Makarnayı kadın alıyor erkek pişiriyor

Türk tüketicilerinin üçte ikisinin makarnayı ekmeğin ardından en çok kilo aldıran ürün olarak algıladığı belirlendi.

İSTANBUL - Türk tüketicilerinin üçte ikisinin makarnayı ekmeğin ardından en çok kilo aldıran ürün olarak algıladığı belirlendi. Tüketicilerin yüzde 93.2'si makarnanın durum buğdayı yerine undan yapıldığını düşünürken Türkiye'de her 100 hanenin 33'ünde haftada bir makarna pişiriliyor. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği tarafından 23 ilde 3007 kişiyle yapılan bir araştırmaya göre, makarna yüzde 80 oranında kadınlar tarafından satın alınırken pişirme konusunda erkekler yüzde 15'le çıkışa geçti. TMSD Başkanı Serdar Sarıgül tarafından açıklanan rapora göre Türk tüketicisi en çok spagetti pişirmeyi seviyor. Kişi başına makarna tüketimi de 5.4 kg'la sınırlı.