'Medyada kalın duvarlar kalktı, içerik kral oldu'

'Medyada kalın duvarlar kalktı, içerik kral oldu'
'Medyada kalın duvarlar kalktı, içerik kral oldu'

Vuslat Doğan Sabancı asıl farkı yaratacak olanın içerik olduğunu belirtti

Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, medya sektöründeki son gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirdi

Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, medya sektöründeki gelişmeleri değerlendirerek, “Medyada gelecek, hem Türkiye ’de hem de dünyada internettir. Ancak nasıl internet, hangi internet, önemli olan bu. Günümüzde televizyon, radyo, internet, gazete, dergi, sosyal medya dediğimiz alan, hepsi birbirine geçmiş durumda. Mecralar arasındaki kalın duvarlar artık kalktı, tek bir mecra yok. Dolayısıyla medyanın geleceği artık güçlü markalardır. Bu markaların ayrışması, kalıcı olmasında ise en önemli unsur içerik. İçerik bugün kraldır” dedi.

'İçeriğe geri dönün'
Capital ve Ekonomist Dergisi tarafından Bursa Valiliği’nin desteğiyle düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde geleceğin sektörleri oturumunda konuşan Vuslat Doğan Sabancı, şu bilgileri verdi: “Artık markalarla ancak her yerde olmak zorundasınız. Sosyal medyada da diğerinde de. Şöyle bir şey var mı hayatımızda? ‘Ben sadece facebook kullanıyorum. Televizyon seyretmem, gazete okumuyorum. Radyo dinlemiyorum.’ Tabii ki internete de bakıyorum. Tabi tweet de atıyor bazılarımız. Dolayısıyla marka olarak ihtiyaç duyulan her zaman, her yerde, her formda olmalıyız. Biz markalarımızın takipçisi olmalıyız. Medyanın geleceği güçlü markalardır. Peki bu markaları oluşturmak için neler yapmalıyız. Gücü nasıl devam ettirmeli ve büyütmeliyiz. Bu da çok önemli burada da bence yine teknoloji büyük müthiş bir fırsat veriyor. Diyorki artık bildiğiniz işe geri dönün. Artık dağıtım kanallarıyla yani katma değeri az işlerle uğraşmayın, bunu Apple yapıyor sizin için. Bunu başka dağıtım kanalları yapıyor sizin için. Siz içerik üretiyorsunuz. Hatırlayın bunu, içeriğinize geri dönün.”

'Yüzde 20 havyar üretmeli'
Vuslat Doğan Sabancı, asıl farkı yaratacak olanın içerik olduğunu 15 yıldan beri sessiz sessiz, korka korka, ama şimdi daha yüksek sesle söylediğini belirterek, şunları anlattı: “İçerik kraldır. Ve bizim bildiğimiz iş içeriktir. Şimdi hangi içerik sorusu geliyor. Her yerde olan içerik, para etmiyor. O zaman ne yapacağız. Yüzde 20 havyar üretmeyi öğreneceğiz. Yani kimsede olmayan. Fıstık üretmenin yanı sıra. Böyle bir denge konuşuyor ve kurguluyoruz kendi aramızda. Tabi ki kabuklu fıstık üreteceğiz. Tabii ki son dakika haberleri vereceğiz. Ama kimsede olmayan iyi işlenmiş, her boyutuyla sunulmuş, her yere verilmiş içerik kıymetli içeriktir. Bunun için her zaman para ödemeye değer. Biz de bunu tekrar daha güzel nasıl ambalajlayabiliriz, daha iyi nasıl verebiliriz. Buna konsantre olacağız.”

'Kalın duvarlar yıkıldı'
Vuslat Doğan Sabancı, Türkiye dahil 9 ülkede internet yayıncılığı yaptıklarını ve Türkiye’ye henüz rekabetin gelmediğini belirterek, “İnternet hızlı bir teknoloji çok önemli bi rdurumu değiştirdi. O da mecralar arasındaki kalın duvarlaı yıkıldı. O da mecralar arasındaki kalın duvarları yıktı. Yani ne demek istiyorum, televizyon diye bir mecra var. Gazete, dergi, radyo gibi mecra vardı. Bugün bu mecraların hepsi birbirine girmeye başladı. Artık bütün bu mecralarda var olan markalar var. Ama mecralar net değil.”


