'Marka ıstırapla yaratılır'

Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, marka yaratmanın zor bir iş olduğunu belirterek, "Bir kovaya damla damla ter, ıstırap, kan vererek yaratılır" diye konuştu.

ÇORUM - Doğan Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, marka yaratmanın zor bir iş olduğunu belirterek, "Bir kovaya damla damla ter, ıstırap, kan vererek yaratılır" diye konuştu.
Doğan Yayın Holding tarafından, 'Anadolu'daki Avrupa Toplantıları' çerçevesinde Çorum'da düzenlenen toplantıda konuşan Aydın Doğan, markada, sabırla, teknoloji, teşebbüs ve gelişmiş insan gücü birleştirildiğinde başarılı olunacağını söyledi. Çorum'un dünden bugüne çok değiştiğini belirten Doğan, "Pantolonlarım, gömleklerim, hatta leblebilerim de Çorum'dan geliyor" dedi.
'Markalaşma önemli'
Markanın önemine de değinen Doğan, şöyle devam etti: "Eğer markalaşmazsanız ikinci sınıf ülke kalırsınız. Almanya'nın dünyada tanınan markası Mercedes var. Fransa'nın Armanisi. Biz henüz markalaşmada istenen seviyeye gelemedik. Yurtdışında 1500 dolara satılan markalı elbiselerden daha kaliteli olan, Eskişehir'de, Çorum'da üretilen elbiselerimiz 300 dolara satılabiliyor. Markanın önemini iyi anlamalıyız."
Sanayide öncü işadamlarının Anadolu'dan çıktığını hatırlatan Doğan, Ankara'dan Vehbi Koç'un, Kayseri'den Hacı Ömer Sabancı'nın, İzmir'den de Nejat Eczacıbaşı'nın sanayiye öncülük ettiğini belirterek, "Çorum kaplanlarına inanıyorum ve destekliyorum" dedi.
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, IMF Birinci Başkan Yardımcısı Anne Krueger'in asgari ücrete ilişkin yaptığı saptama için "Krueger'in asgari ücretin yüksek olduğu saptamasının acıtıcı bir gerçeklik olması istenmiyorsa markalaşmaya önem vermeliyiz" dedi.
Krueger'in sözlerinin tüyleri diken diken eden bir konuşma olduğunu da söyleyen Özkök, şöyle devam etti: "Aslında Krueger'in sözlerinde çok basit bir gerçeklik vardı. O da artık asgari ücretin insanların ihtiyaçları değil, küresel pazarda bulunduğu durumdur. Çünkü düşük bir asgari ücretin alternatifi daha yüksek bir ücret olmayabilir, işsizlik olabilir."
Özkök, "Bugün bir Çin gerçeği var. Ve bu bizi çaresiz bırakıyor. Düşük olan asgari ücretin alternatifi ucuz olandır" diye konuştu.
'Leblebiye güvenmeyin'
Markanın önemine de değinen Özkök, 80 yaşında Fransa'da votka markası yaratan bir işadamının altı yılda ürettiği markayı 2 milyar dolara sattığını kaydetti. Dünyada Türk kahvesinin marka olduğunu ifade eden Özkök, ABD'li bir işadamının Türkiye'de kahve dükkânı açtığını ve bir yılda işletme sayısını 10'a, cirosunu 53 milyon dolar çıkardığını vurguladı.
Özkök, Çorumlulara "Leblebiye fazla güvenmeyin. Biri gelip Çorum'da dükkân açtığında zor durumda kalabilirsiniz" dedi.
Doğan: Kızlarım bankaya gelmem dedi
Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, Uluslararası Karikatür Sergisi açılışı sırasında bir gazetecinin 'Bankacılık sektöründen ayrıldınız, bunun sebebi nedir' sorusuna, "Dünyada yayıncılıkla bankacılık yan yana olmaz diye bir şey yok. Bunun dünyada birçok örnekleri var. Türkiye tersine gidiyor, sanki yokmuş gibi. Ben bankamı iki ana nedenden dolayı sattım. Birincisi gazeteciler huzursuzluk duydular, ikincisi benim dört tane kızım var, 4'ü de 'Medyacı olacağım, bankaya gelmem' dedi. 69 yaşındayım. Bundan sonra onlar gelmeyince, ben ne yapacağım. Ama bana göre ne ahlaki ne de yasal olarak yayıncılık ile bankacılık yan yana olmaz diye bir şey yok. Bu, 1900'lerden kalma bir düşünce" dedi.