Memnuniyet satış artırıyor

Türkiye pazarına 1930'lu yıllarda radyo, ampul ve televizyon gibi ürünleriyle adım atan 1939 yılından sonra da tıraş makinesini getirerek ev aletleri ve kişisel bakım ürünleri pazarına da giren Philips, bu alandaki yerini sağlamlaştırmak için yaratıcı çalışmalara imza atıyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye pazarına 1930'lu yıllarda radyo, ampul ve televizyon gibi ürünleriyle adım atan 1939 yılından sonra da tıraş makinesini getirerek ev aletleri ve kişisel bakım ürünleri pazarına da giren Philips, bu alandaki yerini sağlamlaştırmak için yaratıcı çalışmalara imza atıyor.
Türkiye'de epilatörden tıraş makinesine, ütüden mutfak robotuna, süpürgeden su ısıtıcısına kadar 100'ün üzerinde ürünü olan Philips, memnuniyet garantisi uygulaması başlattı. Philips'in tüm ürünlerine iki yıl garanti verdiğini söyleyen Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, "Bunun dışında üzerlerinde iade süreleri bulunan Philips epilatörlere, Philishave Cool Skin tıraş makinelerine, Azur ütülere ve elektrikli süpürgelere memnuniyet garantisi veriyoruz" dedi.
İki yıl garanti veriyor
Philips ütü ve elektrikli süpürgelerine 30, Philishave Cool Skin tıraş makinelerine 60, Philips epilatörlerineyse tam 90 günlük memnuniyet süresi verdiklerini ifade eden Fidancı, "Bu süreler zarfında ürünlerimizin renginden, kullanımından memnun olmayan tüketiciler ürünleri bize geri verebilir. Bunun için İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde toplama merkezlerine başvurmak yeterli. Diğer şehirlerde yaşayan tüketiciler de memnun kalmadıkları ürünleri kargoyla bize gönderebilir. Kargo ücretini de biz ödüyoruz" diye konuştu.
Memnuniyet uygulamasına 3 yıl önce ütüyle başladıklarını ifade eden Fidancı, zaman içerisinde ürün kategorisini artırdıklarını anlattı. Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünlerinin toplam cirosu içerisinde ütü, epilatör, traş makinesi ve süpürgenin yüzde 60'lık bir yer tuttuğunu belirten Özlem Fidancı şöyle devam etti: "Geçen yıl 100 bin adet tıraş makinesi, 200 bin adetin üzerinde epilatör, 200 bin adet ütü, 70 bin adette elektrik süpürgesi sattık. Bu yıl epilatör satışlarını yüzde 30, traş makinesi satışını yüzde 50 oranında artırmayı planlıyoruz. 300 bin ütü, 120 bin elektrik süpürgesi satmayı amaçlıyoruz."
Büyük miktarlarda satış yapmalarına rağmen iade oranının toplam satışların sadece yüzde 1'i oranında kaldığını belirten Fidancı, "Bu bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Demek ki Türk tüketicisi Philips ürünlerinden memnun. Çünkü biz tüketicilerimize sağlam, kaliteli ve yenilikçi ürünler sunuyoruz. Normalde bir elektrikli ev aleti 2-3 yılda değiştirilirken, bizim saç kurutma makinemizi 20 yıl kullanan tüketiciler var. Philips tüketicilerin beklentilerinin üzerinde ürün sunuyor. Kısa vadeli ürün yapmıyoruz ama sürekli ürünlerimizi geliştirdiğimiz için biz de buradan kazanıyoruz" açıklamasında bulundu. Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri'nin Türkiye'de 2 bin noktada satıldığını söyleyen Fidancı, en yüksek satışları nisan, mayıs ve haziran aylarında yaptıklarını, Anneler ve Babalar Günü'yle, yılbaşı öncesi satışlarının en yüksek noktaya çıktığını anlattı.
34 yaşında genel müdür
1970 İstanbul doğumlu olan Özlem Fidancı, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü'nü bitirdikten sonra iş hayatına Tetra Pak Paketleme ve Ticaret A.Ş'de başladı. Fidancı, Tetra Pak Türkiye Pazarlama, Satış & İş Geliştirme departmanlarında toplam 7 yıl çalıştıktan sonra, 1998 yılında Kişisel Bakım Grup Ürün Müdürü olarak Philips'e geçti. 2001-2004 yılları arasında Philips Kişisel Bakım ve Ev Aletleri Grubu'nda Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlenen Özlem Fidancı, 1 Ocak 2005 tarihinde Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Genel Müdürlüğü görevine atandı.