Mavi Jeans'ten 'organik' ürün

Mavi Jeans, Berlin'deki Bread&Butter Fuarı'nda, ilk kez yüzde 100 organik Ege pamuğu kullanılarak yapılan ürünlerden oluşan 'Mavi Organic' koleksiyonunu tanıttı.

BERLİN - Mavi Jeans, Berlin'deki Bread&Butter Fuarı'nda, ilk kez yüzde 100 organik Ege pamuğu kullanılarak yapılan ürünlerden oluşan 'Mavi Organic' koleksiyonunu tanıttı.
Mavi Jeans Üst Yöneticisi Ersin Akarlılar, dünya denim ve spor giyim pazarında iki önemli bölgenin bulunduğunu ve bunların Batı Avrupa ile Kuzey Amerika olduğunu açıkladı. Mavi Jeans'in bu pazarlarda gelişmeyi kendine hedef seçtiğini ifade eden Akarlılar, "Biz Batı Avrupa ve Kuzey Amerika pazarında başarılı olmayı kendimize hedef seçtik. Bu pazarların içinde olmamız ve aynı ligde güreşmemiz gerekiyor. Yoksa uzun vadeli bir marka olamayız" diye konuştu.
Mavi Jeans'ın pazarının yüzde 60'ının Türkiye, geri kalanının da Batı Avrupa ve Kuzey Amerika olduğunu dile getiren Akarlılar, Kuzey Amerika'da 60-200 dolarlık premium market grubunda satış gerçekleştirdiklerini belirtti. Akarlılar, "Ciromuzu beş yıl içinde, 250-300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
89 ülkede marka tescili var
Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli de, Mavi Jeans'in 1991 yılında kurulduğunu ve bu yıl 15. yıllarını kutladıklarını ifade ederek, 1991 yılında 15 olan satış noktası sayısının 2005 sonunda 4 bin 600'e çıktığını söyledi. Kantarelli, 1994 yılında 1 milyon 695 bin olan yıllık satış adedinin 2005 yılı sonunda 7 milyon adede çıktığını dile getirdi. Nurettin Kantarelli, Mavi Jeans'in 89 ülkede marka tescili bulunduğunu, 50'nin üzerinde ülkeye de ürün ihraç ettiklerini ifade ederek, 1997'de 200 bin adet olan ihracat adedinin 2005 sonunda 3 milyona çıktığını, 1994 yılında 12 milyon dolar olan Mavi Jeans'in yıllık cirosunun 2005'te 138 milyon dolara yükseldiğini söyledi.
Kantarelli, "2006 yılının ilk yarısında 65 milyon dolarlık ciro ile hedefler gerçekleşti. 2006 yılı sonu hedefimiz 146 miyon dolar" açıklamasını yaptı. Dünya jeans pazarı hakkında da bilgi veren Kantarelli, 2004 yılı verilerine göre dünyada perakende fiyatları ile 49 milyar dolar değerinde satış yapıldığını, satış adedinin 1 milyar 705 milyon olduğunu belirtti. Kantarelli, jean tüketimi açısından Kuzey Amerika, Batı Avrupa, Japonya ve Kore'nin önde geldiğini belirtti.
Dünyada 3,7 kişiye bir adet jeans düştüğünü belirten kantarelli, Kuzey Amerika'da kişi başına yılda iki adetten fazla jeans düştüğünü, Batı Avrupa'da bir, Japonya ve Kore'de bir, dünyanın geri kalan kısmında da bu rakamın 0.1 adet olduğunu dile getirdi
Çevre ve insan sağlığı için
Geçen yıl Türkiye'nin 1,4 milyar dolarlık jeans ihracatı yaptığını, bunun tekstil ve konfeksiyon içindeki payının yüzde 28 olduğunu ifade eden Kantarelli, bir jeansın dünyada ortalama satış fiyatının 25 dolar olduğunu, kendilerinin de Kuzey Amerika'da 60-118 dolara jeans sattıklarını anlattı. Nurettin Kantarelli, 15. kuruluş yıllarına özel olarak geliştirilen Mavi Organik koleksiyonunun çevreye ve insan sağlığına duyarlı jeans olduğunu, eylül ayında mağazalarda yerini alacağını anlattı.