Linens'in yeni hedefi erkekleri çekmek

Türkiye'nin ev tekstili alanında Zorlu Grubu bünyesinde ilk zincir mağazası olan Linens, müşterileri arasında yüzde 5 paya sahip bulunan erkekleri mağazaya sokmayı planlıyor.

İSTANBUL - Türkiye'nin ev tekstili alanında Zorlu Grubu bünyesinde ilk zincir mağazası olan Linens, müşterileri arasında yüzde 5 paya sahip bulunan erkekleri mağazaya sokmayı planlıyor. Kuruluşunun üzerinden beş yıl geçmesine rağmen Türkiye ve yurtdışında toplam 113 mağazaya ulaşan Linens'in Genel Müdürü Şule Zorlu, düzenlediği basın toplantısında şirketin bugün ulaştığı noktayı ve hedeflerini anlattı.
Türkiye'ye 43 kentin yanı sıra Kazakistan, Bulgaristan, Ukrayna, Romanya, Makedonya, KKTC ve Arnavutlukta mağazaları olduğunu vurgulayan Zorlu, şu anda inşaat halinde 7, görüşmeleri devam eden 16 Linens mağazası bulunduğunu ve kısa süre içinde hizmete gireceğini söyledi.
Tüketicilerin, ev tekstil ürünlerini eskiden olduğu gibi dayanıklı tüketim malı olarak görmediğini de vurgulayan Şule Zorlu, AC Nielsen'a yaptırılan araştırmaya göre, 2000 yılında 9 yılda bir gerçekleştirilen perde değiştirme sıklığının 2005'te 6 yıla indiğini kaydederek, "Araştırmaya göre, alışveriş sıklığı havluda bir yıl, nevresimde iki yıl, yatak örtüsünde üç yıl, dekoratif tekstilde ise iki yıl olarak belirlendi" dedi.
Halı da satacak
Linens olarak yeniliklere ve fırsatlara açık olduklarını ve bu gibi durumlarda çabuk karar vermek gerektiğini sözlerine ekleyen Zorlu konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Biz Linens mağazalarında ev tekstiliyle ilgili her şeyin olmasını istiyoruz. Birkaç ay içinde mağazalarımızda Linens markalı halılar satışa sunulacak. 2004 yılında Linens mağazalar zinciri 72 trilyon lira ciro yaptı. Bu rakamın bu yıl 90 trilyon liraya ulaşmasını bekliyoruz. Bu yıl mağazalarımızın sayısını 135'e, birkaç yıl içinde de 200'e ulaştırmayı hedefliyoruz."
Linens Genel Müdür Yardımcısı Serdar Ertem ise, 2005 yılı içinde Linens bayisi olanlardan giriş parası ve reklam payı almayacaklarını ifade ederek, sistemin 2006 yılında değişeceğini kaydetti. Linens'in franchise sistemiyle verdiği bayiliklerde büyük harcamalar yaptığını da dile getiren Ertem, "Bu harcamalar nedeniyle sürekli bütçemizi değiştiriyoruz. 2006 yılında Linens üyesi olmanın bir bedeli olacak. Bayilik şartlarımız arasında en az 250 metrekare dükkân koşulu vazgeçilmezler arasında. Anlaşma yaptığımız bayilerimize mağazayı en geç iki ay içinde kurup teslim ediyoruz. Bunun için ortalama 70 bin dolarlık sermaye yeterli oluyor" diye konuştu.
Satışlar yüzde 35 arttı
Toplantı öncesi soruları yanıtlayan Bertan Battal ise, yoğun reklam kampanyasının satışları 2004 yılına göre yüzde 35 oranında artırdığını belirterek şunları söyledi:
"Yoğun reklamlarla satışlarımızı artırmayı başardık. Yeni kampanyada eski ürünleri de istiyoruz. Artık ev tekstili moda olduğu için her yıl evindeki tekstili yenileyen müşteriler var. Bunda hedefimiz sosyal bir görevi yerine getirmek. Eğer ürün kullanılabilecek kadar yeniyle bunları hayır kurumlarına bağışlıyoruz. Eğer kullanılamayacak durumdaysa tabii ki imha ediliyor."
'Renkler artık çok önemli'
Türkiye'de insanların önemli bir kısmının zamanının büyük bölümünü evinde geçirdiğini vurgulayan Linens Genel Müdür Yardımcısı Bige Erdoğdu, bu nedenle insanların yaşadıkları mekânı güzelleştirmek için çalıştıklarını söyledi. Ev tekstilinin moda olduğunu ve giyim sektörü gibi modayı takip ettiklerini kaydeden Bige Erdoğdu şöyle konuştu:
"Tüketicinin ev tekstili alışverişinde, yeni desenler, yeni renkler önem kazanmaya başladı. Biz altı ayda bir ev tekstilinde yeni modelleri piyasaya sunuyoruz. Çünkü insanlar, yataktaki örtünün rengi, nevresimin deseni, halının modeliyle daha yakından ilgileniyor. Tüm ev tekstil ürünlerinin birbiriyle uyumlu olmasını istiyor. Perdelerinin güzel görünmesi, banyodaki paspasının bornozuyla uyumlu olmasını arzu ediyor. Ev tekstili artık dayanıklı tüketim malı olmaktan çıktı."