Lüks otomobil pazarı gelişiyor, onun yüzü gülüyor

Lüks otomobil pazarı gelişiyor, onun yüzü gülüyor
Lüks otomobil pazarı gelişiyor, onun yüzü gülüyor
25 yılda otomobil sayısının ikiye katlanıp 1.8 milyara çıkacağını belirten Daimler AG'nin patronu Dr. Zetsche, 'Son 10 yılda gelişen ülkelerde lüks otomobil satışları pazardan 4 kat hızlı arttı' dedi

RUHİ SANYER

PARİS - Türkiye ’de de her geçen yıl artan lüks otomobil satışları otomotiv sektörünü geliştiriyor. Dünyanın en büyük lüks otomobil markalarından Mercedes’in çatı şirketi Alman Daimler AG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Dieter Zetsche, şirketlerinin küresel otomotiv pazarından hızlı büyüdüğünü söylüyor.

Dr. Dieter Zetsche, otomobilin icadının 125. yılı kutlamalarının başladığı Paris Motor Show öncesi yaptığı açıklamada, pazarın bu yıl en azından premium (lüks) segmentte beklentilerin ötesinde büyüdüğünü belirterek, “Biz Mercedes olarak çok açık şekilde küresel ölçekte pazar payımızı artırdık. Premium segmentteki bu büyümeden biz çok yararlandık” dedi.

En iyi eylül ayı olacak
Dr. Dieter Zetsche’ye göre toplam küresel pazar ise beklentilerin altında ve hayal kırıcı bir şekilde büyüdü. Yıllık satış rakamının 12 milyonun üzerine çıkması bekleniyordu ancak öyle olmayacağı da görüldü. Büyümenin detaylarına bakıldığında önemli bölümünün de filo satışlarından kaynaklandığınının görüleceğini ifade eden Dr. Zetsche şöyle devam etti: “Biz filo satışı yapmıyoruz. Bu nedenle sonuçtan memnunuz. 11 aydır çift haneli oranlarda büyüyoruz. Eylül ayı da Mercedes için en iyi eylül ayı olacak. Piyasalar bize karşı çok iyiydi. Gelecek yıl da küresel bazda bu yılki kadar olmasa da büyüme göreceğiz. Olumlu gelişmelere rağmen küresel düzeyde otomotiv sanayinin zirvede olduğunu söylemek mümkün değil.”

‘İş modelimiz tuttu’
Daimler’in kaptanı, önümüzdeki 25 yılda dünyadaki otomobil sayısının 900 milyondan 1.8 milyara çıkacağını söylüyor. Dr. Zetsche artışın önemli bölümünün BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) ülkelerinden kaynaklanacağı varsayımı ve bu alanda ucuz markaların mı yoksa premium segmentin mi etkili olacağına ilişkin soruyu ise şöyle yanıtladı:

“En azından son 10 yılda BRIC ülkelerinden Çin pazararındaki premium segmentin satışlarının artış hızının 3-4 katı olduğunu gördük. Bu segment toplam pazara göre çok daha hızlı büyüyor. Ancak geçmişteki gerçekleşmeleri esas alarak gelecekle ilgili tahmin yapmak, bunun devam edeceğini düşünmek doğru değil. Ancak geleceğe yönelik olarak premium segment satışlarının toplam satışlara oranının en azından bugünkü düzeyde olacağını söylemek mümkün. Premium segmentteki büyümenin önemli bölümünü de biz alacağız. Geçtiğimiz yıl bazı kişiler premium segmentte yoğunlaşmanın bir iş modeli olarak başarısız olacağını düşündüler. O zaman bu görüşlere katılmıyordum. Bugün ise yanıldıklarını kanıtlamak çok kolay. Premium segmentte yoğunlaşarak çok iyi bir iş modelimiz olduğunu gösterdik ve bunu değiştirmek niyetinde de değiliz.”

