Kriz outlet'lere yaradı, cirolar arttı

Outlet'ler krizde ucuza alışveriş yapmak isteyenlerin uğrak yeri oldu. Ziyaretçi ve ciroda rekor kırılırken, ünlü markaların ciroları da yüzde 15-20 arttı

İZMİR - Ekonomik krizle birlikte ünlü markaların ürünlerinin ucuza satıldığı outlet mağazalara ilginin arttığı belirtildi. Artık para harcarken her zamankinden daha dikkatli davranmak zorunda hisseden müşterilerin, ihtiyaçlarını daha ucuza karşılamak için bu mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ettiği ifade edildi. İzmir’in ilk ‘outlet center’i olan Park Bornova Outlet Center Genel Koordinatörü Aysel Öztezel, yaptığı açıklamada, ekonomik kriz dönemlerinde outlet özelliğinin daha da ön plana çıktığını, bu nedenle krizden diğer AVM’ler kadar etkilenmediklerini söyledi.
Tüketicilerin para harcarken artık daha dikkatli davrandıklarını vurgulayan Öztezel, “Ziyaretçi sayısı ve cirolarda 2007, 2008, 2009 yıllarını kapsayan üç yıla baktığımızda, biz bu sene en iyi yılımızı yaşıyoruz” dedi.
Sarar Outlet Mağaza Müdürü Osman Ateşoğlu, krizle birlikte nasıl bir dönemden geçtikleriyle ilgili, “Hiçbir şekilde bizi etkilemedi, outlet olduğumuz için. Geçen seneye kıyasla bu sene satışlarımızda yüzde 15-20 artış var. Bunu, insanların outlete yönelmesine ve yürüttüğümüz kampanyalara borçluyuz” diye konuştu.
Kiğılı Outlet Mağaza Müdürü Burçin Tekin de “Kriz bizi etkilemedi. Çünkü çok güzel promosyonlarımız, kampanyalarımız oldu” dedi.
Desa Outlet Mağaza Müdürü Cenk Başusta ise, “Ölmedik, bitmedik, batmıyoruz. Gayet ayaktayız, ayakta olacağız. Kriz mutlaka herkesi etkiledi. Ama önümüzdeki kış döneminde özellikle bayram için yukarıya doğru bir ivme olacağını düşünüyoruz” dedi. Outlet mağazalarda fiyatların ‘konsept’ mağazalara oranla daha uygun olduğunu ifade eden Başusta, “Son nokta burası olduğu için fiyatlar iyice aşağı çekiliyor. Hem deri ürünlerinde hem de ayakkabılarda, çantalarda olsun fiyatlar tamamen dibe vurmuş durumda” diye konuştu. (aa)