Kriz kiraları düşürdü, Benetton üç noktada cadde mağazası açıyor

Kriz kiraları düşürdü, Benetton üç noktada cadde mağazası açıyor
Kriz kiraları düşürdü, Benetton üç noktada cadde mağazası açıyor

Zeynep Selgur, Bağdat Caddesi?ndeki mağazanın konseptinin daha sonra dünya geneline dağılacağını söyledi.

Krizle cadde mağazalarının önem kazandığını söyleyen Benetton Türkiye Genel Müdürü Selgur, 'Bağdat Caddesi, Nişantaşı ve Kadıköy Bahariye'de mağaza açacağız' dedi
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Perakende sektöründe yüksek kiraların alındığı, yanyana bir kaç alışveriş merkezinin (AVM) açıldığı ve tatlı paraların kazanıldığı günlerin ekonomik krizle birlikte sona erdiğini söyleyen Benetton Türkiye Genel Müdürü Zeynep Selgur, “Artık hiç birşey eskisini gibi olmayacak. Krizle birlikte perakende sektörünün yön haritası da değişiyor” dedi. 

‘Bazı AVM’ler hastane olacak’
Alışveriş merkezlerinin açılmasıyla birlikte önemini yitiren cadde mağazaların yeniden talep gördüğünü belirten Selgur, “Doğru yerde konumlanan bir kaç alışveriş merkezinin dışında diğerlerinde önemli değişiklik yaşanacak. İhtisaslaşma önem kazanacak. Bu değişime ayak uyduramayan kimi alışveriş merkezleri hastane, kimi de okula dönüşecek” ifadesini kullandı. 
Benetton Türkiye’nin de sektörde yaşanan bu değişimi iyi okumaya çalıştığını ve yatırımlarını ona göre gerçekleştirdiğini söyleyen Zeynep Selgur, “İstanbul’un üç önemli noktasında Bağdat Caddesi’nde, Nişantaşı’nda ve Kadıköy’de Bahariye’de mağaza açacağız. Üçü de çok büyük metrekarelerde ve iddialı mağazalar. Kriz hakikaten bir takım fırsatlarda getiriyor. Normalde çok yüksek kira ve hava parası ödeyerek tutacağımız bu mağazaları hiç hava parası vermeden düşük kiralarla almayı başardık. Gerçi Bağdat Caddesi’ndeki mağaza bizim kendi mülkümüz ama onu da uygun fiyatlarla almayı başardık” diye konuştu.
Bu mağazalar içerisinde ekim ayında açacakları Bağdat Caddesi mağazasının kendileri için çok önemli olduğunu ifade eden Selgur sözlerine şöyle devam etti:
“Suadiye-Şaşkınbakkal arasında Mango’nun yanında yer alacak mağazamız bizim için çok önemli. Altı kattan oluşacak mağaza için 30 milyon doların üzerinde yatırım yapıldı. 2007’de İtalya’daki Benetton merkezi tarafından alınan binanın projesini, uluslararası üne sahip mimar Pierro Lissoni’ye çizdi. Mağazada Benetton ürünlerinin yanı sıra şirketin gençlere sanat ve iletişim alanında eğitim verdiği ‘Fabrica’ projesinin ürünleri de bulunacak. İstanbul’daki söz konusu konsept daha sonra dünya geneline de yayılacak.” 

107 mağazaya ulaşacak
Nişantaşı’nda 700 metrekarelik bir mağaza kiraladıklarını ve ağustosta açacaklarını dile getiren Selgur, “Nişantaşı’nda 100 metrekarelik üç dükkana ödedeğimiz kiranın yarısını buraya vereceğiz. Bu açıdan çok kârlı bir iş yaptık. Ayrıca Kadıköy’de Bahariye’de Süreyya Sineması’nın bulunduğu yerde de bir mağaza açmayı planlıyoruz. Yine buranın kirası da kriz öncesine göre yüzde 40 daha düşük” diye konuştu.
Şu anda 103 mağazaları olduğunu ifade eden Zeynep Selgur, bu yılı 107 mağazayla kapatmayı planladıklarını belirtti. Selgur,  “Geçen yıl 106 milyon lira ciro yapmıştık. Bu yılı 110 milyon lira satışla kapatmak istiyoruz. Ama bizim ana hedefimiz karlılığımızı korumak ve bu yılın altında kalmamak.”

3.8 milyon adet satıyor
Türkiye pazarına 21 yıl önce giren ilk uluslararası marka olduklarını ifade eden Zeynep Selgur, üretimlerinin yüzde 55’ini Türkiye’de yaptırdıklarını, dolayısıyla binlerce kişiye istihdam sağaladıklarını anlattı. Genel Müdür Selgur, yılda 3 milyon 800 bin adet mal sattıklarını sözlerine ekledi.