MasterCard: Kupanın galibi ev sahibi ülke

2006 Dünya Kupası ana sponsoru MasterCard, kupaya ev sahipliği yapmanın, kazanmanın ve kadınların futbola ilgilerini araştırmak amacıyla dünyanın önde gelen 12 spor ekonomisi uzmanı ve altı spor sosyoloğunun görüşünü aldı.

İSTANBUL - 2006 Dünya Kupası ana sponsoru MasterCard, kupaya ev sahipliği yapmanın, kazanmanın ve kadınların futbola ilgilerini araştırmak amacıyla dünyanın önde gelen 12 spor ekonomisi uzmanı ve altı spor sosyoloğunun görüşünü aldı. KRC araştırma şirketinin araştırmasında oldukça ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Spor ekonomisi uzmanlarının çoğu, Almanya ekonomisinin Dünya Kupası'nın ardından büyük bir kazanç elde edeceğine inanıyor. Kârın ise en az 1.5 milyar en fazla 25 milyar avro olacağı tahmin ediliyor.
Uzun vadede, canlanan turizmin Alman ekonomisi üzerinde büyük etki yaratması da bekleniyor. Ekonomi uzmanlarının büyük çoğunluğu ise Dünya Kupası'nı kazanan ülkenin ekonomisi üzerinde çok olumlu etki yaşanacağını düşünüyor (yaklaşık 50 milyar avro). Katılımcılara göre, Fransa için Dünya Kupası'nın kazanılmasının en büyük yararı ekonomik değil sosyal olacak. Araştırmada bugüne kadar Dünya Kupası'na ev sahipliği yapan ülkeler arasında en çok Fransa'nın fayda sağladığı vurgulanıyor. Kupa Fransa'da 1998'de oynandı.