Lamborghini V10 motoru olan Audi S6

Audi A6 modelinin sportif versiyonu olan yeni S6 hem sedan hem de station wagon karoser tipini temsil eden Avant versiyonuyla 2006 Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

İSTANBUL - Audi A6 modelinin sportif versiyonu olan yeni S6 hem sedan hem de station wagon karoser tipini temsil eden Avant versiyonuyla 2006 Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Lüks üst orta sınıftaki yeni nesil A6 modelinin gelecek yıl tanıtılacak olan 550 HP'lik güç üreten V10 motora sahip RS6 versiyonundan önceki en güçlü versiyonu olan S6, ağustos ayında Türkiye'de satışlacak.
Lamborghini'nin Gallardo modelinde kullandığı ve her iki firmanın mühendislerince birlikte modifiye edilen V10 motor, S6'da da güç ve performansın garantileyici unsuru olarak değerlendiriliyor. S6'nın kaputunun altında 6800 devirde 420 HP güç, 3000/4000 devir arasında 540 Nm tork üreten V10 motor bulunuyor. Araç 6 ileri tiptronic şanzımanla sıfırdan 100 km/s'ye 5.2 saniyede ulaşıyor. Araçın hızı elektronik olarak sınırlandırıldığı için maksimum 250 km/s'lik son hıza çıkıyor. S6 100 kilometrede ortalama ölçülerde 13.4 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Audi'nin patentli quattro dört tekerlekten çekiş sistemine rağmen sadece 1910 kg'lik boş ağırlığa sahip olan S6'nın motorunun ürettiği her bir beygir gücü böylelikle 4.55 kg'lik ağırlığa hareket verebiliyor. Bu da hem sedan karoserli S6 için ton başına 220 HP'lik güç üretimi anlamına ve ideal bir spor otomobilin güç-ağırlık oranına sahip olmak anlamına geliyor.
Quattro teknolojisi
Ağırlık oranının elde edilmesinde S6 ailesinde kullanılan motorun sadece 220 kg olmasının da etkisi bulunuyor. Asimetrik ve dinamik tork dağılımını içeren yeni nesil quattro teknolojisinin temelinde, aktarma aksamına boylamasına yerleştirilen merkezi diferansiyelin ön ve arka akslar arasında motor gücünü ihtiyaca göre dağıtması yatıyor. Normal şartlarda motor gücünün yüzde 40'ı ön aksa, yüzde 60'ı da arka aksa yönlendiriliyor. Arka aksa verilen bu önem Audi S6'in dinamik karakterini vurguluyor. Eğer yüzey koşulları değişirse, gücün yüzde 85'e kadar olan bölümü arka aksa yönlendirebiliyor.