'Küçük ve dizel' diyorlar

Peugeot Otomotiv Pazarlama Genel Müdürü Yann Carnoy, şirket olarak 2006 yılı için çok umutlu olduklarını belirterek, tüm yıl boyunca önemli lansmanlar gerçekleştireceklerini söyledi.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Peugeot Otomotiv Pazarlama Genel Müdürü Yann Carnoy, şirket olarak 2006 yılı için çok umutlu olduklarını belirterek, tüm yıl boyunca önemli lansmanlar gerçekleştireceklerini söyledi. Carnoy, "Türkiye'de küçük otomobillerin yer aldığı B sınıfı, toplam pazarda en yüksek paya sahip. Segmentasyona bakıldığında, 2004'te B segmenti otomobiller pazarın yüzde 45'ini oluştururken, bu oran 2005'in 10 ayında yüzde 48'e çıktı. B segmenti genişlemeye devam ederken, biz de Peugeot olarak bu segmentteki varlığımızı 2006 yılında yapacağımız yeni lansmanlarla daha da genişleteceğiz. 206 satışlarına 2006 yılında da devam edeceğiz. Bununla beraber B segmentinde iki yeni model lansmanı yapacağız. Peugeot 206 Sedan ve Peugeot 207. 2006 yılında, küçük otomobil arayan herkes, tek çocuklu çekirdek aileler, çalışan genç kesim, üniversite öğrencileri vb., kendi ihtiyaçlarına uygun bir Peugeot modeli bulabilecek" dedi.
Coupe de geliyor
Carnoy, iddialı oldukları tek alanın B segmenti olmadığını belirterek, şöyle konuştu: "Sene başında son derece prestijli bir model daha piyasaya sürüyoruz: Peugeot 407 Coupe. Bu sportif otomobil sadece çekici tasarımı ile değil, aynı zamanda güçlü 2.7 litrelik HDi motoruyla da büyük bir ilgi uyandıracak. 2005 yılında, yeni Peugeot 307 ve Peugeot 407 1.6 lt HDi lansmanlarını gerçekleştirdik. 1.6 litrelik HDi motor, Peugeot dizel tarihinde bir dönüm noktasıdır. Bu motor, 2005 yılında gerçekleştirdiğimiz her iki lansmanda da başrol oynadı. Peugeot 307'nin kendi sınıfındaki en önemli araçlardan biri. Peugeot 307 yenilenen tasarımı ve gelişmiş güvenlik donanımı ile çok daha iddialı. Yeni Peugeot 307, kendi sınıfında 2005 yılı içinde ithal edilen üçüncü model oldu. 1.6 litrelik HDi motoru sayesinde, toplam 307 satışlarının yüzde 52'si dizel motorlu versiyonlar oldu. Satış rakamları sürekli artmaya devam ediyor. Dizel motorların bu denli önem taşıdığı tek model Peugeot 307 değil. 1,6 HDi motor, 2005 yılında 407 motor seçeneklerine de eklendi. Kasımda, Peugeot 407 kendi sınıfında en çok satan araç oldu. Peugeot 407 1.6 HDi modelinin hem düşük vergi oranları hem düşük yakıt tüketimi, müşterilere son derece cazip geldi."
Yeni bayiler açılacak
2004 yılının Türkiye otomotiv sektörü için son derece güzel bir yıl olduğunu, bu nedenle 2005 yılı başında, bu yıl için beklentilerimiz çok yüksek seviyelerde tutmadıklarını belirten Carnoy, "Ancak özellikle mart ayından sonra pazar hareketleri beklenilenin oldukça üzerinde seyretti. Örneğin haziran ayında binek araç satışları 41 bin adet ile zirve yaptı. Yüksek satış adetlerinin iki nedeni olduğu düşünüyorum. Birincisi düşük faiz oranları, ikincisi de son derece çekici satış kampanyaları. Bu yüksek satış oranları, ekime kadar devam etti. Sonuç olarak 2005, 670 bin adet seviyelerindeki binek ve ticari araç satışıyla son bularak oldukça verimli bir yıl olacak. Biz, bu yılı yaklaşık 39 bin adet ile kapatmayı hedefledik" diye konuştu.
2006 yılında mevcut bayileri geliştirmeye devam edeceklerini söyleyen Carnoy, ilk etapta, İstanbul, Van, Ankara, Antalya ve Bursa illerine yeni bayilikler vereceklerini de açıkladı.
Hafif ticaride atak
Carnoy'un 2006'da, otomotiv sektörü üzerinde doğrudan etkisi olacağına inandığı gelişme ise ipotekli konut edindirme sistemi mortgage. Carnoy, mortgage'ın etkilerinin 2005 yılı sonlarında bile hissedildiğini, tüketiciler ev ile otomobil alma arasında kalacaklarını, bunun da kısa vadede pazarı negatif etkileyeceğini ifade etti. Yann Carnoy, sektörün uzun vadede normal seviyesine çıkacağı görüşünü de aktardı.
Toplam pazarın 2006'da bu yılki gibi 600-650 bin adet civarında olacağını belirten Carnoy, Türkiye'deki potansiyele ise şöyle dikkat çekti: "Otomobil ihtiyacı mevcut. Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında, Türkiye'de kişi başına düşen otomobil sayısı oldukça düşük. Örneğin, Türkiye'de 100 kişiye 65 otomobil düşerken; aynı oran İtalya'da 647, Almanya'da ise 650 civarında."
Carnoy, hafif ticaride Türkiye'de yerel olarak üretilen ilk minivan unvanına sahip Partner'ın uzun versiyonun çıkardıklarını belirterek şu açıklamayı yaptı: "Bu araç, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ilk Peugeot modeli. Fiat Grubu ile ortak sürdürdüğümüz Minicargo projesi de diğer gurur kaynağımız."