Kriz kozmetiğe teğet geçti, L'Oreal Türkiye'de yeni yatırıma hazırlanıyor

Kriz kozmetiğe teğet geçti, L'Oreal Türkiye'de yeni yatırıma hazırlanıyor
Kriz kozmetiğe teğet geçti, L'Oreal Türkiye'de yeni yatırıma hazırlanıyor

Türk kozmetik pazarının büyüklüğünün 1.8 milyar lira olduğunu söyleyen Matthieu Serres, ?L?Oreal?in pazar payı yüzde 11. Bu yıl iki rakamlı büyüyüp pazar payımızı artıracağız? dedi.

Krizde kendilerini iyi hissetmek isteyenler alışverişi artırınca kozmetik en az etkilenen sektör oldu. Türkiye'de 100 yaşını kutlayan L'Oreal Grubu bir taraftan fabrikalarını büyütmeyi planlıyor, diğer taraftan da yeni satınalmalara göz kırpıyor

İSTANBUL - Türkiye’de L’Oreal Paris, Lancome, Biotherm, Vichy, La Roche, Kerastese, Armani, Garnier ve Maybelline’de aralarında bulunduğu 17 markayı bünyesinde barındıran L’Oreal Grubu, 100. yaşını kutluyor.
100 yaşına yeni yatırımlar ve sosyal sorumluluk projeleriyle giren kuruluş, şirket satın almalarına da sıcak bakıyor. 100’üncü  Yıl Kutlamaları kapsamında dünya çapında 100 vatandaşlık projesi başlatan L’Oreal Grubu, Türkiye’de de iki yılda 100 kız öğrenciye burs vermeye hazırlanıyor.
 L’Oreal’in 100’üncü yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres, 1990 yılından buyana faaliyet gösterdikleri Türkiye’de yüzde 11’lik pazar payına sahip olduklarını söyledi. 

Elseve’i üretiyor
Geçen yıl İpek markasıyla şampuan üreten Canan Kozmetik’i alarak Türkiye’de üretime de başladıklarını belirten Serres, “İstanbul’da bulunan üretim tesislerimize sürekli yatırım yapıyoruz. Bir taraftan İpek markasını geliştirirken, diğer taraftan L’Oreal Elseve şampuanlarını da Türkiye’de üretmeye başladık. Bu arada ilk defa Türkiye’den ihracat da gerçekleştirdik. Rusya Federasyonu, Türk Cumhuriyetler, Doğu Avrupa ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerine Türkiye’den şampuan ihraç ediyoruz” dedi. Önümüzdeki dönemde saç boyası ve parfümü de içeren yeni ürünleri Türkiye’de üretebileceklerini belirten Matthieu Serres, “Satın almalar yoluyla büyümemizi de sürdürmeyi planlıyoruz. Bu zaten bizim global şirket stratejimiz. Dünyada da uygun gördüğümüz kuruluşları bünyemize katıyoruz” diye konuştu. 

Saç boyasıyla işe başladı
Serres, küçük bir aile işletmesi olarak kurulan L’Oreal’in, bugün 62 ülkede mevcut 67 bin 500 iş ortağı ve 130 ülkede dağıtılan ürünleri ile kozmetik endüstrisinde ‘dünya lideri’ olduğunu belirtti.  L’Oreal’in 100 yıllık güzellik macerasının, 1909 yılında vizyon sahibi genç kimyager Eugene Schueller’in saçlar için zararsız ilk saç boyasını bulması ile başladığını anlatan Matthieu Serres, L’Oreal’in araştırma ekiplerinin durmaksızın daha yenilikçi teknolojileri esas alarak devamlı yeni formüller geliştirdiğini söyledi.
L’Oreal’in global cirosunun 600 milyon avrosunu Ar-Ge’ye ayırdığını vurgulayan Serres, bu rakamın, L’Oreal’in yıllık cirosunun yüzde 3’üne denk geldiğini ifade etti.  Dünyada 3 binden fazla araştırmacının, 18 araştırma ve 15 değerlendirme merkezinde cilt ve saç üzerine yeni moleküller ve formüller geliştirmek için çalıştığını dile getiren Matthieu Serres, L’Oreal’in yüksek kalite standardındaki taahhüdüne sadık kalarak her yıl 4.5 milyar adet üretim yaptığını, sadece 2008 yılında, 600’den fazla patent kaydında bulunduğunu bildirdi.

