'Lüks beyaz'a konut yaradı

Özellikle konut piyasasında yaşanan hareketlilik lüks beyaz eşya satıcılarının da yüzünü güldürdü. Dünyaca ünlü elektronik ve beyazeşya markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Enkay Group da konut satışlarında yaşanan gelişme karşısında satışlarını artırdı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Özellikle konut piyasasında yaşanan hareketlilik lüks beyaz eşya satıcılarının da yüzünü güldürdü. Dünyaca ünlü elektronik ve beyazeşya markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Enkay Group da konut satışlarında yaşanan gelişme karşısında satışlarını artırdı.
Uluslararası elektronik markaları Loewe, Kenwood ve Onkyo'nun yanı sıra General Electric, Su-Zero, Wolf, Zen ve Küppersbush gibi beyazeşya ve ankastre markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Enkay Group, lüks konut üreticilerinin ilk tercihi oldu. Ağaoğlu My Country, Sur Yapı Greenium Park, Selvice Evleri ve Acar İstanbul projelerinde distribütörlüğünü yaptıkları General Electric ve Küppersbush markalarının tercih edildiğini söyleyen Enkay Group Genel Müdürü Nadir Bayat, "İnşaat sektöründeki hareketlenme beyazeşya satışlarına da olumlu yansıdı. Fakat projelerin birçoğu şu anda inşaat aşamasında olduğu için satışlardaki asıl artış yıl sonunda görülecek" dedi.
Döviz kurundaki stabilite ve ekonomideki iyimser havanın da ithal ürünlere olan talebi arttırdığına dikkat çeken Bayat, "Bu sayede biz de geçen yıl 50 milyon dolar olan ciromuzun yıl sonunda 70 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.
Elektronik ve beyaz eşya sektöründe 30 yıldan bu yana faaliyet gösterdiklerini belirten Bayat şöyle devam etti: "100 beyaz eşya, 50 ankastre mutfak ürünleri ve 500'ü aşkın da elektronik bayimiz bulunuyor. Bunun dışında tüm ürünlerimizi Enplus adı verilen kendi mağazalarımızda satışa sunuyoruz. İlkini 2001 yılında açtığımız Enplus mağazalarının sayısı 15'e ulaştı. Hedefimizüç yılda 40 mağazaya ulaşmak. Enplus'larda distribütörü olduğumuz kendi markalarımızın yanı sıra Miele ürünlerini de satıyoruz."
10 yıl garanti
Orta ve üst gelir grubuna yönelik olarak yüksek kalite ve farklı tasarımlara sahip ürünler sattıklarını dile getiren Nadir Bayat, "Ürünlerimize 10 yıla kadar garanti veriyoruz. Güçlü bir teknik servis ağımız var. Ürünlerin montajını yaptıktan sonra tüketicilerimize kullanım konusunda zaman zaman bilgiler veriyoruz" açıklamasını yaptı.
Stüdyo daireler artacak
Gayrimenkul danışmanlık şirketi Centruy 21'in yaptığı bir araştırmaya göre Türkiye'de şu anda beş olan hane halkı sayısı 2010 yılında 2.5'e düşecek. Bu durum da büyük evlere olan talebi düşürürken, büyüklüğü 60-70 metrekare olan stüdyo tipi dairelere ilgiyi artıracak.
Evlerin küçülmesiyle birlikte beyaz eşyada solo ürünlerin yerini ankastre (mobilya içine gömülen) ürünlerin alacağını dile getiren Nadir Bayat, "Bunu ben şehirliliğin bir göstergesi olarak algılıyorum. Bugün Avrupa ülkelerinde solo ürün kullanımı çok düşük. Türkiye'de ise büyüklüğü 4.5 milyon adete ulaşan beyaz eşya pazarında ankastre ürünlerin payı yüzde 10 civarında. Ama önümüzdeki yıllarda satışların daha da artacağına inanıyorum" diyerek sözlerini tamamladı.