Markalar 12.4 milyon genç için müziğin sesini açtı!

Markalar 12.4 milyon genç için müziğin sesini açtı!
Markalar 12.4 milyon genç için müziğin sesini açtı!
Yaz geldi, markalar gençlerin hızlı tüketimi için sahaya indi. Festivaller, müzik etkinlikleri artık markaların bir numaralı gençlik pazarlaması.
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

İstanbul artık dev müzik etkinlikleri, ardı ardına gelen dünyaca ünlü isimlerin konserleri ile neredeyse bir festival şehri havasında. Bu devasa bütçeli etkinliklerin arkasında ise hızlı tüketim (yiyecek-içecek) ve telekomünikasyon sektörleri başı çekiyor. 15–24 yaş arası 12.4 milyon genci hedef alan bu markaların özellikle gençlerin akın ettiği konser ve festivallere sponsor olma yarışı yaz aylarında artıyor. Çünkü ‘Gençlik Trendleri Araştırması’ gösteriyor ki markalar bu sponsorluklar sonrası gençlerin en az yüzde 30’unu tavlıyor. Yine aynı araştırmaya göre, özellikle üniversiteliler olmak üzere gençlerin en büyük harcama alanı bu tip müzik etkinlikleri. Öyle ki gençler bunun için ayda ortalama 150 TL harcıyor. Gençlik ajansı Youth Republic’in başkanı Serhat Gürcü, “Gençler hem hızlı tüketiyor hem de hızlı tükettiriyor. Dolayısıyla markalar için gençlik iletişimi ayrı bir strateji. Müziği kullanarak kendi hikâyelerini gençlere aktarıyorlar” diyor. 340 lise, 319 üniversite ve 638 genç profesyonel olmak üzere toplam 1297 genç ile yapılan araştırmaya dayanarak gençlerin artık konsere ya da albüme para vermek istemediğini belirten Gürcü’ye göre, gençler de markaların kendilerine ulaşmak için müziği kullandıklarının farkındalar ve aslında bunu fiyatlıyorlar.

MARKALAR NE DİYOR?
Efes 23 yıldır müziğe sponsor
Etkinliklerde adını en sık gördüğümüz markalardan biri de Efes. Marka, gençlere müzik ile nasıl ulaştığını şöyle açıklıyor: “‘Hayatı doldurmak’ mottosu ile her alanda tüketiciye dokunuyoruz. Müzik de bu alanların en başında yer alıyor, tüketici ilişkimizi sıcak tutuyor. Efes Türkiye olarak 23 yıldır müziğe destek veriyoruz, sayısız konserin sponsoru olduk. En çok ilgi gören etkinliklerimiz: Efes Pilsen Blues Festival, Efes Pilsen One Love Festival, Rock’n Dark Müzik Yarışması ve Miller Music Factory. Efes Pilsen One Love’ı artık dünyaca ünlü sanatçılar da takibe aldı. Festivalde bugüne kadar 72 grup ve 1459 sanatçı ağırlandı.”

En büyük kozu Rock’n Coke
Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Pazarlama Direktörü Beyza Ergen, pazarlama aktivitelerinin içeriğini ve hedef kitlesini çeşitlendirdiklerini söylüyor. Gençlere yönelik projelerde müziğe önem verdiklerini belirten Ergen, çalışmalarını şöyle anlatıyor: “2003’ten bu yana dünya starlarını getiren Rock’n Coke Festivali, Fanta Gençlik Festivali, Burn çatısı altında oluşturduğumuz Burn to Dance Festivali bunların en büyük örneği. Gençlerin ilgisini hikâye ve müzikle çekmeye çalışıyoruz. Bir diğer temas noktamız ise moda. Coca-Cola, 125 yıldır Marvin Gaye’den Andy Warhol’a, Karl Lagerfeld’e kadar pek çok isme ilham veren bir marka. Türkiye’de de ‘COKE DESIGN’ markası altında work shop’lar ile moda alanında ilerlemek isteyen gençleri hedefliyoruz.”

Sony’nin sesi gençlerin peşinde
Sony’nin marka DNA’sında ses ve müziğin en kökende yer aldığını ifade eden Sony Pazarlama İletişimleri Bölüm Müdürü Hakan Alpay, Türkiye’de 15–24 yaş arası 12,4 milyon genç bulunduğunun altını çizerek, şunları söylüyor: “Müzikle yatıp, müzikle kalkıyorlar. Sosyalleşmek, yeni arkadaşlıklar edinmek için de müzik olmazsa olmaz. Biz de Walkman başta olmak üzere ürün gruplarımızla etkinlik ve sponsorluklarda hedef kitlemize ulaşıyoruz. Geçen yıl da Fanta ve Rock’n Coke festivallerine sponsor olduk. Ayrıca İKSV ile uzun yıllara dayanan işbirliğimiz var. Festivallere sadece maddi destek vermekle kalmayıp, gençlerle bir araya da geliyoruz. Aldığımız geri dönüşler bizleri mutlu ediyor ve hedef kitlemize her zaman daha iyisini sunmak adına teşvik ediyor.”

Vodafone’un ana ekseni müzik
Tamamen gençlerin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda, ‘Gençlik bir kere yaşanır, özgürce yaşa’ felsefesiyle hayata geçirdikleri Vodafone FreeZone ile gençlere ulaştıklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt, şöyle devam ediyor: “Bu süreçte yola, müzik ile çıktık. Müzik, Vodafone FreeZone çatısı altında yaptığımız tüm aktivitelerin ana ekseni. Vodafone FreeZone Bahar Festivali ile üniversiteleri geziyoruz. 9 farklı ilde üniversite gençleri ile buluşuyoruz. Gençlere yönelik bu çalışmaların bizim için en değerli dönüşü, gençlerin markamıza yönelik ilgisi ve olumlu geri bildirimleri. Bir diğer deyişle başarı kriterimiz, Vodafone FreeZone çatısı altında giderek daha fazla genci toplayabilmek ve daha fazla gencin hayatına dokunabilmek.”

bigPara.com