Logonuzu kaça alırdınız?

Logonuzu kaça alırdınız?
Logonuzu kaça alırdınız?
Dünya devi markaların logoları bazıları için milyonlarca dolara mal olurken bazıları hiçbir şey ödemedi. Pepsi 2008 yılında tasarlanan logosuna 1 milyon dolar verirken Microsoft 2010'da güncellediği logosuna sıfır dolar ödedi.
Haber: ŞEBNEM TURHAN - sebnem.turhan@radikal.com.tr / Arşivi

Dünya devi markaların logoları bazıları için milyonlarca dolara mal olurken bazıları hiçbir şey ödemedi. Pepsi 2008 yılında tasarlanan logosuna 1 milyon dolar verirken Microsoft 2010’da güncellediği logosuna sıfır dolar ödedi. Google’ın ünlü logosunun tasarımcısı da kurucularından Sergey Brin tarafından 1998 yılında oluşturulan GIMP adında ücretsiz grafik programı. Aynı şekilde Coca Cola da logoya hiç para harcamadı. Logo şirketin kurucusu ve ortağı Frank M. Robinson tarafından 1886’da oluşturuldu. BP ise 2008’de hazırlattığı logoya 211 milyon dolar ödedi.


Coca Cola / 0 dolar
Coca Cola’nın ünlü logosu, kurucusu John Pemberton’un muhasebecisi Frank M. Robinson’a aittir. 1886 yılında Robinson tasarladığı logonun benzersiz olmasına çalıştığını ve iki ‘C’ harfini taşıyan markanın adının iyi görünmesi için uğraştığını belirtti. Logo bazı değişiklikler geçirse de halen kullanılıyor.

Accenture / 100 MİLYON dolar
Arthur Andersen adlı dünyanın en ünlü danışmanlık şirketi adını Accenture’ye çevirdi ve yeni logosu için 2001 yılında 100 milyon dolar ödeyerek tüm zamanların en pahalı yeniden markalaşma öyküsünü oluşturdu.

Twitter / 15 dolar
Twitter iStockphoto üzerinden 15 dolar ödeyerek ünlü Twitter kuşunun haklarını satın aldı. Tasarlayıp iStockphoto’ya yükleyen, Japonya’da yaşayan İngiliz sanatçı Simon Oxley ise bu alışverişin 6 dolarını alabildi. Ancak kuş yeni bir makyaj geçirdi.

Enron / 33.000 dolar
Paul Rand 1990’larda Enron logosunu oluşturmak için 33.000 dolar aldı. Rand, ayrıca ABC, IBM, UPS, NeXT ve Westinghouse için logolar yarattı.

Next / 100.000 dolar
Apple ile yollarını ayıran Steve Jobs 1986 yılında kurduğu kendi bilgisayar şirketi için tasarımcı Raul Rand ile çalıştı. Rand 100 bin dolara Jobs’a Next logosunu tasarladı.

BBC / 1 MİLYON 800 BİN dolar
BBC’nin logosu 1997 yılında yapıldı. Mektup kutularında kullanılan eğik yazı tipi Gill Sans ile basitçe tasarlanan logo değişik renklerde kullanılıyor.

BP/ 211 MİLYON dolar
BP, 2008’de logo tasarımı için 211 milyon dolar harcadı. Reklam ajansı Ogilvy & Mather logonun BP’nin kararlılığının kanıtı olduğunu ileri sürerken ayrıca bir enerji şirketinin kendini yeniden icat ederek çevresel kaygılara çözüm üretmeyi hedeflediğini savundu. Ancak petrol sızıntısı sonrası, BP’nin hâlâ görüntü sorunları var.
Glasgow 2014 / 95 BİN dolar
Marque Ajansı İngiliz Milletler Topluluğu’nun 2014’te yapılacak Uluslararası Oyunları için logoyu 95 bin dolara tasarladı. Logoda hem İskoçya’nın renkleri hem de Glasgow’un en tanınan yerlerinden olan Clyde Auditorium yer alıyor.

Nike / 35 dolar
Nike’ın kurucusu Phil Knight 1971 yılında grafik tasarım öğrencisi Carolyn Davidson’dan ünlü logoyu satın aldı. Knight Portland Eyalet Üniversitesi’nde muhasebe sınıfında ders verirken Davidson’un parasının olmadığını duyuyor. Ve saati 2 dolar teklif ederek çizelgeler, grafikler ve nihayetinde logo yapması için teşvik ediyor. Sonunda maliyet 35 dolar oluyor.

Pepsi / 1 MİLYON dolar
Arnell Grup 2008 yılında Pepsi’nin logosunu yenilemek için 1 milyon dolar aldı. Oldukça eleştirilen logonun bakıldığı tarafa göre farklı göründüğü iddia eden tasarımcı Arnell Grup logoyu savunmak için Pepsi’ye 27 sayfalık rapor hazırlayarak sunmuştu.

Londra 2012 / 625 BİN dolar
Londra 2012 Olimpiyatları logosu çok eleştirildi. Organizasyon komitesi çok tartışmalı logo için 625.000 dolar ödeme yaptı. Sonunda tasarımcı Wolff Olins’in logoyu 2007 yılında yaptığı ortaya çıktı.

Microsoft / 0 dolar
Kurulduğu 1982 yılından bu yana 5 kez logo değiştiren şirket en son 2012 yılında yenileme çalışmalarını yürüttü. Ve şirket içindeki tasarım ekipleri 1 yıldır kullanılan logoyu hazırladı.

Google / 0 dolar
Google’ın ünlü gökkuşağı logosu küçük değişimler geçirmesine rağmen hâlâ ilk günkü tasarım özelliklerini içeriyor. 1998’de kuruculardan Sergey Brin’in ücretsiz grafik programı GIMP ile oluşturuldu. Sonra Ruth Kedar, Stanford Brin ve Larry Page prototipler üzerinde çalıştılar.

bigPara.com