km/s hıza ulaşıyor. Araç, 100 km'de ortalama 10.6 litre yakıt yakıyor. L200'ün 5 ileri düz ve 4 vitesli otomatik olmak üzere iki şanzıman seçeneği bulunuyor. Araçta sürekli 'Super Select' olarak adlandırılan 4 tekerden çekiş sistemi bulunuyor.
Pajero'da da kullanılan Super Select sistemi, sürücünün araziye ve yol koşullarına göre en uygun aktarma kutusu ayarını seçmesine olanak tanıyor. 100 km/s hızın altında olma koşuluyla iki çekerden (2WD) dört çekere (4WD) geçebiliyor. Super Select´in bütün hızlarda ve bütün yüzeylerde kullanılabilen sürekli 4 çeker konumu (4H) avantaj. Sürekli 4 çeker konumu kargo alanı boş iken önemli bir ek çekiş sağlıyor.
Easy Select aktarma kutusu ile aracı durdurmadan 2WD'den 4WD'ye geçiş sağlanıyor. Patinaj çekmeyi önlemek için araçta elektronik kontrollü arka diferansiyel kilit sistemi var. Gösterge panelindeki düğmeye basıldığında arka tekerlekler kilitleniyor ve gevşek yüzeylerde çekiş sağlıyor.
Dönüşte sınıfın birincisi
L200'ün yeni direksiyon sistemi 5.9 metrelik dönüş yarıçapı ile kendi sınıfının lideri oluyor. Aracın aktif güvenliği, ABS, EBD, ECU, ASC, BUS, LSPV, ASTC gibi sistemler tarafından sağlanıyor. Pasif güvenlilğinde Güçlendirilmiş Darbe Emniyet Sistemi var. L200'ün 4 yıldızlı Euro-NCAP derecesi pick-up pazarında bir ilk oluyor. Mühendisler, park sorunu yaşanmaması için aracın uzunluğu Avrupa park alan uzunluğu olan 5 m olarak belirlemişler.
Avrupa lideri
Mitsubishi pick-up'ların dünya pazarları için üretildiği Tayland'daki Mitsubishi Motors'un Laem Chabang'daki fabrikasında üretilen yeni L200 Avrupa'da yıllık ortalama 35 bin adet üzeri satış hedefliyor. Mitsubishi Türkiye pick-up pazarında ki payını yüzde 13,1'den yüzde 20'ye çıkaracak. Mitsubishi, önceki L200 ile bu eğilimi Avrupa'da 1996'da başlatmıştı. Başarılı satışlar sayesinde piyasada liderliğe yükseldi ve 2003'e kadar liderliğini koruyarak 340 bin adetten fazla araç sattı. L200 ayrıca Mitsubishi Motors Europe'un Colt ve Lancer'dan sonra 3. en çok satan aracı oldu, satışların yüzde 16'sını, gelirin de yüzde 18'ini sağladı.
İngiltere'de L200 Mitsubishi'nin satışlarının yüzde 30'unu oluşturuyor ve pick-up segmentinde yüzde 48'lik pazar payıyla lider. Güney Avrupa ülkelerinde 2004 yılında L200 dahil 34,054 adet arazi aracı satıldı, yani toplam 50,446 satışın yüzde 68'ini oluşturdu. Güney Avrupa'da satılan bu 34 bin adet arazi aracı Mitsubishi Europe'un L200 dahil toplam arazi aracı hacminin yüzde 32'sini ve MME'nin toplam satış hacminin de yüzde 15'ini oluşturdu.
Mitsubishi Pajero Evo
Mitsubishi'nin L200 pick-up'ı tasarlarken esinlendiği konsept Pajero Evo 2001'ın sportif özellikle içeren akılda kalıcı tasarımı otomobil fuarlarında ilgi çekmişti.