Latin Amerikalının harcaması üç kat fazla

Türkiye, turizmde bu zamana kadar fazla önem verilmeyen Latin Amerika ülkelerinde ilk kez ciddi şekilde pazar aramaya başladı.

MADRİD - Türkiye, turizmde bu zamana kadar fazla önem verilmeyen Latin Amerika ülkelerinde ilk kez ciddi şekilde pazar aramaya başladı.
Arjantin, Brezilya, Venezüella ve Meksika'da yürütülmeye başlayan tanıtım kampanyalarında, ilk kez Latin Amerikalıların Türkiye'yi yakından tanıması ve seyahat etmesinin sağlanması hedefleniyor.
Latin Amerika ülkelerinden de sorumlu olan, Türkiye'nin Madrid'deki kültür müşaviri Cemal Tekkanat, Latin Amerika ülkelerinden gelen turist sayısının ortalama 10 binlerde bulunduğunu, en fazla turistin geçen yılki rakamlara göre 20 binle Brezilya'dan geldiğini belirtti.
Genel olarak Türkiye'ye yönelik yapılan turların Mısır-Yunanistan-Türkiye veya Mısır-Türkiye-İsrail gibi en az üç ülkeyi kapsadığını kaydeden Tekkanat, "Latin Amerikalı turistlerin Türkiye'ye geliş sayıları az. Ancak harcama kalitesi olarak bakıldığında, bir Latin Amerikalı, 3-4 Alman veya İspanyol turiste bedel" dedi.
'Merkez olacağız'
Geleceğe yönelik olarak uzun vadeli kampanyalarla Türkiye'ye gelecek Latin Amerikalı turist sayısının artacağını belirten Tekkanat, "Asya ve Ortadoğu'ya gideceklerin merkezi Türkiye olacak" diye konuştu.
Alınan bilgilere göre, ekimde THY'nin Brezilya-İstanbul direkt uçuşa başlaması ve bu sayede turist sayısının iki katına çıkarılması planlanıyor. THY'nin iki-üç yıl içinde Arjantin'e direkt uçuşlar başlatması hedefler arasında gösteriliyor. Kampanya çerçevesinde Turizm Bakanı Atilla Koç'un bu ülkelere geziye çıkması planlanıyor.