Mc Donald's'ın yerel tedarikçiyle iş hacmi 56 milyon dolar

Mc Donald's'ın yerel tedarikçiyle iş hacmi 56 milyon dolar
Mc Donald's'ın yerel tedarikçiyle iş hacmi 56 milyon dolar
McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim, 'Biz ürünlerimizin yüzde 98'ini Türkiye'den karşılıyoruz. 2008'de yerel tedarikçilerle yarattığımız iş hacmi 56 milyon dolar' diye konuştu

GAZİANTEP - McDonald’s Türkiye, ekonomik krize rağmen büyümesini sürdürüyor. Ekonomik kriz fast food sektörüne pek uğramazken, McDonald’s Türkiye de hedeflerini artı yönde revize ettiği 2008 yılını büyümeyle kapattı. Kriz öncesinde izlediği müşteri odaklı stratejilerin meyvelerini toplayan McDonald’s Türkiye, geçen yıl satışlarını yüzde 30 artırdı ve 250 milyon TL ciro yaptı. 2009 yılında açacağı restoranlarla toplam istihdamını yaklaşık 4 bine çıkaracak.

Gaziantep’te ilk restoran
Gaziantep’te ilk restoranını açan McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim, Türkiye genelinde 120 restorana ulaştıklarını söyledi. 2009 yılında restoran sayısında yüzde 10-15 büyümeyi hedeflediklerini belirten Serim, “Potansiyel olan her yerde büyüyeceğiz.
Geçen yıl hedefimizde yedi restoran açmak vardı, revize ettik ve 13’e çıkardık. Bu yıl da hedefimiz 14 restoran açmak, şu ana kadar dört tanesini gerçekleştirdik. 2009 yılı hedeflerimizi yukarı doğru revize etmeyi düşünüyoruz. Bu yıl büyümeyi yüzde 10-15’in üstünde gerçekleştirebiliriz” dedi. Serim, şöyle konuştu:
“Planlarımızı sürekli revize etmemiz bize avantaj sağladı. Yalnızca krizlerde değil tüketicinin her zaman yanındayız. Planlarımızı sürekli revize ederek, sadık müşteri kitlemizi sürekli artırarak hedeflerimizi yakalıyoruz ve hatta geçiyoruz. McDonald’s Türkiye’nin yaptığı başarılı uygulamalar, diğer ülkelerde de uygulanıyor. Geçen yılı hedeflerimizin çok üzerinde gerçekleştirdik, satış büyümemiz yüzde 30’du.
Bu yıl restoran sayısında yüzde 10-15 ve satışlarda yüzde 15 büyüme planladık. Ama, hedeflerimizin üzerine çıkmayı düşünüyoruz.
Potansiyel olan her yerde büyüyeceğiz. Sadece büyükşehirlerde değil Anadolu’da da iyi büyüyoruz. Yeni şehirlere, Malatya ve Erzurum’a gireceğiz. 2008 yılını 250 milyon TL ciro ile kapattık. 2009’da da 285-290 milyon TL ciro düşünüyoruz.”
McDonald’s Türkiye olarak, ekonomiye ve istihdama, yerel üreticilere büyük katkı sağladıklarını vurgulayan Hakan Serim, şunları kaydetti: “Biz ürünlerimizin yüzde 98’ini Türkiye’den yerel tedarikçilerden karşılıyoruz. 2008 yılında yerel tedarikçilerle yarattığımız iş hacmi 56 milyon dolar. McDonald’s ülkeleri içinde bütün ürünlerini yerel tedarikçilerden karşılayan bir veya iki ülke vardır. 120 restoranımızda 3 bin 500 çalışanımız var, bu yıl yeni açılacak restoranlarla 400-450 kişi daha ekleyeceğiz. Bunun yanı sıra yerel tedarikçilerimizde 10 bin kişi çalışıyor. Ödediğimiz kiraların da ekonomiye ciddi bir katkısı var.”

‘Pazar 2 milyar dolar’
Türkiye’de fast food pazarı büyüklüğünün 2 milyar TL tahmin edildiğini belirten McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim, kayıt altında belli başlı yerli ve yabancı kuruluşlar bulunduğunu, ancak birçok firmanın kayıt dışı çalıştığını, bu nedenle pazarın çok daha büyük olduğunu sözlerine ekledi. (aa)