Marka Konferansı'na 'lider' kardeş gelecek

Marka Konferansı'na 'lider' kardeş gelecek
Marka Konferansı'na 'lider' kardeş gelecek
Türkiye'nin marka konusunda ilk konferanslarından biri olan Marka Konferansı'na kardeş geliyor.
Haber: SEVGİ SAYAR BAŞARAN / Arşivi

Yürekli Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, 11 yıl önce başlayan konferanstan önce Marka Liderleri adıyla yeni bir konferans için kolları sıvadı. Şengör, 4 sponsor ve 200 kişilik katılımcı sayısıyla yola çıkan Marka Konferansı’nın bugün 1200 katılımcıya ve 78 sponsora ulaştığını söyledi.

Yürekli Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, 16-18 Aralık tarihleri arasında gerçekleşen Marka Konferansı’nın bu alanda bir marka haline geldiğini söyledi. Marka Konferansı’nı farklı segmentlere ve hedef kitlesine yönelik etkinliklere dönüştürerek büyütmek istediklerini belirten Şengör, Marka Konferansı’nda katılımcıların yüzde 5-10’unun yurtdışından gelen katılımcıların oluşturduğunu kaydetti. 

Şengör, “Bu yıl Çin’den gelen katılımcımız bile vardı” dedi. Marka Konferansı’na şirket bazına ortalama 10 kişilik katılım olduğunu belirten Şengör, en büyük katılımın ise hızlı tüketim ürünleri, finans, telekom ve GSM sektöründen yaşandığını söyleyerek şu bilgileri verdi:

“Önümüzdeki yıl Marka Konferansı’ndan önce yarım günlük sadece marka liderlerine yönelik bir konferans düzenlemek için çalışmalara başladık. Konferansın ismini henüz belirlenmedi ama şu anda Marka Liderleri Platformu olarak adlandırabiliriz. Yine çok değerli konuşmacıların gelip iyi bir network ortamında paylaşımlarını sağlayabilecekleri bir ortam sağlamayı planlıyoruz. 

Bu konferansın katılımcı sayısını da kısıtlı tutmak istiyoruz. Böylelikle network ortamının kolay işlemesini istiyoruz. Konferansta yurtdışından önemli isimlerin yanında Türkiye ’den de markaların en üst düzeydeki yöneticileri ve sahiplerinin katılmasını planlıyoruz.”

TÜRKİYE MARKASI DA ÖNEMLİ
Marka Konferansı olarak 11 yıl önce yola çıktıklarında iş dünyasına hitap eden başka bir konferans olmadığını kaydeden Şengör, “İş dünyası da o tarihlerde bir konferansa ekiplerini göndermeye hiç hazır değildi. Türkiye’de yine o tarihlerde marka algısı ve kavramı tam oturmuş değildi. 

Bu nedenle konferansın ilk yıllarında ‘Marka nedir?’i anlatmaya çalışıyorduk. İlk konferansımızın katılımcı sayısı 200’dü. 4 adet de sponsorumuz vardı. Şu anda 78 sponsorumuz var” diye konuştu. Şengör Türkiye’nin marka yolculuğu konusunda ise şunları söyledi:

“Artık marka ve marka yönetimi algısı Türkiye için yeni kavramlar değil. Geçtiğimiz yıl konferansın 10’uncu yılını kutlarken ‘ikinci 10 yıllık evreye başlıyoruz’ dedik. Bu dönem aslında Türkiye’nin bölgesinde yaşadığı gelişmeyle aynı döneme denk geliyor. Çünkü geçtiğimiz 10 yılda Türkiye markasının konumuyla önümüzdeki 10 yılda Türkiye markası ve konumu arasında önemli bir fark olacak. 

Türkiye artık bölgesinde önemi artmış, kendi pazarı yanında başka pazarlara da etki gücü olan önemli bir dinamik. Bu nedenle Türkiye’deki markaların ve marka ekiplerinin sorumluluğu daha da arttı. Marka Konferansı’nı da gelecek 10 yıl içinde artık bu çerçevede ele alıyoruz. Konferansın içeriği de buna göre şekilleniyor. Konferans bu yıla kadar da hep yenilikçi fikirleri taşımaya çalışıyordu. Ama gelecek yıllarda biraz daha sivrilecek.”


SÜRPRİZLERİMİZ OLACAK
Bu yıl Marka Konferansı’nda bir ilk olarak iki siyasinin konuşmacı olduğunu da hatırlatan Şengör, “Gerçekten iyi tepkiler aldık. Biz marka konferansının objektif duruşunu hep önemsiyoruz. Ama bu yıl Kemal Kılıçdaroğlu’nun olması zamanlama açısından çok önemliydi. 

Çünkü CHP hızlı değiim sürecine girdi. Bu değişim markayı nasıl etkileyecek? Yönetilebiliyor mu? Bunların anlaşılması açısından iyi oldu. Bu nedenle 2011 yılında da siyasetçi konuklarımız olabilir. Konferansta özellikle bu interaktif konuşmalar çok ilgi gördü. Bunu önümüzdeki yılda kullanmak istiyoruz” değerlendirmesini yaptı.

bigPara.com