'Krizle yaşamaya alıştık'

Piyasalarda yaşanan son dalgalanma Fransız Onduline'ün Türkiye'ye bakışını değiştirmedi. Türkiye'ye 1994 yılındaki krizde adım atan, 2001 krizinde büyüyen kuruluş, şimdi de yeni yatırıma hazırlanıyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Piyasalarda yaşanan son dalgalanma Fransız Onduline'ün Türkiye'ye bakışını değiştirmedi. Türkiye'ye 1994 yılındaki krizde adım atan, 2001 krizinde büyüyen kuruluş, şimdi de yeni yatırıma hazırlanıyor. Onduline ürünlerinin 30-35 yıldan bu yana Türkiye'de kullanıldığını, fakat yüzde 100 Fransız sermayesi olarak kendilerinin 1994'ten bu yana Türkiye'de olduğunu söyleyen Onduline Avrasya Genel Müdürü Burhan Karahan, "Biz krizlere alışkınız. 5 Nisan kararları sonrasında Türkiye'de yatırıma giriştik. Ortalık toz dumandı. Daha sonra 2001 krizini yaşadık. Tüm bunlar bizim Türkiye'ye bakışımızı değiştirmedi. Türkiye'den vazgeçmeyiz" dedi.
Kapasite artacak
Adapazarı Sapanca'da bulunan fabrikalarında çatı kaplama ve yalıtım malzemeleri ürettiklerini belirten Burhan Karahan, şöyle devam etti:
"Fabrikada 200 çalışanımız var. Üretim hacmini her geçen gün artırıyoruz. 1994 yılında 700 bin metrekare olan toplam yıllık üretimimiz 20 milyon metrekareye yükseldi. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 15'ini Türkiye'ye bağlı olan 25 ülkeye satıyoruz. Bu ülkeler Ortadoğu ve Asya ülkeleri. Ayrıca savaşa rağmen Irak'a ihracatımız da devam ediyor. Son olaylar sonrasında Lübnan, İsrail, Ürdün ve Suriye'ye yaptığımız ihracatsa durdu. Bu arada Türkiye'deki fabrika tam kapasiteyle çalışıyor. Bu nedenle önümüzdeki günlerde kapasite artırmak için yeni yatırım yapacağız. Kuracağımız fabrika için yer bakıyoruz. Sapanca da olabilir, başka bir yer de. Fabrikamız 2008 yılında üretime başlayacak."
Ürün çeşitliliğini artırdıkları için inşaat sektörünün son dönemde yaşadığı durgunluktan etkilenmediklerini dile getiren Karahan, "Türkiye'de her yıl 80-100 milyon metrekare çatı kaplanıyor. Bunun 10 milyon metrekaresini Onduline Avrasya olarak biz yapıyoruz. Ayrıca yalıtım işi de inşaat sektöründeki durgunluğa rağmen devam ediyor. Özellikle eski evlerin sahiplerinin yalıtım yaptırdığı görülüyor. Bu da piyasayı hareketlendiriyor" diye konuştu.
Çatılar bahçe oluyor
Onduline, çatı bahçeleri uygulamaları da yapıyor. Ondugreen adlı ürünle çatıları yeşillendiren şirket, bu yöntemi evlerin yanısıra alışveriş merkezlerinin çatısında da kullanıyor. Ondugreen yöntemiyle Kanyon Alışveriş Merkezi'nde 16 bin metrekarelik bahçe yapılmış.
Ümraniye'de inşa edilen Metro'da da aynı sistem uygulanacak ve merkezin çatısı tamamen bahçe olarak düzenlenecek. Geçen yıl Türkiye'de 65 milyon dolar ciro yaptıklarını da belirten Burhan Karahan, "Bu yıl başında kendimize 100 milyon dolar ciro hedefi koymuştuk. Ancak 75 milyon dolar olarak revize ettik" açıklamasını yaptı.