Krizin anahtarı Doğu'da

Krizin anahtarı Doğu'da
Krizin anahtarı Doğu'da
Türkiye'nin önde gelen markaları krizin panzehiri için yeni fırsatlar peşinde. Patronlar, yeni fırsatlara nokta atış için hep birlikte Ortadoğu'da ve Uzakdoğu'da tura çıkacak. Heyette Abdullah Kiğılı, Ekrem Akyiğit, Ayşen Zamanpur ve Cüneyt Yavuz gibi isimler de yer alıyor.
Haber: SEVGİ SAYAR BAŞARAN / Arşivi

Avrupa ’da yaşanan ekonomik kriz Türk perakendecisinin yönünü Doğu’ya çevirdi. 2012 yılında temkinli bir büyüme planı çizen Türk perakendeciler krizden daha az etkilenen Ortadoğu ’da yeni fırsatları kollamaya başladı. Perakendecilerin rotasına giren Ortadoğu ülkeleri arasında Dubai ve Kuveyt öne çıkarken, bu potansiyeli gören Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD) de şubat ayı içinde Dubai’ye inceleme gezisi planladı. Geziye aralarında Kığılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, Silk And Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur ve Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz gibi birçok önde gelen perakendeci var. Özellikle bölgede mağaza açması kesinleşen markalar arasında ise Mudo, Silk and Cashmere ve Sarar gibi markalar dikkat çekiyor. 

Fırsatlara bakalım 
AMPD Başkanı Mehmet Nane, AMPD’nin 20-24 Şubat tarihleri arasında Dubai ve Abu Dabi’ye bir gezi düzenlediklerini belirterek, “Dubai Ticaret Ataşeliği’nin daveti ile düzenlenen gezide bölgedeki fırsatları inceleyeceğiz. Sadece burada değil bölgedeki tüm fırsatları kovalıyoruz. Fırsat nerde varsa biz oraya gideriz” diyor.
Perakendecilerin son dönemde özellikle Doğu’ya yönelik ilgilerinin arttığını söyleyen Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Çevikel Kuran ise, “Türk markaları artık güneşin doğduğu yere doğru bakıyor. Birçok dernek bu bölgelere gezi düzenliyor” dedi. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz da, Doğu’da yeni şirket satın almalarının bir fırsat olacağını belirterek, “Bu dönemde Rusya, Ortadoğu ve Dubai önemli fırsat olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle Dubai pazarı ciddi bir gelişim gösteriyor” yorumunu yaptı.

SILK AND CASHMERE

Önce İran ve Çin

Geçen günlerde Eastgate Capital Group ile ortaklık anlaşması yapan Silk & Cashmere de Orta-doğu’yu mercek altına alan markalardan. Sürekli farklı pazar arayışları içinde olduklarını belirten Silk & Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, “2012 yılında İran’da ve Çin’de mağaza açıyoruz. Dubai merceğimiz altında. Dubai’de mağaza açmamız için daha önce de bir talep vardı. Ama o dönem ülkede kriz çıkmıştı. Şimdi yeniden rotamıza aldık. Bunun yanında Kazakistan ve Moskova showroom olarak bulunduğumuz yerler. Buralarda da mağaza açmayı planlıyoruz” diye konuştu.

SARAR

Sarar Al Shaya ile Kuveyt’te
Hızlı mağazalaşma atağını sürdüren Sarar da yurtdışı için özellikle Ortadoğu’da Kuveyt’i gözüne kestirdi. Bölgede ve yurtdışındaki diğer ülkelerde mağaza açmak için Kuveytli Al Shaya Grubu ile 2020 yılına kadar geçerli olmak üzere bir anlaşma yapan grup Kuveyt’teki ilk mağazasını birkaç ay içinde açacak. Al Shaya Grubu ile 2020 yılına kadar 100 yeni mağaza açmak için anlaştıklarını belirten Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, “Anlaşmamız özellikle Ortadoğu, Rusya, Polonya ve Ukrayna gibi bölgeleri kapsıyor. Bunun yanında kendimiz de ABD’de ve Avrupa’da büyüme planlarımızı sürdürüyoruz. Sadece Almanya ’da 3 yeni mağaza açacağız. Bu anda Doğu’da da Batı’da da fırsatların olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

MUDO

Mudo Dubai’ye gidiyor
Mudo, yurtdışındaki ilk mağazasını Dubai’de açacak. Firma, dünyanın en büyük AVM’si kabul edilen Dubai Mall’da 780 metrekarelik bir mağaza açmak için yer kiraladı. Mağazanın mayıs ayında açılması planlanıyor.

bigPara.com