Kredi kartı kullanımında kadınlar daha bilinçli

Kredi kartı kullanımında kadınlar daha bilinçli
Kredi kartı kullanımında kadınlar daha bilinçli
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre kadınlar kredi kartı limitini erkeklere göre daha hassas kullanıyor. Kadınların yüzde 30'unun limiti 501-1000 TL arasında değişirken, bu limiti kullanan erkeklerin oranı yüzde 20'düzeyinde belirlendi.

ANKARA - BKM, Kadınlar Günü’ne özel, “Kadınların Kredi Kartı Kullanım Tercihlerini” açıkladı. Kart Monitör Araştırması’nın kadın ve erkek verilerini inceleyen BKM’nin araştırmasına göre hesabına güvenen kadınlar tek kredi kartı kullanarak bütçelerini düzenledi. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 61’i bir adet kredi kartı kullandığını belirtiyor.

KADINLAR KREDİ KARTI LİMİTİ KONUSUNDA DAHA HASSAS
BKM Kart Monitör Araştırması, kadınların kredi kartı limitini erkeklere göre daha hassas kullandıklarını ortaya koyuyor. Kadınların yüzde 30’unun limiti 501-1000 TL arasında değişiyor. Araştırma sonuçlarına göre aynı limite sahip erkek kredi kartı kullanıcıların oranı ise yüzde 20.

KADINLAR AYLIK ORTALAMA ALIŞVERİŞ TUTARINDA DAHA DİKKATLİ
Kadınlar kendi bütçelerini yönetme konusunda da usta. Araştırma sonuçlarına göre, kadınların yüzde 25’lik ve en büyük kısmı kredi kartı kullanarak aylık ortalama 301-500 TL arasında alışveriş yaparken, yüzde 20’lik kısmı ise 101-300 TL arasında alışveriş gerçekleştiriyor.

TAKSİT İLE BÜTÇE YÖNETİMİ YAPILIYOR
Araştırma sonuçlarına göre, kredi kartının kullanımında en büyük etken taksit özelliğinin olması gözüküyor. Kadın kredi kartı kullanıcıları bu özellikten bilinçli olarak yararlanıyor. Kadınların yüzde 32’si en az 101-250 TL’lik alışverişini taksitlendiriyor.

KADINLAR İNTERNET ÜZERİNDEN EN ÇOK TATİL SATIN ALIYOR
Kart Monitör Araştırması sonuçlarına göre, kadınlar alışveriş konusundaki bilinçli davranışlarını e-ticarette de gösteriyorlar. Araştırma sonuçlarına göre, kadınların yüzde 35’i internet üzerinden havayolu ve seyahat acentası harcaması yaparken, erkeklerde bu oran yüzde 20’de kalıyor. Kadınlar tarafından en çok tercih edilen diğer alışveriş alanları ise yemek siparişi ve sağlık-kozmetik ürünleri.

ÖZEL GÜNLER UNUTULMUYOR
Araştırma sonuçlarına göre kadınların kredi kartı kullanım alışkanlıklarında en çok harcama yaptıkları dönem bayramlar olarak yer alıyor. Bayramlardan sonra ise sırayı sırayla, doğum günleri, yılbaşı ve sevgililer günü alıyor.(anka)

bigPara.com