Markalar vites küçülttü

Markalar vites küçülttü
Markalar vites küçülttü
Piyasadaki durgunluktan etkilenen perakende sektörü 2013 için vites küçülttü. Markaların yeni stratejisi gaz-fren.
Haber: SEVGİ SAYAR - sevgi.sayar@radikal.com.tr / Arşivi

Büyüme rakamının 2012 yılının gerisinde kalacağından hareket eden ve piyasadaki durgunluğu hisseden perakende markaları, 2013 yılındaki yatırım hedeflerini küçülttü. Sektör 2013 stratejisini gaz-fren formülü üzerine kuruyor. 2013 yılının 2012’den daha durgun geçmesini beklediklerini belirten İpekyol-Miroglio Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, “2013’te mağaza açarken oldukça temkinli davranacağız. Çünkü risk taşımak istemiyoruz. 2012 yılında 25 yeni mağaza açtık. 2013 yılında bunun oldukça gerisinde kalırız. Yeni mağaza açarken tüm şartları ölçüp biçip ona göre karar vereceğiz” dedi.
2012 yılının perakende açısından çok da iyi bir yıl olmadığını kaydeden Desa Genel Müdürü Burak Çelet ise “2013 büyüme rakamlarımızı yüzde 5-10 olarak planladık. 2013’ün 2012’den çok daha kötü olacağını da düşünmüyorum. Özellikle 2013 yılının seçim yılı olması ve not artışının piyasalara bir canlılık getirmesini bekliyoruz” dedi.
2013 yılında yatırımlara devam edeceklerini ama Türkiye ’den çok yurtdışında yeni fırsatlara baktıklarını kaydeden Çelet, şunları söyledi: “Bu yıl 7 mağaza açtık. 2013 yılında ise 7-12 arası bir mağaza yatırımı planlıyoruz. Ama hedefimiz daha çok yurtdışı olacak. Çin ile yakından ilgileniyoruz. Bu ülkede bizimle yapmak isteyen perakende grupları var. Onları inceliyoruz.”

Anlık tepkiler vereceğiz 2013’te daha temkinli hareket edeceklerini kaydeden Calvin Kleın’in Türkiye temsilcisi Çiçek İç Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Stamati, “Piyasada bir durgunluk var. Bu nedenle 2013 yılında olmamız gereken lokasyonlardaki yatırımlar yapılacak. Ama bunun dışında yeni yatırım planımız yok. Yani gerektiğinde gaza, gerektiğinde frene dokunacağız. Etrafımız oldukça karışık. Bunun için bekleyip görmek istiyoruz.”

28 yenİ AVM açılacak

2013 yılında 28 AVM’nin açılması planlanıyor. Önümüzdeki yıl markaların yatırımlarda gaza basması açılacak bu AVM’leri de olumsuz etkileyecek. 2013’te açılması muhtemel bazı AVM’ler ise şöyle: “ Ankara ’da Next Level, Arena AVM ve Taurus AVM, Bursa’da Altınceylan AVM ve Harmony AVM; Gaziantep’te Forum Gaziantep, Prime Mall Gaziantep, İstanbul ’da Zorlu Center, Brandium Ataşehir ve Ümraniye AVM.”

bigPara.com