'Kuralı koyan oyunu kazanır'

Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 'Reklamda yeni trendler' seminerindeki konuşmasında, kuralları belirlemeninin oyunu baştan kazanmak anlamına geldiğini belirterek...

İSTANBUL - Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 'Reklamda yeni trendler' seminerindeki konuşmasında, kuralları belirlemeninin oyunu baştan kazanmak anlamına geldiğini belirterek, "Doğan Grubu olarak biz de kurallarını belirleyen taraf olmalıyız" dedi.
DYH tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen ve reklam sektöründeki gelişmelerin ele alındığı seminere uluslararası yayın kuruluşlarının üst düzey yöneticileri katıldı. Toplantıda konuşan Yalçındağ, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne girmeye hazırlanan yıldızı parlak bir ülke olduğunu dile getirdi.
Doğan Grubu'nun liderliğini sürdürdüğüne ve rehavete kapılmadığına vurgu yapan Yalçındağ şunları söyledi: "En büyük rekabeti kendi içimizde yaşıyoruz. Çünkü birbirinden değişik mecralarda yer alıyoruz. Sizin sahadaki başarınızla büyümemizi sürdürdük. Daha çok çalışmamız gereğini biliyoruz ve çalışıyoruz. Çünkü güçlü rakiplerle mücadele ediyoruz. Sinerji kazanırken pazarın da büyümesine katkı sağlamamız gerek."
Beş yılda medya sektörünün yıldızının parladığını ve hızlı bir yükseliş yaşadığını sözlerine ekleyen Yalçındağ, bu yükselişin her alanda değişikliğe neden olduğunu kaydetti.
Yalçındağ toplantının ana amacını, "Dünyadaki değişimlerden haberdar olmak, kendi pazarımıza uygulanabilir alan yaratmak, birlikte ortak bir sinerji sağlamak" diye özetledi.
Dergiler aynı adreste
Fransa Interdeco Global Advertising yöneticisi Phane Deis Du Peage ise, internetin önemine değinerek ülkelerindeki tüm kadın dergilerini tek bir internet adresi altında toplayarak satışlarını artırdıklarını belirtti. Peage, "Yazılı basın internetle çok kârlı kombinasyon sağlıyor. Yazılı basın internete marka değerini sağlamakta. Dolayısıyla güvene dayalı ilişki kurulmakta. İnternet tehdit değil stratejik ortak olmalı" dedi.



'AB'ye girmediğiniz için şanslısınız'
Almanya'nın en büyük medya kuruluşlarından biri olan SevenOne Medya'nın pazarlama direktörü Andrea Malgara, Türkiye'nin AB üyesi olmamasının reklam sektörü için büyük bir şans olduğunu vurguladı. Malgara, AB reklam pazarında bir çok absürd kanunla uğraşmak zorunda olduklarını ifade ederek, reklamcılara başarının sırlarını anlattı. Soyadının Malkara'dan geldiğini de ifade eden Malgara, "Ailem 300 yıl önce Malkara'dan Almanya'ya göç etmiş, bu yüzden soyadım böyle" dedi. Teknolojinin baş döndürücü hızla geliştiğine dikkat çeken Malgara "Televizyon sektörünün değişim motoru dijitalizasyon. Radyo, televizyon ve internetin tümünde dijitalizasyona geçtik. Böylelikle daha fazla kanalda yayın yapabiliyoruz" diye konuştu.


Goldsrom: Sizden çok şey öğreniyoruz
Newspaper Association of America Başkan Yardımcısı Mort Goldsrom, "Biz sizden daha fazla şey öğreniyoruz. Mesela gazetenin içine gömülü yazılarla uyumlu reklam şeklini sizden aldık" dedi. Gazete reklamcılığının payının 2005'te düştüğünü anlatan Goldstrom, tüketicinin bir günde çok fazla reklam bombardımınana maruz kaldığını ve bunun reklamın etkisini azalttığını söyledi. Goldstrom, reklamın, gazetede en çok tercih edilen mecra olduğunu, hiç gazete okumayan insanların bile reklamlara bakmak için gazete aldıklarını anlattı.
ABD'de gazetelerin internet sitelerinin, yayının sinerjisini artırdığını anlatan Goldstrom Mart 2006'da 57 milyon okuyucunun bu sayfaları ziyaret ettiğini ve internet kullanıcılarının yüzde 35'inin gazete okuduğunu söyledi.