‘Kriz ihtimal dışı değil’
Dr. Zetsche, etkisi azaldığı gözlenen küresel krizle ilgili çeşitli senaryoları göz önünde bulundurduklarını söylüyor ve küresel ekonomide ikinci bir dip olasılığının yüzde 10-15 olduğunu düşündüklerini belirtiyor. Küresel krizin bitip bitmediğini çok yakından izlemeye çalıştıklarını belirten Dr. Dieter Zetsche şunları söyledi: “Bu nedenle mevcut götergeleri çok dikkatli gözlemliyoruz. Her zaman çeşitli senaryoların gerçekleşebilirliğini göz önünde bulundurmak zorundayız. Bize göre en güçlü senaryo büyümede bir dalgalanma olması. Seneye büyümenin bu seneye göre daha ılımlı olmasını ve ardından istikrara kavuşmasını bekliyoruz. Küresel ekonominin ikinci bir dip yapma ihtimalinin yüzde 10-15’ten fazla olduğunu düşünüyoruz. Bu oran nedeniyle sözkonusu senaryoyu tümden ihtimal dışı olarak göremeyiz.”

Smart projesi büyüyor
Mercedes’in İsviçreli saat üreticisi Swatch ile birlikte geliştirdiği ancak ilk yıllarda pek de başarılı olmayan performansı nedeniyle baş ağrıtan Smart bugün umut veren bir girişim haline gelmiş. Renault-Nissan ile imzalanan stratejik işbirliği kapsamında devreye sokulacak ortak üretim platformu Smart mimarisiyle yapılacak. Ortak üretim platformu 2012’de yeni nesil Smart’ların doğduğu merkez olacak. Bu merkezden Renault Twingo da çıkacak. Dr. Zetsche böylelikle Smart’ın, Mercedes’in ikinci markası olarak değil de ürün portföyünün bir parçası olarak devam edeceğini söylüyor.

125 yıl sonra da otomobil olacak Dr. Zetsche 125. yılı kutlanan otomobilin gelecek 125 yılından da umutlu ve “125 yıl sonra otomobil olacak mı?” sorusunu şöyle yanıtlıyor: “Elektrikli hareketlilik bugün insanlar için çok önemli. 125 yıl sonra da ayaklarına güvenmek istemeyen insanların yine otomobili kullanacaklarına inanıyorum. Ne tür teknoloji olacağını bilemem. Bugünkü gibi tekerlekler üzerinde de olabilir, uçan otomobiller de olabilir. İnsanlar o zaman da kendilerini A noktasından B noktasına götürecek teknolojiyi kullanacaklar.”

‘Çin tipi Mercedes olmaz’
Dr. Zetsche Mercedes’in önümüzdeki yıllarda otomobil satışlarının çok hızlı artmasının beklendiği Çin gibi hızlı gelişen ülkeler için özel planları olup olmadığı sorusuna ise şu yanıtı verdi:
“Çin’de bu yıl 130 bin otomobil sattık. Oradaki müşterilerimiz en iyi Alman otomobilinin sahibi olmak istedikleri için Mercedes aldılar. Bu nedenle bu ülkede otomobil pazarı hızlı büyüdüğü için Çin tipi Mercedes üretmeyeceğiz. Çin’deki müşterilerimizin de bunu istemediğini düşünüyoruz.”

Başkan İstanbul doğumlu
Dr. Zetsche, Mercedes’in uzun yıllardır hem ticari araç üretimi, hem de ticari araç ve otomobil satışı yaptığı Türkiye’nin çok önemli bir ülke olduğunu düşünüyor. İstanbul’da doğan ve yaşamının ilk üç yılını babasının bir baraj inşaatında çalışması nedeniyle ülkemizde geçiren Dr. Zetsche, “Türkiye Mercedes için de çok önemli bir ülke. Türkiye’nin önemli bir gelişmekte olan ülke olduğunu düşünüyorum” diyor.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Hindistan

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul