'Mavi Jeans üç-beş yıl içinde iki katı kadar daha büyür'

Rahmi Koç Müzesi'nde 15'inci yılını kutlayan Mavi Jeans'in ve ana şirket Erak'ın kurucusu Sait Akarlılar, Mavi'nin hayal ettiklerinden daha ileriye gittiğini söyledi.
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

İSTANBUL - Rahmi Koç Müzesi'nde 15'inci yılını kutlayan Mavi Jeans'in ve ana şirket Erak'ın kurucusu Sait Akarlılar, Mavi'nin hayal ettiklerinden daha ileriye gittiğini söyledi. Emekli olmayı düşünmediğini söyleyen Akarlılar şöyle devam etti:
"Biz Mavi'yi kurduk. Bizden sonra evlatlarımız devam ettirsinler, nesilden nesile geçsin arzusundayız. Gerçi ben uzun süre emekli olmayı düşünmüyorum. Günlük bazı işlerden yorulmamak adına kaçınıyorum ama işlerin başındayım."
'Türkçe marka gururumuz'
Mavi'nin üst yöneticisi Ersin Akarlılar da Mavi'nin en çok Türkçe isminden gurur duyduklarını belirterek, 15 yılını şöyle anlattı: "Ben 37 yaşındayım. Çalışma yaşamım Mavi'yle başladı. Mavi'yi önce Türkiye'de bir numara yaptık. Sonra yurtdışına açıldık. Ben Amerika'da okuduğum için oraya seçtik. Mavi önce depara kalktı. Sonra yurtdışında yayılmaya başladı. Bunun ardından da oturma süreci. Bu süreci de tamamladık. Şimdi Mavi için yeni bir atağa kalkma dönemi başladı. Yeniden hızlanacağız. Çok değil üç-beş yıl içinde Mavi şu andaki büyüklüğünün en az iki katına ulaşır. Şu anda 150 milyon dolarlar civarında olan ciromuz ise çok rahat 250-300 milyon dolarları görür. Bu söylediğim Erak'tan bağımsız olarak Mavi'nin cirosu. Türkiye'de daha çok büyüyebiliriz. Amerika pazarında inanılmaz potansiyel var."
Devlerin isimleriyle çalıştı
15'inci yıl defilesinde dünyaca ünlü Türk tasarımcı Rıfat Özbek'in ilk defa bir kot firması için hazırladığı iki yeni koleksiyonu da sergiledi. Defilenin sanat yönetmenliğini Etro, Missonni gibi ünlü markalarla çalışan Charlie Pregnolato yaptı. Gucci'nin baş erkek mankeni Jared Leslie Jones, Mavi için podyuma çıktı. Defilenin müzikleri ise Burberry, Moschino ve Alberta Feretti gibi markaların şov müziklerine imza atan Nicola Giuducci tarafından yapıldı.
Akarlılar "Türkçe bir ismi cesaretle seçtik. Devamlılık, istikrar başarıyı getirdi" dedi. Lüzumsuz tevazuya gerek olmadığını, ancak büyük burunlu olmaktan ısrarla kaçındıklarını da vurgulayan Akarlılar: "Türklerin global marka olma serüveni 15 yıl önce Mavi ile başladı. Genç, dinamik ve cesaretli bir ekip bu hedef için canla başla çalıştı. İlkleri yapmayı, öncü olmayı hâlâ sürdürüyoruz" dedi.



'Mavi sadece Türk markası derseniz hata edersiniz'
Mavi Jeans'in 15'inci yıl kutlamasına katılan dünyada kot pantolon ve denim kumaş pazarında en büyük otoritelerden sayılan Bread & Butter Fuarı'nın yaratıcısı ve İdari Direktörü Karl Heinz Müller, "Mavi Türkiye'den çıkmış en önemli markadır ama Mavi'ye Türk marka derseniz büyük hata edersiniz. Çünkü o övünmeniz gereken global bir marka" dedi. Müller "Bütün organizasyon tek kelimeyle muhteşemdi. Müzikten koreografiye, tasarımlardan atmosfere... Mavi'nin ismi Türkçeydi. Global, başarılı bir markanın iddialı yüzünü gördük. Çok etkileyici bir süreç" diye konuştu. Müller, Rıfat Özbek'i çok başarılı bulduğunu da ekledi. Bread and Butter Fuarı ilk olarak 2001'de Berlin'de gerçekleştirildi. Fuarın temel amacı; yaşam tarzlarına odaklanan, güncel giyim kültürüne sahip, son moda ürünleri olan ve üründen de öteye giderek yaratıcılık, tasarım gibi belirli değerlere sahip çıkan, özgün ve kabul görmüş markaları bir araya getirmek. 2003 yılında, fuara ilk kez bir Türk markası olarak Mavi Jeans kabul edildi. Fuar artık Barcelona'da yapılıyor.