Media Markt 15. mağazasını Beşiktaş'ta açıyor

17 Aralık Perşembe günü saat 06.00'da açılacak olan mağaza toplam 4 bin 800 metrekarelik bir alana kuruldu

Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, kendisini "Anadolu çocuğu", uluslararası markaları  ise "vahşi batılı" olarak konumlandıran zihniyetin, pazarda yaptıkları ile değil, birtakım söylemlerle fırsat yakalamaya çalıştığını belirterek, "Media Markt, müşterilerinin cebine giren ve cebinden çıkanı gözeten bir perakende anlayışına sahiptir. Bu yaklaşımı eleştirenlere diyoruz ki, lafla değil, çalışarak yürür bu gemi" dedi.

Topatan, 17 Aralık 2009 Perşembe günü saat 06.00’da açacakları 15. mağazaları Beşiktaş Media Markt’ın tanıtımı için düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, toplam 4 bin 800 metrekare alanda kurulan mağazada 50 bin ürün sergileyeceklerini belirtti.

Yaşanan ekonomik krize rağmen, 2009 sonuna kadar toplam 15 Media Markt’a ulaştıklarını ifade eden Topatan, şöyle konuştu:

"Avrupa’nın en hızlı büyüyen Media Markt zinciri, Türkiye’deki Media Markt’lar oldu. Biz, bu sonucu ’bakmadan almayan’ müşterilerimize borçluyuz.

Müşteriye yarattığımız fiyat avantajı bazı ’sözde rakip’lerin veryansın etmesine neden oluyor. Biz bu tepkilere gülüyoruz. Kendisini ’Anadolu çocuğu’, uluslararası markaları ise ’vahşi batı’lı olarak konumlandıran bu zihniyet, pazarda yaptıkları ile değil, birtakım söylemlerle fırsat yakalamaya çalışıyor.

Media Markt, müşterilerinin cebine giren ve cebinden çıkanı gözeten bir perakende anlayışına sahiptir. Müşterisini her zaman kollar. Bu yaklaşımı eleştirenlere diyoruz ki, lafla değil, çalışarak yürür bu gemi. Herkes kendi işine konsantre olsun."

Pazarda güçlü bir rekabet olduğunu belirten Topatan, "Rekabette asıl olan verilerdir. CHIP dergisinin Kasım’09 sayısında açıkladığı karşılaştırmalı testte Media Markt birinci olmuştur. En düşük fiyat garantisi, koşulsuz iade garantisi, ürün çeşitliliği, rahat atmosfer koşulları gibi kriterlerle rakiplerimizi geride bıraktık. Hizmet kalitemizi aynı şekilde sürdüreceğiz" diye konuştu.

Nuri Topatan, son 10 yıl baz alındığında, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de teknolojik ürünlere ve internete yönelik yoğun bir talebin söz konusu olduğunu vurgulayarak, teknolojik ürünlere merakı olan ciddi bir hedef kitle ve büyük bir pazar olduğunu söyledi.

Müşterinin tercihleri ile birlikte, teknoloji perakendeciliğindeki rekabetin daha da kızıştığına dikkati çeken Topatan, Media Markt olarak teknolojiye en çabuk ulaşılabilen nokta olmayı hedeflediklerini bildirdi.

Bu nedenle Türkiye genelindeki tüm önemli il ve ilçe merkezlerinde olmayı planladıklarını ifade eden Topatan, nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Beşiktaş’ın da bunlardan biri olduğunu vurguladı.

"Teknoloji artık bir lüks olmaktan çıktı" diyen Topatan, müşterinin istediğine anında ulaşabilmesi gerektiğini, bu nedenle İstanbul’un en büyük merkezlerinden biri olan Beşiktaş’ın sadece Türkiye Media Markt için değil, uluslararası anlamda da stratejik bir nokta olduğunu söyledi.

Topatan, kampanyaları sayesinde iki yılda, toplam 100 bin metrekare alanda, 36 milyon ziyaretçiye ulaştıklarını dile getirerek, şunları kaydetti:

Bir hafta içerisinde Pendik Pendorya ve Ankara Kentpark açılışlarımızın ilk iki saatinde 17 bin 352 ziyaretçi ağırladık. Bu ziyaretçiler 38 bini aşkın ürünle Media Markt’lardan ayrıldı. Çoğunluğunu LCD, notebook ve cep telefonunun oluşturduğu bu alışverişler bize şunu gösterdi ki, Türk tüketicisi söz konusu
teknoloji olunca kar, ayaz, gece, gündüz dinlemiyor. Ümraniye’de açtığımız mağazada gerekenleri öğrendik. Biz izdiham olmasını istemiyoruz. Geçen günlerde Ankara’da Kentpark’ta Media Markt açtık. Orada rekorlar kırdık. Kentpark’ta hiçbir şey olmadı. Herkes sakindi. 10 binden fazla insan dışarıda bekliyordu.

Beşiktaş mağazasının açılacağı perşembe günü de belki yollar tıkanmış olur. Valilikten bunun için izin aldık. 3,5 kilometre bariyer kuracağız. 600 güvenlik görevlisi bulunacak.’

bigPara.com