Marketler şehir dışına

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın esnaf şikâyetini dikkate alarak yeniden düzenlediği belirtilen Büyük Mağazalar Kanunu taslağı, önümüzdeki günlerde Başbakanlığa sunulacak.

ANKARA - Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın esnaf şikâyetini dikkate alarak yeniden düzenlediği belirtilen Büyük Mağazalar Kanunu taslağı, önümüzdeki günlerde Başbakanlığa sunulacak. Edinilen bilgiye göre, büyük mağazaların kuruluşuna, valilik veya valiliğin teklifi üzerine Sanayi ve Ticaret Bakanlığı izin verecek.
Satış alanı 15 bin metrekareden fazla mağazaların kuruluş izinleri; imar planında belirlenen ticari alanlarda, valiliğin doğrudan teklifi üzerine, imar planlarında ticari alan yoksa belediye, dernek, ve ildeki odaların görüşleri doğrultusunda valilik teklifi üzerine şehir yerleşim merkezleri dışında bakanlıkça verilebilecek.
Bu tür müesseselerin kuruluş izni kriterleri arasında ise, faaliyet gösterilecek yerdeki esnaf ve sanatkârlar ile küçük ve orta boy işletme yoğunluğu ile trafik ve nüfus dikkate alınacak. Böylelikle rekabette zorlanan, bakkal, market ve şarküteri gibi küçük işletmeler korunmuş olacak.
Ayrıca, satış alanları büyüklüklerine göre büyük mağazaların şehir yerleşim merkezlerine ve birbirlerine olan uzaklıkları, ulaşım, otopark, sosyal tesisleriyle, şehir altyapısına getireceği yükler ve çevre sorunları gibi kriterler de dikkate alınacak diğer unsurlar olacak. Büyük mağazaların aynı ya da başka yerleşim merkezinde doğrudan veya dolaylı olarak satış mağazası zinciri kurmaları ve şube açmaları kanun kapsamına alınırken, her ilde 'Büyük Mağazalar Sicili' oluşturulacak. Büyük mağazaların iş, hafta sonu, resmi tatil ve bayramda çalışma saatleri oda ve belediye görüşü alınarak valiliklerce düzenlenecek.
Kendi markalarına sınır
Büyük mağazalar, kendi markalarıyla ürün satmaları halinde, bu satışların toplamı, cirolarının yüzde 40'ını geçmeyecek. Bu oran Bakanlar Kurulunca yüzde 50 artırılıp eksiltilebilecek. Tüketiciyi yanıltan süresi belirlenmemiş indirimli kampanyalar düzenleyemeyecekler ve son kullanma tarihini açıkça ambalaj üzerinde ve etiketinde belirtmeden, tüketim mallarına ilişkin indirimli veya hediyeli satış kampanyası yapamayacak.