Marchionne, Chrysler'i ayağa kaldırma planını 10 saatte anlattı

Marchionne, Chrysler'i ayağa kaldırma planını 10 saatte anlattı
Marchionne, Chrysler'i ayağa kaldırma planını 10 saatte anlattı

Marchionne alınan tasarruf önlemleri sayesinde Chrysler?de daha şimdiden olumlu gelişmeler yaşandığını belirtti. FOTOĞRAF: AFP

Chrysler'in yeni İcra Kurulu Başkanı (CEO) Sergio Marchionne'nin, kurmaylarıyla birlikte basın mensuplarına ve analistlere sunduğu 'kurtuluş planı' prezantasyonu, soru-cevaplarla 10 saati aştı

MICHIGAN - Zordaki Amerikan otomotiv devi Chrysler’in yeni İcra Kurulu Başkanı (CEO) Sergio Marchionne, kurmaylarıyla birlikte basın mensuplarına ve analistlere kurtuluş planını açıkladı. Yedi saat sürmesi planlanan bu bilgi paylaşımı, sunumların zamanında bitmesine karşın, yoğun ilgi ve soru-cevap bölümünün uzaması nedeniyle on saati aşan bir sürede tamamlandı.
Fiat’ın da CEO’su olan Marchionne, Chrysler’in operasyon sonucunda daha küçük ancak daha sağlıklı bir yirket haline geleceğini açıkladı. Üzerinde herzamanki süveteriyle prezantasyona katılan Marchionne, Chrysler’inh gelecek yıl başabaş noktasına gelmesini, 2011 yılında kara geçmesini ve 2014 yılında da ABD ve Kanada’dan aldığı 7.4 milyar dolarlık kamu desteğini ödeyeceğini tahmin ettiğini açıkladı.
Hızla yeni modeller geliştirme ve maliyetleri düşürme modeli üazerine kurularn kurtarma planının Chrysler’e beklenen faydayı sağlayıp sağlamayacağı tartışılıyor.
Marchionne alınan tasarruf önlemleri sayesinde  Chrysler’de daha şimdiden olumlu gelişmeler yaşandığını belirtiyor. Ancak yalnızca tasarruf önlemlerinin Chrysler’i kurtarmaya yetmeyeceğini söyleyenlerin sayısı da az değil.  Uzmanlara göre Chrysler’in asıl yapması gereken kaliteli ve tüketiciyi çeken yeni modeller geliştirmek.

İşte Chrysler’in kurtuluş planı
* Chrysler’in küresel satışları bugünkü 1.3 milyondan 2014 yılında 2.8 milyona çıkacak. Hedeflere ABD’deki satışların 950 binden 2 milyona, uluslararası satışların ise 150 binden 500 bine çıkartılmasıyla ulaşılacak. Aynı dönemde ABD’deki toplam satışlar 10.5 milyondan 14.5 milyona çıkacak.  Chrysler’in ABD’deki pazar payı yüzde 9’dan yüzde 13’e çıkacak.

Mali hedefler
*  2010’da 42.5 milyar dolar olarak beklenen ciro 2014’te 67.5 milyara ulaşacak.

*  Şirket faaliyet kârında 2010’de başabaş noktasına ulaşacak. Beş yıllık plan döneminde toplam faaliyet kârı 14 milyar dolar olacak. Net faaliyet kârında ise başabaş noktasına ulaşılacak tarih ise 2011.  

*  Bugün 13 milyar dolar olan borç tutarı 2014’te 8 milyar dolara inecek.

*  Şirket 2014’ten önce ama büyük bir olasılıkla 2011’den sonra halka açılacak. Kararı Chrysler Yönetim Kurulu verecek.

*  2010’da yeni Grand Cherokee’ler piyasaya çıkacak. 2013 yılında Compass ve Patriot modellerinin yerini alacak yerini alacak yeni arazi araçları (SUV) ve Jeep Liberty’nin yeni modeli satışa çıkacak.

Üretim planları
*  Chrysler 2010’da yeni sedanı çıkartıyor. Dört yeni model Fiat platformlarında üretilecek. Bunlar arasında piyasaya 2012’de çıkartılacak kompakt sedan ve 2013’te yeni minik bir model bulunuyor. Sebring üretimine son veriliyor yerine leni model geliyor, Ayrnı yıl orta boy bir arazi aracı da piyasaya çıkartılacak.

*  Dodge 201’de yeni Charger ve yeni arazi aracını 2010’de piyasaya çıkartacak. Caliber 2011’de, Avenger ise 2013 yılında piyasadan çekilecek yerlerine yeni modeller gelecek. 

*  Yeni üretimine başlanan Ram marka kamyonlara 2012’de Fiat platformlarında üretilecek iki yeni model daha katılacak.
Dakota pik upları 2011’de tarih olacak ve yerini yeni bir kamyon serisi alacak.

*  Chrysler, Fiat ile yapacağı ortak parça calımı salyesinde 2014 yılına kadar 2.9 milyar dolar tasarruf yapacak. (ap, afp)

24 milyar dolarlık yatırım yapılacak
Chrysler’in beş yıllık kurtuluş planı şirketin yeni Dodge, Jeep ve Ram modelleri için 2014 yılına kadar 23 milyar dolar yatırım yapmasını öngörüyor. Sergio Marchionne önümüzdeki beş yılda dünyadaki talebin de artacağı varsayımıyla yapacakları yatırımın olumlu sonuçlarını alacaklarına inanıyor.  Ancak birçok analist Chrysler’in 2014 yılındaki 2.8 milyonluk satış hedefini rekabetin de artacağı gerekçesiyle hayli iddialı buluyor. Bugüne kadar konforu ve yakıt tasarrufu az, gürültüsü fazla araçlar ürettiği için eleştirilen Chrysler yeni dönemde bu imajı tümden değiştirmeye hazırlanıyor. Plan kapsamında halen pazarda olan araçların etiket fiyatlarını da aşağıya çekmekle birlikte kalite sorunlarıyla da baş etmeye çalışıyor.