Mavi, müşteriyi aksesuvarla tuttu

Mavi, müşteriyi aksesuvarla tuttu
Mavi, müşteriyi aksesuvarla tuttu

Cüneyt Yavuz, ?Kadınlar her zaman giyime daha fazla para harcar. Biz de bunu değerlendireceğiz? dedi. FOTOĞRAF: NURİYE DOĞU

Krize rağmen 2009'un ilk çeyreğinde ciroyu yüzde 22 artırdıklarını belirten Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, 'Bunda, mağazalarımızdaki 'turuncu aksesuar köşeleri' de etkili oldu. Bu sayede tüketicinin mağazada kalma süresini uzattık' dedi

İSTANBUL - Mavi Jeans, satışlarını artırarak, krizde de büyümeye devam ediyor. Araştırmalara göre, tüketicilerin yüzde 80’inin kriz zamanı ilk olarak hazır giyimden kıstığını anlatan Mavi Jeans’in yeni Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, buna rağmen Mavi’nin 2009 yılının ilk çeyreğinde cirosunu yüzde 22 artırdığını söyledi.
Mavi’de altı ay önce göreve başladığını hatırlatan Yavuz, “Gelir gelmez krizin etkilerini en aza indirecek projeler ürütmeye başladık. Mağazalara turuncu konseptli aksesuvar köşeleri yaptık” dedi. Aksesuvar köşelerinin tüketiciden büyük ilgi gördüğünü vurgulayan Yavuz, bu konsept sayesinde mağazalardan ortalama 5 dakikada çıkan müşterinin, 10-15 dakika gezmeye başladığını belirtti. Bu projeyle altı ay önce çok düşük seyreden aksesuvar satışlarının kısa sürede yüzde 130 arttığının altını çizen Yavuz, cirodaki artışta bunun büyük payı olduğunu kaydetti.

Kadınlar daha çok harcıyor

Yılın ilk çeyreğinde erkek giyim satışları yüzde 15 artarken, kadın giyim satışlarının yüzde 30 artış gösterdiğini belirten Yavuz, kadın müşterilerinin oranını yüzde 55’e çıkarmayı hedeflediklerini aktardı. Kadınların koşullar ne olursa olsun daha fazla alışveriş yaptığını ve giyime daha çok para harcadığını vurgulayan Yavuz, “Böyle bir potansiyel varken, buradan payımızı artırmamız gerektiğini düşündük. Bu nedenle kadınlara yönelik çeşitlerimizi artırdık” diye konuştu.
Mavi’nin yazlık bir marka olarak algılandığının da altını çizen Cüneyt Yavuz, “Şu anda yaz ve kış sezonlarımız eşit gidiyor” dedi. Ancak kışlık sezonda bir eksiklik gördüklerini belirten Yavuz, önümüzdeki dönemde kış sezonuna ağırlık vereceklerini ifade etti. 

Hava durumuna göre vitrin

‘Taze geldi’ konseptinin de satışlarda büyük etkisi olduğunu belirten Cüneyt Yavuz, şunları söyledi: “Mavi mağazaları her hafta ‘taze gelen’ ürünlerle yenileniyor. ‘Sürekli yeni ürünler sunuyoruz, gel sen de bir bak, mutlaka kendine göre bir şey bulursun’ mesajı veriyoruz bu konseptle. Her sezonda haftada ortalama 50-60 yeni çeşit ürün çıkarıyoruz mağazalara. Artık o kadar ince eleyip sık dokuyoruz ki, bazen hava durumuna göre hareket ediyoruz. Bakıyoruz ki, haftaya yağmur bekleniyor. Hemen yağmurluk ya da hafif kalın ürünlerimizi öne çıkarıyoruz, vitrin düzenlemesini de buna göre yapıyoruz. Eğer güneşli bir hava bekleniyorsa da, bu defa ince giysilere ağırlık veriyoruz. Yani tüketicinin her türlü ihtiyacını karşılamak ve tabi satışlarımızı artırmak için sürekli yeni projeler geliştirmeye çalışıyoruz.”
2009 yılını yüzde 20’nin üzerinde bir büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini aktaran Yavuz, Rusya, İran, Ukrayna ve Kazakistan gibi çevre pazarlarda çok iyi gittiklerini ifade etti. 

‘Batıyı fethettik’

Yurtdışı pazarlarda asıl hedeflerinin her zaman Avrupa olduğunu anlatan Cüneyt Yavuz, “Avrupa, bizim için çok önemli bir pazar. Batıyı jean kategorisinde fethetmiş durumdayız, Almanya’da daha da büyümeyi hedefliyoruz” dedi. Çin pazarıyla da yakından ilgilendiklerini vurgulayan Yavuz, önümüzdeki yıl bu pazarda çalışmalara başlayabileceklerini de belirtti. (Radikal)  

Üç yılda 59 yeni mağaza
Mavi Jeans markasının yavaş yavaş Mavi konseptine dönüştüğünü belirten Cüneyt Yavuz, “Artık sadece jean odaklı bir marka değiliz. Gardroplardan daha fazla pay alıyoruz. Her türlü hazır giyim ürününü satıyoruz” diye konuştu. Mavi konseptine uygun olarak 600 metrekarelik dev mağazalar açtıklarını da kaydeden Yavuz, bu mağazaların ikisini açtıklarını yıl sonuna kadar iki ya da üç tane daha açmayı planladıklarını belirtti. Önümüzdeki üç yıl içinde 191 olan mağaza sayısını 250 mağazaya çıkarmayı hedeflediklerini de aktaran Yavuz, beş yıllık süreçte 400 milyon TL ciroya ulaşmayı planladıklarının da altını çizdi. Mavi ürünlerinin 50 ülkede 4 binin üzerinde satış noktasından tüketiciye ulaştığını da belirten Yavuz, 216 milyon TL olan 2008 yılı cirolarının, 62 milyon TL’sinin yurtdışındaki mağazalardan geldiğini ifade etti. Yavuz, kategori bazında büyüme oranlarını ise, denim kategorisinde yüzde 12, örmede yüzde 30, dokuma alanında yüzde 5, aksesuvar alanında ise yüzde 130 olarak açıkladı.