Lüks tüketimin hedefi 33 trilyon doların sahipleri

International Herald gazetesi tarafından 6'ncısı İstanbul'da düzenlenen 'Lüks' Konferansı'nda konuşan Gucci, Bottega Veneta ve pek çok elit markanın sahibi PPR (Pinault-Printemps-Redoute) Grubu'nun...

İSTANBUL- International Herald gazetesi tarafından 6'ncısı İstanbul'da düzenlenen 'Lüks' Konferansı'nda konuşan Gucci, Bottega Veneta ve pek çok elit markanın sahibi PPR (Pinault-Printemps-Redoute) Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı François-Henri Pinault; dünyada son yıllarda lüks tüketimin önemli ölçüde arttığını belirterek 'Bunun nedeni lüks malların fiyatlarının ucuzlaması değil, yeni zenginlerin ortaya çıkmasıdır' dedi. Gelişmekte olan ülkelerde yeni bir orta sınıfın görüldüğünü belirten Pinault bunun yanı sıra dünyada milyoner ve milyarder sayısında da önemli artış olduğuna dikkat çekti.
'Dünyanın Zenginleri' olarak tanımlanan kesimin lüks malların en büyük tüketicisi olduğunu ifade eden François-Henri Pinault şunları kaydetti:
"Bu bireylerin her birinin net varlığı 1 milyon doların üzerinde. 1996 yılından beri her yıl lüks sektöründeki yöneticiler Merril Lynch ve Cap Gemini'nin Dünya Zenginlik Raporu'nu, çocukların Christmas'ı beklediği gibi dört gözle bekler. Ancak 2000 yılından beri bireysel zenginlikleri 30 milyon doların üzerinde olan 'ultra zenginler'in çıktığını görüyonuz. Geçen yıl bu iki grubun toplam zenginlekleri 33 trilyon dolardı. 2010 yılında ise bu rakamın 44.6 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bunu memnuniyetle karşılıyoruz."
Lüks tüketim Türkiye'de artıyor
PPR İcra Kurulu Başkanı Pinault gelişmekte olan ülkelerde özellikle Çin, Hindistan ve Rusya'ya dikkati çekerek "Bu ülkelerde yalnızca lüks mal alan tüketiciler değil, sayıları hızla artan über zenginler var" dedi. Pinault, Merril Lynch'in hesabına göre 2014 yılında bu üç pazarda dünya lüks mal satışının yüzde 32'sinin gerçekleşeceğini belirterek "Bu da 160 milyar avro ediyor. Türkiye'de de lüks tüketim son yıllarda aynı hızla olmasa bile artıyor" dedi.



Boyner: TV'yi bile geri aldık
Boyner Holding İcra Kurulu Başkanı Cem Boyner de dünyada lüks tüketimin önümüzdeki yıllarda inanılmaz boyutlarda büyüyeceğini belirterek "Geçmişteki 'zengin devlet, yoksul birey'in yerini 'küçük devlet, zengin birey' aldı. Bu da bireylerin zenginleşmesini ve lüks tüketimde artışı beraberinde getirdi" dedi.
Türkiye'de lüks tüketimde önemli bir isim olan şirketlerinin koşulsuz müşteri memnuniyetini getiren ilk satıcı olduğunu ifade eden Boyner şunları kaydetti:
"Koşulsuz müşteri memnuniyetini Türkiye'de ilk biz uyguladık. Malı beğenmeyen, ne olursa olsun geri getirebilir. Ancak burada da bazan aşırılığa kaçtık. Bir kez TV iade eden müşteri oldu. Bir yılbaşı paketinde bizim ürünlerle birlikte bir TV verilmiş. Müşteri, değiştirme kartıyla geldi ürünlerimizi verip başka ürünler aldı. Ancak televizyonu da almamızı istedi ve bırakıp gitti. Kimi kez yılbaşı paketlerinden çıkan rakip şirketlerin ürünlerini bile aldık."