Krizde kendini iyi hissetmek isteyen dişini fırçaladı tüketim 105 grama çıktı

Krizde kendini iyi hissetmek isteyen dişini fırçaladı tüketim 105 grama çıktı
Krizde kendini iyi hissetmek isteyen dişini fırçaladı tüketim 105 grama çıktı

Ahmet Pura, ?Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler? sosyal sorumluluk projesi ile bugüne kadar 1 milyonun üzerinde ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisine ağız ve diş sağlığı eğitimi verdiklerini söyledi.

Krizde büyük harcamalarını kısan Türk insanının, moral bulmak için ağız ve diş sağlığına özen gösterdiğini belirten Colgate Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, 'Yıllık kişi başına diş macunu tüketimi 105 grama çıktı. Tüm Türkiye'de geçen yıl diş macunu satışı yüzde 10'luk artışla 7 bin 480 tona ulaştı. Satışlardaki artış bu yılda sürüyor' dedi

İSTANBUL - Ağız ve diş sağlığı konusunda okullarda yapılan bilgilendirme çalışmaları, reklam ve pazarlama aktiviteleri meyvelerini vermeye başladı. Türkiye’de kişi başına düşen yıllık diş macunu tüketim miktarı son dört yılda 86 gramdan 105 grama yükseldi.
Diş macunu satışlarındaki artışın krize rağmen devam ettiğini söyleyen Colgate Yönetim Kurulu Üyesi ve TOBB Kozmetik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, “Bu yılın ilk beş ayında diş macunu tüketimi 3 bin 147 ton, satış hacmiyse yaklaşık 64 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu  tablo sektörün ekonomik depreme karşı bir gelişme kaydettiğini gösteriyor. Bana göre satışlardaki artışın en büyük nedeni psikolojik. Krizde bir takım harcamalarını kısan Türk insanı kendini iyi hissetmek için ‘Bari kişisel bakımıma, ağız ve diş sağlığıma önem vereyim’ diyor. Bu da satışları artırıyor” dedi. 

Avrupada tüketim yüksek
Pura, ağız ve diş sağlığı pazarı hakkında şu bilgiyi verdi:
“2008 yılında sektör olarak, bir önceki yıla göre yüzde 10’luk bir artışla, 7 bin 480 ton diş macunu tüketildi. Satış hacmi olarak baktığımızda 2008 yılında 180 milyon dolarlık bir pazardan bahsediyoruz. Bu yılın ilk beş ayında diş macunu tüketimi 3 bin 147 ton, satış hacmiyse yaklaşık 64 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu arada diş fırçası konusunda da gelişme var. Türkiye’de kişibaşına yarım diş fırçası kullanılıyor. Diş macununda olduğu gibi diş fırçasında da çok yol kat ettik ama bu yeterli seviyenin çok gerisinde. Pazarın 2008 yılı satış verilerine göre büyüklüğü 96 milyon dolar seviyesinde” diye konuştu.
Ahmet Pura dünya ile Türkiye’yi şöyle karşılaştırdı:
“Tüketimin artması ve pazarın büyümesi tabi ki önemli. Ancak daha da önemli olan kişi başı kullanımın artması. Türkiye’de 105 gram olan macun tüketimi son verilere göre Fransa’da 440 grama, Almanya’daysa 589 grama ulaştı. Türkiye’den sonra Avrupa’da en kötü durumda olan İspanya’da kişi başı kullanım rakamı 340 gram. Diş fırçalama oranının artışı nedeniyle Türkiye adına sevinsek de, Avrupa’yla karşılaştırınca önümüzde alınacak uzun mesafe var.” 

En pahalı tedavi
Diş tedavisinin dünyadaki en pahalı tedavilerden biri olduğuna dikkat çeken Ahmet Pura, bu konuda alınacak en önemli tedbirin Türkiye’de koruyucu diş hekimliğini yaygınlaştırmak ve ağız ve diş sağlığı eğitimini artırmak olduğunun altını çizdi. Yapılan araştırmalarda diş çürüğünün çocukların beslenmelerini, büyümelerini ve kilo almalarını olumsuz yönde etkilediğini belirten Pura, “Bir araştırmaya göre periodontal hastalıklar, erken doğum ve olması gerekenden düşük doğum ağırlığıyla önemli ölçüde ilgili bulunmuş. Yine ağız ve diş sağlığının kalp ve şeker gibi ciddi hastalıkları tetiklediği de yapılan araştırmalarda bulunmuş veriler. Bu nedenle Colgate tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ağız ve diş sağlığı bilincinin gelişmesi için çeşitli projeler yapıyor. Bu yıl 10’uncusu gerçekleşecek olan Ağız Sağlığı Haftaları çerçevesinde her yıl yaklaşık 150 bin kişiye gönüllü diş hekimlerinin katkılarıyla diş kontrolü yapıyoruz” şeklinde konuştu.
‘Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler’ sosyal sorumluluk projesi ile de bugüne kadar 1 milyonun üzerinde ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisine ağız ve diş sağlığı eğitimi verdiklerini söyleyen Pura, hedeflerinin 2.5 milyon öğrenciye ulaşmak olduğunun altını çizdi.
Pura, Colgate’in ‘Sanal Klinik’le ağız ve diş sağlığı bilincinin gelişmesine  katkıda bulunacağını söyledi.  www.colgatesanalklinik.com adresinden ağız ve diş sağlığı hakkında bilgi alınabiliyor. 

Hiç diş hekimi görmeyen var
Yaşanan olumlu gelişmelere rağmen Türkiye nüfusunun yüzde 26’sının hayatında hiç diş hekimine gitmediğini belirten Ahmet Pura, “Yani 20 milyon insan diş hekimine uğramıyor bile. Nüfusun yüzde 51’iyse dişi ile ilgili bir problemi olduğunda diş hekimine gidiyor. Düzenli olarak diş hekimine gidenlerin oranı sadece ve sadece yüzde 10 seviyesinde” dedi.
Colgate olarak ağız ve diş sağlığı sektörünün gelişmesine önem verdiklerini ifade eden Pura, “Colgate olarak dünya diş macunu pazarında yüzde 44.9’luk bir pazar payıyla liderliğimizi koruyoruz. Colgate’in Türkiye diş macunu pazarındaki payıysa yüzde 27.3 civarında. Diş fırçasında dünya genelinde yüzde 30’luk pazar payına sahip olan Colgate’in Türkiye pazarındaki payı yüzde 17.4. Colgate olarak Türkiye’de istikrarlı bir büyüme grafiği ile her geçen yıl pazar payımızı artırıyoruz” diye konuştu.
Colgate’in Türkiye’de yüzde 10-14 civarında büyüdüğünü söyleyen Pura 2009’da da benzer büyüme hedeflediklerini belirtti. (Radikal)