'Küçükler' de büyüdü

Ford Otosan Genel Müdürü Tugay Durak, 2001'deki krizde Ford'un pazar payının yüzde 11.9 olduğunu ifade ederek 2003'te yeni ürünlerin sunulmasıyla pazar payında artış olduğunu belirtti.
Haber: GÖKSEL ALTUNSU / Arşivi

İSTANBUL - Ford Otosan Genel Müdürü Tugay Durak, 2001'deki krizde Ford'un pazar payının yüzde 11.9 olduğunu ifade ederek 2003'te yeni ürünlerin sunulmasıyla pazar payında artış olduğunu belirtti. Durak, Türkiye'de önceki yıllarda tüm otomobillerin neredeyse C segmentindeki aile arabası olduğunu aktararak, "Türkiye'de küçük otomobil satılmazdı. Ancak demografik yapıdaki değişiklik, genç ailelerin ortaya çıkması, çalışan kadınların sayısının artması nedeniyle B tipi küçük otomobil pazarında büyüme gerçekleşti. Bugün pazarın yüzde 40'ını C sınıfı, yüzde 40'ını da B sınıfı, gençlerin küçük arabaları oluşturuyor" dedi.
Otomotivdeki diğer değişikliğin ise dizel motorlarda yaşandığını ifade eden Durak, benzinli otomobillerle aynı performansı veren ve yakıt ekonomisinde çok önemli avantajlar sağlayan motor olarak ortaya çıktığını söyledi. Durak, Türkiye'de yüzde 60 oranında dizel sattıklarını aktararak bu oranın Avrupa'da 40-45 civarında olduğunu açıkladı. Otosan'ın Türkiye'de ticari araç alanında tanındığını vurgulayan Durak, son 5-6 yılda satışta, serviste, yedek parçada ve ikinci eldeki hamleler ile otomobil piyasasında her yıl yukarıya çıktıklarını aktardı. Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, 2005 yılında toplam otomobil satışında ekim ayı itibariyle pazarda ikinciliğe ulaştıklarını dile getirerek, Ford Otosan'ın mühendislik ve yaratıcılığına dikkat çekti.
Yeni Fiesta farlarıyla dikkat çekiyor
Ford Otosan Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner de, Fiesta'nın Türkiye'de en çok satılan ikinci model olduğunu belirterek, "2002'de Türkiye pazarına sunduğumuz ve 33 binlik satış rakamına sahip Fiesta, 1.4 litre TDCi motor seçeneğiyle küçük otomobilde sessiz, ekonomik ve güçlü dizel motor dönemini başlattı.
Geçen 3 yıl içinde 5 kapılı araç satışları içinde payını artırarak sürdüren Fiesta, 1 Kasım 2005 itibarıyla B segmentinde en çok satılan 5 kapılı model oldu" diye konuştu.
En yeni ST ve Sport modelleri de dahil yenilenen Fiesta ailesi, çarpıcı bir ön tasarıma sahip. Fiesta artık ayırt edici yeni farlarıyla yepyeni bir görünüme bürünmüş. Fiesta'nın tasarımcıları ön farlarda üç ayrı far elemanını, yani ön farları, park farlarını ve sinyalleri ayırmışlar ve her birini krom kaplı birer halkayla çevrelemişler. Bu yeni yüz operasyonunu yeniden şekillendirilen, daha geniş ve derin mazgallı üst ve alt ızgaralar tamamlamış. Aracın arka tarafı da yenilenmiş. Bunda en büyük payı stop lamba grubu almış.