Light mısır ve pirinç çıtırı çok sevildi satışlar son iki yılda yüzde 400 arttı

Light mısır ve pirinç çıtırı çok sevildi satışlar son iki yılda yüzde 400 arttı
Light mısır ve pirinç çıtırı çok sevildi satışlar son iki yılda yüzde 400 arttı

Ülker?in, Mavi Yeşil Light markasıyla 2004?te piyasaya sunduğu mısır ve pirinç çıtırı satışların yüzde 13?ünü oluşturuyor. Eti ise, ürünü Eti Form markasıyla 2007?de üretmeye başladı.

Pirinç ve patlamış mısır tanelerinin sıkıştırılmasıyla üretilen çıtırlar, light ürünler kategorisinde satışlarını hızla artırıyor. Eti Form ve Ülker Mavi Yeşil, ürünü sadece diyet yapanların değil, lezzeti sebebiyle herkesin severek tükettiğini belirtiyor
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

İSTANBUL - Her geçen gün büyüyen ‘light gıda ürünleri pazarı’nda son dönemde en çok beğenilen ürünlerin başında gelen mısır ve pirinç çıtırı, pazarda yeni olmasına rağmen satışlarını iki yılda yüzde 400 artırdı. Yurtdışında tüketimi oldukça yaygın olan mısır ve pirinç patlağı, patlamış mısır ve pirinç tanelerinin sıkıştırılmasıyla, yağ ve şeker ilave edilmeden üretiliyor. Mısır ve pirinç patlağının Türkiye pazarındaki iki büyük üreticisi ise, Eti Form ve Ülker Mavi Yeşil Light.
Tüketici talebi doğrultusunda 2007 yılında Eti Form ailesine mısır ve pirinç patlağını da ekleyen Eti’de, ilk üretimden bu yana satışların yüzde 400 arttığı ve Eti Form’un toplam satışları içinde yüzde 8’i oluşturduğu belirtildi. 2009 yılının ilk çeyreği itibarıyla mısır ve pirinç patlağının toplam light ürünler pazarının yüzde 4’ünü oluşturduğunu kaydeden Eti, ürünün çok sevildiğini ve satışların önümüzdeki dönemde de artarak devam edeceğini aktardı. 1990 yılında yaratılan Eti Form markasıyla, meyveli kepekli bisküvi, mısır ve pirinç patlağı, kepekli, limon lifli, tahıllı, yulaflı ve çikolata kaplı kepekli bisküvinin dışında portakal kremalı kepekli sandviç bisküvi, kepekli çubuk kraker, çörekotlu kepekli tuzlu bisküvi, light müsli, kızarmış kepekli ekmek dilimleri gibi light ürünler satılıyor.
Eti’den yapılan açıklamada, Türkiye’de light ürünler pazarının 2008 yılı itibarıyla ünlü mamuller kategorisinde 70 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştığı belirtilerek, light ürünlerin bisküvi pazarının yüzde 4’ünü oluşturduğu vurgulandı. Ekonomik krizin light ürünler pazarına etkilerine de değinilen açıklama, şöyle devam etti: “Her sektör de olduğu gibi light ürünlerin yer aldığı kategoride de kriz kaynaklı küçük düşüşler yaşandı. 2008 yılında yüzde 4 büyüyen light pazarı, bu yıl geçen senenin aynı dönemine göre hafifçe daraldı. Ancak light ürünler, insanların sağlık ve beslenme bilinci arttıkça daha fazla tercih edilecek ürünler olduğundan orta vadede tüketici tercihi light ürünler lehine gelişmeye devam edecek”. 

Ülker 2004’te başladı
Mısır ve pirinç patlağını ilk olarak 2004 yılında pazara süren Ülker Mavi Yeşil Light ise, yağ değeri yüzde 67-73 azaltılmış bisküviler ve yüzde 70-95 azaltılmış krakerlerle hafif ara öğün alternatifleri sunuyor. Mavi Yeşil’de şekersiz sütlü çikolata, karamelli bar, reçel gibi değişik alternatifler de bulunuyor. Mavi Yeşil Light Mısır ve Pirinç Çıtırı’nın 2008 yılında yüzde 2.5 pazar payına sahip olduğunu belirten Yıldız Holding Bisküvi ve Kek Grubu Pazarlama Genel Müdürü Şebnem Nasi, ilk üretim yılı sonunda satışlarda yüzde 100’ün üzerinde artış sağlandığını söyledi. 

Satışların yüzde 13’ü
Mısır ve pirinç çıtırının genel olarak light ürünler kategorisinde iyi bir satışa sahip olduğunu kaydeden Şebnem Nasi, “Tüketicilerimizden genel olarak olumlu geri dönüşler alıyoruz. Light atıştırmalık pazarının yüzde 5’ini  mısır ve pirinç çıtırı segmenti oluşturuyor” dedi.
Mısır ve pirinç çıtırının toplam Mavi Yeşil Light satışlarının yüzde 13’ünü oluşturduğunu aktaran Şebnem Nasi, şöyle devam etti: “Mısır ve pirinç çıtırı özellikle ağırlıklı olarak patlamış mısır tadı benzerliğiyle dikkat çekiyor. Yemesi hem eğlenceli hem de hafif bir ürün. İnsanlar bu ürünü sadece kilo vermek ya da kilosunu korumak için değil gerçekten tadını sevdikleri için tüketiyor. Mavi Yeşil olarak önümüzdeki aylarda yine çok sevilecek yeni ürünlerimiz raflarda olacak.”