'Avrupa’nın 1’inci medya portalı olduk'
Global ve yerel medyanın etkinliğini de değerlendiren Vuslat Doğan Sabancı, bir içerik markası olduklarını vurgulayarak konuşmasını şöyle sürdürdü: “Dolayısıyla sadece haber değil. İçerik bizim için önemli. Bu alandaki gücümüzü de hiçbir zaman bir yerel markaya bırakmak aklımızdan geçmedi. Onlarda bizim ülkemize gelmeden çok evvel, ilk internet çıktığında kendi markamızla orada var olduk. Ve şu anda bir rekabet olduğunu da düşünmüyorum. Global marka derken neden bahsediyoruz, mesela facebook ile Hürriyet’in rekabet ettiğini düşünmüyorum. Hurriyet.com.tr bugün Avrupa’nın birinci medya portalı. Yani en fazla erişim sağlayan medya portalı. Biz bunu 15 yıl evvel hayal edemezdik. Yani bir Türk markası, bir Türk medya markasının Avrupa’daki büyük devler arasında lider olmasını. İngiltere’yi saymıyorum. Ancak kıta Avrupa’sında bizi geçen rakip yok.”

'İnternet yayıncılığı tuzaklarla dolu'
Medyanın dünyada ve Türkiye’de geleceği nedir sorusuna klişe bir yanıt verildiğini ve bunun internet olduğunu kaydeden Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi: “Medyanın geleceği, hangi internet ve nasıl internet. Medyada internette yayın yapan kuruluşların başarısız olanlarıyla, başarılı olanların farkına baktığımızda ne görüyoruz? Zor bir tablo. Çok iyi bir fikrin varsa, internette yayıncılık yapmak gerçekten kolay. Çünkü giriş sermayesi o kadar fazla değil. Giriş bariyerleri yüksek değil. Dağıtım kanalları herkese açık. Konvansiyonel medyadaki gibi televizyon kanalı ya da matbaa makinasının ya da dağıtım ağının olması şart değil. Ama internette yayıncılık daha sonraları bence tuzaklarla dolu. Çünkü kalabilmek zor. Yani pazarlamak için marka oluşturmak için gereken sermaye o kadar yüksek ki, gerçekten bunu başaranlar çok az.”

'Hürriyet 5 milyon kişiye ulaşıyor'
Vuslat Doğan Sabancı, Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Hürriyet’ten örnek vermek istediğini belirterek, “Hürriyet sizce nedir?” sorusunu sordu ve yanıtını şöyle verdi:

* Bugün Hürriyet Gazetesi, 2 milyonluk bir kitleye yetişiyor.
* Onun yanında ’hurriyet.com tr’ sitesiyle 2.2’lik bir kitleye erişiyor. * Bunların arasındaki kesişen yer sadece yüzde 15.
* Hürriyet’i takip eden sosyal medyada 1.5 milyon başka bir balon geldi.
* Mobilden 400 bine yakın takipçimiz var.
* Bunun yanında Ipad için 130 bin kişi program indirdi.
* Yani böyle baktığımızda 5 milyona yaklaşan bir erişimden bahsediyoruz.
* Hürriyet Gazetesi ile sadece bunun 2 milyonunu yapıyoruz.
* Bütün gücümüz etkinliğimiz, köklerimiz tecrübemiz buradan geliyor.
* Şimdi Hürriyet sadece bir gazetedir demek, kafi değil.
* Günde 30-40 video üretiyor, 1.5 milyon kişi Hürriyet’in videolarını izliyor.

'Rusya’da büyük fırsatlar var'
Medya sektöründe Türkiye’nin bölgesel liderliği hakkında bilgiler veren Vuslat Doğan Sabancı, “Sadece medya değil, umarım teknoloji perspektifinde de lider olabilir. Gerçekten başarılı girişimciler çıkıyor. Oyun alanında, başka yazılımlar alanında, medya alanında zaten şu anda bence bir lider pozisyonunu üstlenmiş vaziyette. Ortadoğu ’da ciddi bir medya trendinden bahsediyoruz. Doğu Avrupa’ya geldiğimizde ise biraz Almanlarla rekabet içindeyiz. Rusya’da hala büyük fırsatlar var. Orada bizim bir yatırırımız var ama hala gidilebilecek yer Rusya. Türkiye’de bunu kısmen kanıtlamıştır. Gideceği yol vardır” dedi.

bigPara.com