19 yıldır Türkiye’de
Matthieu Serres, 1914’ün başında Avrupa’nın sadece birkaç şehrinde bulunan L’Oreal’in uluslararası yayılmasının, 1990 yılında birçok stratejik satın alımlarla patlama gösterdiğini belirterek şunları söyledi:
“L’Oreal’in tek bir uzmanlık alanı vardır; o da güzelliktir. 2008 yılında 17.5 milyar avro ciro gerçekleştirdik ve global pazarda yüzde 15.8 pazar payına sahibiz. L’Oreal, cirosunun yaklaşık yüzde 90’ını Fransa’nın dışında ve yaklaşık üçte birini de gelişmekte olan pazarlardan elde etmektedir.  L’Oreal, Türkiye kozmetik pazarınaysa 1990 yılında uluslararası markalarıyla girmiştir ve bugün yüzde 11 oranında pazar payına sahiptir. Türkiye kozmetik pazarının cirosu ise 2008 yılında 1.8 milyar lira olarak gerçekleşti. Halen potansiyeli çok yüksek, genç bir pazar olan Türk kozmetik pazarına L’Oreal olarak yaptığımız yatırımlar devam etmektedir.” 
Serres, geçen yıl Canan Kozmetik’i satın aldıklarını hatırlatarak, ‘İpek’ markasını geliştirmeye devam ettiklerini ve Canan Kozmetik fabrikasında L’Oreal Elseve şampuanlarını üretmeye başladıklarını bildirdi.

100 kız öğrenciye burs verecek
L’Oreal’in, 100. yıl kutlama etkinlikleri kapsamında dünya genelinde 100 sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdiğini anlatan Matthieu Serres, ‘L’Oreal 100 Vatandaşlık’ projeleriyle, somut yerel projeler başlatıyor. Dünya çapında L’Oreal’in iş ortaklarının desteklediği her proje ayrıca, kurumsal sosyal sorumluluğa olan uzun vadeli taahhüdünü de gösteriyor. ‘Eğitim’, ‘bireysel güveni destekleme’ ve ‘bilimsel araştırmaları teşvik’ olmak üzere üç akstan oluşan 100 proje, her ülkede yerel kültürlere göre farklı içerikleri ile hayata geçiriliyor” dedi.

İki yıl sürecek
Serres, Türkiye’de de ‘Yüzlerce Kıza Daha Güzel Bir Gelecek’ projesini gerçekleştirdiklerini vurgulayarak, eğitim alanındaki bu toplumsal sorumluluk projesiyle iki yılda 100 kız öğrencinin yüksek meslek okullarında okuması için bursla destek vereceklerini bildirdi. Söz konusu projede hedeflerinin, ağırlıklı olarak Anadolu’da
yaşayan ve eğitim imkanı bulamayan genç kızların okumasını sağlamak olduğunu anlatan
Serres, İstanbul, Diyarbakır, Erzurum, Mardin ve Van illerinde başlayacak olan projeyi 2010’da da devam ettireceklerini ifade etti.

Kriz etkilemedi
Türkiye’de 17 markalarının bulunduğunu, bunların arasında en çok satılan markalarının, ‘L’Oreal Paris’ olduğunu  belirten L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres, Türkiye’de 850 kişiye istihdam sağladıklarını belirtti. Kozmetik sektörünün krizden diğer sektörlere göre daha az etkilendiğini ifade eden Serres sözlerini şöyle tamamladı:
“Kozmetik sektörü, krize en çok dayanan, krizden en az etkilenen sektör. Krizde insanlar kendilerini iyi hissetmek için kendilerine daha çok bakıyorlar. Kozmetik pazarının Türkiye’de bu yıl iki haneli rakamlara yakın büyümesini bekliyorum.”
(Radikal)